HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Få en pris på installation af jordvarmeanlæg på 2 min.
mortena
Vi har på: "link fjernet" lagt en beregner ud, hvor I kan se, hvor meget installation af et komplet anlæg koster.

Vi vil gerne have jeres ideer til relaterede beregnere vi kan lægge ud for eksempel om forbrug af el eller lignende i forbindelse med et varmepumpeanlæg.

Håber I vil teste beregneren, hvis I skal have lavet et nyt anlæg.

Venlig hilsen

Morten
Redigeret af hamselv d. 07-03-2011 09:38
 
hamselv
Jeg har fjernet dit link, idet jeg anser det for kunde-fishing. Man skal aflevere navn, tlf nr og adresse. Og iflg siden bliver man efterfølgende kontaktet.
 
hamselv
I øvrigt er den slags skitse-beregning vanvittig useriøst. Du tager areal og inddeler i tre isoleringsklasser.

Hvad med:

Jorden - nødvendig slangelængde kan variere med vildt meget!
Adgangsforhold
Skal den gamle kedel fjernes.
Skal olietanken
Skal der buffer på
Skal sikkerhedsarmatur skiftes
Skal Expansion skiftes
Er ekstern cirkulation nødvendig.
Hvem laver strøm
osv osv osv

Du trækker varmepumper ned på et "godt nok" plan, ved ikke at tage dimensioneringen seriøs. Du har ikke en fornemmelse af at der er en grund til at f. eks. IVT har der Univercity of Energy i Tranås, hvor de blandt andet uddanner alle os forhandlere. Tror da bestemt de andre "store" tager dimensionering noget mere serisøt (eller rettere - det håber jeg).
 
Leo_Jensen
Pjat med dig. Nu faldt jeg over Mortens hjemmeside et andet sted og har fået en pris på 100.000 inkl. moms Smile, og det er vist billigt taget i betragtning at det bliver kompliceret at få plads til slangerne på min grund og at jeg pt har elvarme, dvs. vandbåren varmeanlæg skal etableres...

Nå, siden giver jo ikke udtryk for mere end hvad den er. Du aflever ganske få data og får et meget groft overslag. Man bliver så lidt overrasket, når der sammen med prisen står at de vil kontakte en, for det har man da vist ikke accepteret ?

Jeg tror jeg vil lave sådan en side for biler eller huse. En bil i Golf-klassen, stationcar med dieselmotor. Den koster ca. 250.000, vi kontakter dig. Prisen er jo god nok indtil kunden begynder at stille flere krav.... Wink
 
hamselv
Enig med dig Leo, men synes ikke det er seriøst. Og man har vedtaget på dette site at kunde-fishing accepteres ikke. At kontakten etableres den anden vej rundt kan ingen gø af. Kunden har lov til at henvende sig hvor han vil. Men www.heatpump.dk forsøger af et godt hjerte at holde fanen højt. Superadminitstratorerne repræsenterer flere forskellige firmaer og vi har forskellige specialer. Vi er ikke altid enige, men jeg ved at Admin vil medgive mig at vi ikke ønsker at yde gratis reklame til Morten og hans samarbejdspartnere. De er selvfølgelig velkommen til at tage kontakt til Admin og købe et banner, med mindre Admin føler at lødigheden af sitet er for ringe.


Men når man som Morten bekendtgør at det er en beregner, får man opfattelsen af den er uafhængig. Når man ser, man bliver kontaktet, må vi antage der er en eller anden varmepumpeleverandør rodet ind i det. Hvor fremgår det?

Og som nævnt anser jeg det for useriøst bare at knalde en pris af, uden der hverken er leveringsomfang eller noget. Mit hus kunne få jordvarme for 95000,- Den installation jeg faktuelt har vil nok nærmere koste 150 - 170000,-
 
mortena
Tak for jeres feedback.

I har ret I at det er ganske sparsomt med informationer vi beder om. Ideen med siden er at give folk mulighed for meget tidligt I deres overvejelsesfase omkring etablering af en varmepumpe at faa et overslag paa prisen hurtigt.

Naar vi faar indsamlet oplysninger fra flere brugere vil vi udbygge beregneren, saa den er mere komplet og bruger flere input.

Det eneste alternativ til dette er at bede en installatoer komme ud paa grunden. Det er ofte en show-stopper for folk.

Hvis vi beder om mange flere oplysninger bliver det maaske for besvaerligt at bruge.

Visionen med siden er at goere det nemmere at komme igang med at bruge jordvarme.

Vi kontakter folk efter de har tastet deres oplysninger ind telefonisk og spoerger om vi skal bede en installatoer tage kontakt. Siger man nej til det er det helt fint med os og vi kontakter ikke folk igen.

Det staar folk frit for at aflevere et falsk telefon-nummer.

God fornoejelse med siden.
Redigeret af hamselv d. 08-03-2011 02:34
 
Sydkoel

Citer

mortena skrev:

Det eneste alternativ til dette er at bede en installatoer komme ud paa grunden. Det er ofte en show-stopper for folk.


Hvis ikke folk vil have besøg af en installatør er de ikke seriøse nok omkring projektet ! Det koster jo ikke noget at få udarbejdet et tilbud !

At lave en så simpel overslagsberegner er at stikke blår i øjnene på folk, de er sgu forvirrede nok i forvejen når der skal investeres i varmepumper.

Lad de profesionelle klare rådgivning og prissætning !
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
Chr
Lige en lille kommentar fra en købers side:
Som kunde, der har bestemt mig for at skulle have varmepumpe til mit nye hus kan jeg kun give Hamselv og Sydkøl helt ret.
Havde jeg baseret min beslutning på diverse primitive beregneres og typehussælgeres priser og data havde jeg lagt mig selv i selen til en stak overraskelser og grimme skuffelser. Heldigvis har jeg selv lidt forstand på thermodynamik og har søgt info både hos rigtige varmepumpesælgere, producenter og bl.a. også her på siden.
Jeg er sikker på, at det har givet mig et noget bedre beslutningsgrundlag, og ikke mindst lært mig nogle af de væsentlige spørgsmål (kritiske) der skal stilles inden beslutningen blev taget.

Chr
197 kvm hus, energiklasse 2015. Blowerdoor testet til 0,28.
IVT PremiumLine EQ C8 varmepumpe med 463 meter turbocollector og 300 l buffer.
Specialdesignet ventilation med varmegenindvinding, Genvex Energy II med emhætte tilsluttet.
 
Claus
da vi fik installeret jordvarme tog v 3 tilbud fra store seriøse firmaer 1 gad ikke komme men sendte et tilbud på mail en anden gik en tur udenfor og vente aldrig tilbage den 3 gik ind og sad med hovedet inde i sin skærm og skrev et tilbud.ingen af dem så på husets installationer døren til fyrrummet blev ikke åbnet. så jeg tror at seriøsitet er et vidt begreb.
ps alle 3 er medlem af vpo ordningen Frown
Fighter 1235 300m 120m2 1 plan fra 1964
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,357,865 Unikke besøg
XHTML CSS