HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Serviceaftale for/imod
Edvard
Vi har lige fået to toshiba varmepumper - En til huset, og en til et atalier.
2 stk RAS 25 SKVP-ND/SAVP-ND
Sammen med opsætningen fik vi et 'Tilbud på lovpligtig service'
1175 kr/år, hvilket jeg ikke finder billigt.
Men,garentiperioden bliver sat op fra 2 år til 5 år ved at tage 'Tilbudet'

Hvad synes de kloge mennesker her på forum om det
ja/nej?

mvh

Edvard Korsbæk
 
hamselv
Du har selv skrevet det:

Lovpligtig
Garanti fra 2 til 5 år

Får du efterset din bil foreskriftsmæssigt?
 
Leo_Jensen
Serviceaftalen er som hamselv siger lovpligtig.
Din pris er god, hvis den er inkl moms.

Den sidste linie er slettet Leo. Med mindre du kan dokumentere påstanden fjerner jeg den.
Redigeret af hamselv d. 28-10-2011 09:39
 
Edvard
Ang bilerne - ja og nej - DE ældste er fra først i 60'erne!

Tak for kommentarerne. Jeg sender aftalen.

mvh

Edvard Korsbæk
 
Leo_Jensen

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=1683&pid=10769#post_10769]Leo_Jensen skrev:[/url]

Serviceaftalen er som hamselv siger lovpligtig.
Din pris er god, hvis den er inkl moms.

Den sidste linie er slettet Leo. Med mindre du kan dokumentere påstanden fjerner jeg den.


Jeg kan ikke dokumentere noget som helst omkring priser på serviceaftaler, men jeg har bemærket et overraskende konstant prisniveau.
 
Edvard
Et konstant prisniveau behøver ikke at være et 'Kartel', men kan være et udtryk for, at konkurrencen virker, og prisen svarer til hvad produktet er værd.

Det bekræftes også et andet sted på deenne NG, hvor en serviceudbyder fortæller, at der er behov for meget præcis planlægning af kørsel mm. for at få en forretning ud af det.

mvh

Edvard Korsbæk
 
hamselv
Det er nogget sludder du fremfører Leo. Tager gerne diskussionen med dig her.

Jeg har til næste år, trediveårs branche jubilæum og kender temmelig meget til nogle af de kartel-ting der foregik indefor i særdeleshed de tekniske fag for år tilbage, inden man sprængte el-kartellet. Efter dette blev der flittigt brændt lommebøger hos elektrikere, VVS installatører og Ventilationsentreprenører. Da jeg i 90 kom til kølebranchen, undrede det mig dengang at man intet som helst havde af den slags. Det fandtes ganske simpelthen ikke, og man kunne som udgangspunkt ikke for godt udstå hinanden.

De senere år har jeg så exelleret i varmepumpebranchen og der findes intet INTET som vi har kendskab til af den slags. Nu repræsenterer jeg så en IVT forhandler. Og ikke engang indenfor den klub har vi fodslaw om noget som helst. Skægt nok, for vi hjælper hinanden med forskelligt i ny og næ. Men ostemads-møder hvor man finder ud af hvad Leo skal betale for at få renset fordamper, det må jeg med beklagelse sige eksisterer ikke.

Der er forhandlet en fælles pris for opfyldning og opstart overfor byggefirmaer, eller rettere den er dikteret fra IVT Ballerup. Ellers er jeg ret sikker på du vil opleve forskellige eftersynspriser hos de enkelte forhandlere. Jeg kan fortælle dig at vores pris er fastsat med skelen til hvad man betaler for eftersyn på et gasfyr. Det hænger lige nøjagtig sammen, hvis man kan få tingene lagt på tur, ellers ville det ikke du. Og dette så iøvrigt kun på anlæg vi kender. Og som jeg nævnte pr PM er vores eftersynpris det halve af ihverttilfælde en af kollegaerne. Ingen nævnt ingen glemt.

Men som jeg plejer at sige. Du kan få eftersynet til den pris du vil. Så skal jeg nok fortælle montøren hvor lang tid han må bruge. Iøvrigt anvender vi oftest billigst i regning hvis folk har to eller flere anlæg, idet dette oftest kan være en fordel.
 
hamselv
Der har du ret Edvard.

Jeg ville gerne have lidt mere for mine eftersyn, men jeg frygter at et for højt niveau vil få folk til at springe over. Vi har så Pia til at sidde og granske danmarkskort og postnumre, sådan hun kan få lavet nogle sammenhængende køreture. Og så skal vi håbe der er en føler der skal skiftes - helst på garanti. Vi pristalsregulerer så ivørigt vores priser.

Ikke at jeg vil kalde det kartel, men vi har en prisliste på reservedele. Og den kan jeg altid læse op fra. Men det er kun ved udskiftning af dele og det skulle der som udgangspunkt helst ikke være noget af.
 
Leo_Jensen
Jeg har jo langt fra undersøgt priser for eftersyn hos alle leverandører, men de 3 priser jeg havde fået var mellem 1475 og 1500 kr inkl moms.
Vi er helt enige om at det er et spinkelt grundlag at bygge en kartelanklage på, men der var nu også så vidt jeg husker en blink-smiley for enden af linien. Det betyder i min verden, at udtalelsen er lavet med et blink i øjet (for sjov, som provokation, med ironi osv)...

Jeg har da også forhandlet servicepris med min installatør, og der er lidt rabat, hvis han kan få kabalen til at gå op med at lave en stribe lokale servicebesøg samme dag. Det betyder at vi skal være fleksible mht dato og tidspunkt, så installatøren kan lægge besøget, når han vil.

Lad os lukke diskussionen her. Jeg har udtalt mig for provokerende uden at have noget at have mine påstande i, og det fortryder jeg, for jeg vil da gerne kunne være med i kommende diskussioner uden at folk automatisk har paraderne oppe, når de ser mit brugernavn...

Go' weekend Smile
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 6

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,255,484 Unikke besøg
XHTML CSS