HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Tyske solceller
Madsen
Som potentiel kommende solcelleejer vil jeg gerne høre om nogen her har erfaring med solcelleanlæg købt i Tyskland. PHOTON SOLAR sælger til danskere til en pris man har meget svært ved at ignorere.
Det er "gør det selv" .
Et 3 KWp anlæg til ca 42000,-kr.
 
allankj1
Link til siden tak.

Ps. har ingen erfaringer med anlæg fra Tyskland
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
Madsen
Link til siden:
http://www.photon-solar.de/index.php?option=com_content&view=article&id=29
 
allankj1
Okay.

Så er det det jeg har fundet frem til. Husk dog lige at der skal tillægges 19 % i moms. Står hvis du klikker på PDF filerne. Så prisen for 3 KWp er 51.232 kr og for 6 KWp DKK 95.631.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
Madsen
Du har fuldstændig ret, husk momsen!
Men stadig en fordelagtig pris så vidt jeg kan vurdere hvis man vil tage bøvlet der måske kan komme med garantien. ¤
 
MB
Hejsa,
Har kigget på tilbuddet, inverteren fra KACO er ikke godkendt i DK, priserne er ikke langt fra de danske
 
PH
Interessant pris.....men at betale hele beløbet inden leveringen er ikke helt betrykkende. Jeg ville nok ofre de 5% extra for at sikre mig betalingen.

Det virker meget som et slagtilbud på komponenter og du skal nok lige sikre dig kvaliteten af paneler, inverter, monteringssystemet - og at det i det hele taget passer til dit tag.
 
Madsen
Det jeg aller helst ville var, at få kontakt til en person som allerede har købt dette anlæg, men det er der måske ingen der har endnu.
Et eventuelt køb skal så åbentbart være uden inverter, da den ikke er godkendt i dk. Jeg ville da ellers tro en EU godkendelse var nok.
 
FlemmingS
Jeg har nu fundet et par billige danske;

http://www.dansolar.eu/index.html
Man skal skrive til ham for at få priser;
6000 wattt ; 97000 kr
3000 watt; 47500 kr

eller sådan en her;
http://www.dansepsolar.dk/joomla/

men jeg tror man skal passe på med at købe det i for små "butikker"

Mvh. Flemming
 
Villadsen
Inverteren skal mig bekendt overholde EU forordning EN 50438:2007 for at den kan monteres i Danmark. Det kan man læse sig frem til på Energinet.dk Nu har jeg ikke nærstuderet KACO inverterens specifikationer, men jeg kan slet ikke forestille mig, at den ikke opfylder alle gældende standarder, da KACO er en af de større fabrikanter i Tyskland - men der står også i tilbudet at man mod merpris kan få leveret SMA invertere. De slår alt andet.
 
FlemmingS

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=1632&pid=10290#post_10290]Villadsen skrev:[/url]
- men der står også i tilbudet at man mod merpris kan få leveret SMA invertere. De slår alt andet.


Hvilke fordele har en SMA inverter frem for andre da ?

Mvh. Flemming
 
Villadsen
SMA er verdensførende indenfor invetere, med ca 35% af verdensmarkedet. Det er jo i sig selv ikke noget kvalitetsstempel, men gennem de senere år har SMA gang på gang ligget øverst når man ser sammenligninger med andre invertere i forskellige tyske photovoltaik-magasiner. Det gælder både virkningsgrader, men også garanti og service m.m.

Dermed ikke være sagt at andre invertere ikke dur, for der findes også andre tyske producenter der godt kan finde ud af at lave noget kram. Eksempelvis KACO, Fronius, Kostal og hvad de nu ellers hedder. Det eneste man ikke må gøre er at købe en eller anden kinesisk inverter som jeg har set det i en del billige tilbud i Danmark. Nok kan de lave solceller i Kina, men invertere det har de efter min mening, ikke meget begreb om.

Til sidst burde man måske nævne at SMA har vundet den berømte Red Dot designpris for deres design. Det kan da godt være, at det kan hjælpe til når lillemor derhjemme skal overtales til at have et skrummel af en inverter siddende i bryggerset.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,229,237 Unikke besøg
XHTML CSS