HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
kondensvand - afløb
Villadsen
Er netop ved at montere en varmepumpe og står med problemet hvad jeg skal gøre af kondensvandet. Varmepumpen skulle gerne monteres på en væg hvor jeg ikke har direkte adgang til et afløb, men lige bag væggen hvor varmepumpen skal monteres står der et såkaldt "kloak over tag" aftræksrør. Er der nogen mulighed for at sende kondensen den vej ned i kloaken? Det er et ca 50 mm plastrør. Jeg skal vel have en form for vandlås på. Tilslutningen ville i givet fald sidde ca 2 meter gulvhøjde, så der er ingen fare for at noget kunne blive trykket tilbage i røret.
 
majmik
Jeg kan desværre ikke hjælpe med dit spørgsmål da jeg ikke noget begreb om det!

Hvilken varmepumpe er du ved at montere?
 
Villadsen
Det er en helt almindelig LG luft/luft pumpe med kondensafløb fra indedelen som jeg håber jeg kan tilslutte til "loft over tag" afløbet for at undgå kondenspumpe.
 
Joachim Gyldner
Hej Villadsen

Hvis ikke det er en faldstamme så, er det jo bare at få fat i et fitting med en extra tilslutning.
Ja du skal have en vandlås på
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
Villadsen
Nede i gulvet sidder der et helt almindeligt afløb som der kunne have været monteret eksempelvis et toilet openpå. Istedet for et toilet er der sat en muffe/indsnævring der går fra det sædvanlige orange kloakrør med en diameter på ca 11 cm til et hvidt plastrør med ca 5 cm diameter. Det hvide plastrør går så hele vejen fra gulvet til op over taget. Jeg burde vel kunne save det hvide plastrør over og indsætte en muffe og derefter en vandlås til eksempelvis en håndvask og så tilslutte kondensafløbet.
 
Joachim Gyldner
Indsnævringen kaldes en reduktion..
Men jo det kan du fint gøre.
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 8

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,178,829 Unikke besøg
XHTML CSS