HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Øv, så kom østenvinden
ojacobsen
Blæste op fra øst i går aftes, og kigger man på kurven, så må der være et eller andet sted i huset hvor det bare f*ser ind med kold luft der køler mit anlæg Sad
Jeg har ikke el-patronen slået til, så det skulle nok lade sig gøre at komme op igen, men jeg kunne godt tænke mig at den kunne lidt mere selv. Føleren sidder i stueetagen hvor der er gulvvarme i træbjælkelag.
Nogle erfaringer med ting der kan snyde?
Redigeret af ojacobsen d. 11-02-2007 10:02
Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
ojacobsen
Det er godtnok ikke store filer man kan vedhæfte. For at man skal kunne se billedet skal det være af en hvis størrelse, og mine er 20Kb.
Er der en anden måde man kan uploade et 20Kb billede?
Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
Admin
Det billede kan du sagtens uploade, prøv bare igen Wink


Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
ojacobsen
Here we go!, he he der er vist noget der har ændret sig meden faktor 100.
ojacobsen tilknyttede følgende billede:billede:
trn_vb_24.png

Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
PeterKunz
Hej ojakobsen.

Er det slange du har? Måske har du for lidt?
 
ojacobsen

Citer

Er det slange du har? Måske har du for lidt?

Hvis det er gulvvarmen du mener, så er det 20mm pex i varmefordelingsplader. Der er plader i så stort et areal som muligt, så det er ikke mange meter der kunne have været lagt til.

Hvis det er kollektoren du tænker på, så kunne jeg godt have tænkt mig lidt mere, men KB-in kommer aldrig under -2, så det er jeg ikke så bekymret over.

Anledningen til min bekymring er, at det altid bliver et problem når vinden går i øst. Vi kan have -10 og storm fra vest uden de store problemer, men i dag med kuling fra øst og 0 grader, så aser den som bare pokker, og er ikke til at drive over 46 uden el-patronen, og selv her er der problemer.

Tømreren der monterede de selvbærende plader var måske ikke så nøje i den østvendte stue, og der er ikke sikkert at der er fuld kontakt med gulvet over det hele, men uden at der kommer luft til burde det vel ikke ændre meget hvad enten vinden står i øst eller vest.
Går ud og fuger under den østvendte terassedøron lidt, så må vi se om det er her der piver ind.
Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
PeterKunz
Har du tænkt på buske eller andet der kan bryde vinden inden den når huset?

Hos mig er det også koldt i østenvind den kommer lige fra havet med fuld kraft..Angry
 
ojacobsen

Citer

Har du tænkt på buske eller andet der kan bryde vinden inden den når huset?

Det bliver nok svært, bagboen er negativ nok i forvejen. Ærgerligt, for der er en smal stribe af hendes grund, og så ellers bare marker, en rigtig vind-indpisker Angry
Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
ojacobsen
Endnu en observation:
I skunken er der et lille hul i dampspærren ind mod etage-adskillelsen. Flere af varmerørene til 1.salen ligger under gulvet her, så det kunne nok også køle lidt. Testede med mit IR termometer, og fra kælderen og så de 4 meter op til forgreningen taber jeg ca. 1-1,5 grader.
Er det alarmerende?

Desværre er det en lukket skunk, så jeg skal pille noget af vores skiffertag af for at fixe det Sad
Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,228,720 Unikke besøg
XHTML CSS