HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
El priser
OWL
Når jeg tjekkker Elpristavlen kan jeg også finde nogle leverandører, der kan sælge det 1 eller 2 ører billigere i lige netop de næste 6-8 måneder men måske er det bare et slagtilbud ?

Jeg skal så selv huske at tjekke, hvem der er billigst om 6 måneder - få opsagt mit abonnement i tide og finde det næste slagtilbud...........

Men lige præcis her sammenligner vi æbler og pærer!

El-Forbundets pris er for Grøn Strøm produceret af danske vindmøller.

Der hvor du kan spare 1 eller 2 ører, er det prisen på strøm fra et "stinkende CO2-udledende kulkraftværk".

Ved et gennemsnitsforbrug på 4000 kWh kan man så spare 40-80 kr. på årsbasis ved kul-strøm frem for Grøn strøm..........og så skal man lige huske selv at tjekke om slagtilbudet kun var for at lokke nye kunder til.

Det er heldigvis et frit land - så vælg selv !
OWL
 
pmp
Der kan vel kun være 2 årsager til det skuffende resultat:
Enten har elforbundet ikke spurgt de billigste
eller også tager elforbunget et gebyr (fortjeneste), der er større end forskellen.

Vinden blæser i alle tilfælde lige meget, uanset hvad elpriser er.
Nibe F1245-8 (Vølund), 300 m jordslange i lerjord. Etableret i august 2010
103 m2 stueetage + 92 m2 kælder. Opført i 1963. 30% gulvvarme. Passiv solvarme fra 11 m2 sydvendt glasareal. Årsforbrug tidligere: 2.100 l olie + 500 kwh el til brænder og pumpe. Årsforbrug nu: Gennemsnit af de første 10 år med jordvarme 3500 kwh incl. pumper.
 
Chr
Jag kan ikke forholde mig til prisen, da jeg ikke har sat mig mere ind i sagerne end som så. Jeg har meldt mig/os til fordi jeg mener konkurrence er sundt.

Til gengæld har jeg en ret klar opfattelse af "grøn strøm". Det er noget fis. Den strøm der kommer ud af mine og andres stikkontakter er nøjagtig lige grøn, gul, sort eller blå. Når det blæser sender man max vindmøllestrøm ud på nettet*), og alle forbrugere aftager, men der er stadig en væsentlig del der kommer fra fra kul etc.
Når det ikke blæser får vi alle strøm fra kulkraftværkerne etc. Længere er den historie ikke.
*) under hensyntagen til ballancering af nettet, forbrug, produktion osv.

Chr.
197 kvm hus, energiklasse 2015. Blowerdoor testet til 0,28.
IVT PremiumLine EQ C8 varmepumpe med 463 meter turbocollector og 300 l buffer.
Specialdesignet ventilation med varmegenindvinding, Genvex Energy II med emhætte tilsluttet.
 
ClausV
Fra 1.1 til 15.11 2011 har jeg i gs betalt 0.485 pr kWh incl moms og faktureringsgebyr ved Modstrøm.
Jeg opfatter dem ikke som dyrere end andre; men de burde være endnu billigere, idet jeg er tilmeldt deres IdeEl afregning med gratis afregning kl00-06. Desværre mener jeg de snyder med afregningen og jeg er lige nu i korrespondence med dem om det forhold. Mener at have ca 1000 kroner tilgode svarende til en nedsat pris på yderligere 0.11 så resultatet incl moms bliver 0,37 / kWh.
Med en luft/vand VP kan man jo med næsten u-ændret komfort sørge for, at vedligeholdelsesvarmen af de tunge gulve sker i nattetimerne.
SHOFU luft/vand inverter 6.5kW. Alpha2 15-60 (9W)til gulvvarme; Alpha2 25-40 (5W)radiatorer 1 sal.
Integral V-Lite Q0.6 energimåler. Brugsvand: el.
Backup: a) Andes KS135 luft/luft 5.6kW (fra sidste år) Cool: el-patronen i brugsvandvarmeren (dyr erfaring da oliefyret var stoppet 1 helt år uden vi bemærkede det)
 
skanis
Claus V.

Det selskab lyder rigtig spændende når man har Luft vand, som jeg også har!
"Gratis" strøm om natten. Dog er det vel ikke helt gratis, men hvis det bare er billigere, så er det jo super :-)

Jeg vil klart overveje dem.

Har du checket om de er de billigste også? Prisen lyder rigtig fin, men hvis de alligevel "snyder" sig lidt som du mener, så er det vel lige vidt?
 
ClausV
Skanis: Jeg har sendt dig en privatbesked med kopi af noget korrespondence med Modstrøm.
Min konklusion er, at det ikke er dyrt - men de kan ikke finde ud af at fakturere korrekt ved i hvert fald lille dagforbrug og større natforbrug - hvilket tydeligt fremgår, når en VP blot skal holde huset frostfrit i perioder. F. eks 24-06 7 kWh og 06-24 3kWh total 10kWh hvilket for sidste halvdel af november giver 10kWh/døgn a' 29.37 + 5kr/14dg for faktura + moms
SHOFU luft/vand inverter 6.5kW. Alpha2 15-60 (9W)til gulvvarme; Alpha2 25-40 (5W)radiatorer 1 sal.
Integral V-Lite Q0.6 energimåler. Brugsvand: el.
Backup: a) Andes KS135 luft/luft 5.6kW (fra sidste år) Cool: el-patronen i brugsvandvarmeren (dyr erfaring da oliefyret var stoppet 1 helt år uden vi bemærkede det)
 
skanis
Tak for det claus.

Jeg har kigget lidt på det.

Jeg tænker hvem jeg skal skifte til for at få den bedst mulige pris, når jeg nu har et luft/vand pumpe til hele huset. Dog er der også et pillefyr i stuen.

Jeg bruger en del mere strøm end jeg håbede på og regnede med. Ca. 45-55 kwh. pr. døgn for 150 m2. Selvom pillefyret køre stort set hver aften, og der bliver rigtig varmt i stuen.

Jeg ved sku ikke helt hvad jeg kan gøre for at optimere dette. Jeg overvejer kraftigt at oprette en tråd om dette, for at høre om nogle af gode råd.
Alene om natten bruger jeg ca. 11-15 kwh. Hvis det blev gratis var det self en god ting :-)
 
allankj1
Ja det ville selvfølgelig være bedre hvis den var gratis om natten men tilgengæld er din el-pris meget på andre tidspunkter af døgnet. Eksempelvis omkring kl. 16-19 hvor alle laver mad samt de dage på året hvor der bryder et kabel sammen mellem sverige og danmark (bare et eksempel). Derudover skal du selv betale det kamera der skal monteres foran din måler for at tage billeder og sende til elselskabet. Tror ikke på at du nogensinde får en økonomisk fordel ud af den ordning.

Har du søgt her:

Elpristavlen.dk

OK har eksempelvis først måned gratis. Løbende pris med bindning i 6 måneder. Elpris 33,73 øre pr. kwh.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
allankj1
Og med først måned gratis el mener OK at det er den første måned ud af de 6 måneder at el er gratis og ikke 1/6 del af den el der bruges i de 6 månder hvor aftalen er gældende.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
allankj1
"Jeg ved sku ikke helt hvad jeg kan gøre for at optimere dette. Jeg overvejer kraftigt at oprette en tråd om dette, for at høre om nogle af gode råd.
Alene om natten bruger jeg ca. 11-15 kwh. Hvis det blev gratis var det self en god ting"

Ja fortæl lidt om hvilken pumpe og installation du har og se om der er nogen der har nogle fif
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
skanis
Hej Allan.

Jeg har også kigget seriøst på Ok.

Det lyder ret vildt at de vil give gratis EL den første måned!?

Det er self kun de ca. 40 øre de kan give gratis men alligevel.

Resten af de ca. 1,5 kr. i sygt høje afgifter kan de vel ikke pille ved.

Nogle der har nogle bedre bud på hvad man skal vælge af el selskab, når man bruger fra 8- 11.000 kwh om året?

Der er vel ingen der giver "store" ekstra rabatter ved høje forbrug?
 
skanis
Det har jeg netop gjort i en ny tråd :-)

Håber nogle har gode fif!

Det ville være herligt og mindre dyrt :-)
 
allankj1
Nu er dit hus naturligvis angivet som et el-opvarmet hus i din BBR meddelse?? Dette giver jo 14,25 øre i rabat på det el du bruger udover 4.000 kwh.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
lars-jacobsen
Har prøvet at lave lidt statistik over hvordan min varmepumpes forbrug ligger hen over døgnet.

23% ligger mellem kl. 0-6. Herudover kommer så vores alm husholdning, med 7-8.000 kwh, men den kan jeg ligesom ikke flytte på Frown
Jeg vil tro jeg kan flytte mindst 10-20% mere til tidsrummet kl. 0-6. dvs jeg kunne få min. 40% af mine 6.000 kw gratis = 2.400 kwh. Hvis vi regner med 30 øre/kwh bliver det kr. 720,- sparet. på et år. Men man skal som sagt betale kr. 999,- for kamera og så er 1. års beparelse da røget lige ud af vinduet. Sad
lars-jacobsen tilknyttede følgende billede:fil:
strmforbrug-dgn.pdf [27kB / 1024 Downloads]

Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
ClausV
Jeg tilmeldte mig så tilbage i 2008 som een af de første, hvor lokkemaden var 5% lavere priser på strøm generelt og hvor camera og internet interface var gratis. (med billed hver 10 minut - er nu ændret til hver time af hensyn til batterilevetid i cameraet - det bruger blitz) Det var faktisk mest på gr. af det sidste, at jeg kunne sidde i udlandet og holde øje med forbruget, der fristede mig; og desuden den generelle opfølgning på forbrug dag for dag for at finde forbrugssyndere.
I starten benyttede Modstrøm udglattede kurver. Det har jeg faktisk via dialog og exel-diagrammer fået dem til at ændre til stavdiagrammer, så man kan se, om måleren står stille i en periode eller ej, eller det modsatte, så man kan jagte et uventet forbrug.
Nu kan jeg se, at mit ledningsselskab NRGI i dette kvartal vil installere målere med fjernaflæsning i mit område - så må vi se, om det ændrer på tilhørsforholdet.
SHOFU luft/vand inverter 6.5kW. Alpha2 15-60 (9W)til gulvvarme; Alpha2 25-40 (5W)radiatorer 1 sal.
Integral V-Lite Q0.6 energimåler. Brugsvand: el.
Backup: a) Andes KS135 luft/luft 5.6kW (fra sidste år) Cool: el-patronen i brugsvandvarmeren (dyr erfaring da oliefyret var stoppet 1 helt år uden vi bemærkede det)
 
PH
Sidder med en lidt dårlig smag i munden mht. Elforbundet. De sammenligner deres forhandlingsresultat med DONG's priser i stedet for med Vindstrøms egne listepriser. Forhandlingsresultatet for de omkring 12.000 tilmeldte var 2-3 øre på listeprisen. Det er næsten ikke værd at skrive hjem om. Nåh, men nu har forbrugerrådet meldt sig på banen med taenk-strøm, og det ser ud til de i løbet af ganske få uger har samme antal tilmeldte som elforbundet. Igen er det frivilligt om man vil benytte sig af tilbudet selvom man har tilmeldt sig, så nu prøver vi også her. Smile http://taenk.dk/taenk-strom
Danfoss DHP-H Opti Pro 12, 3 x 200 m slange, 365 m2 bolig i 2 etager.
 
lars-jacobsen
Ja det er lidt et lotteri at finde billig strøm.

Jeg lavede en god 6 mdrs. aftale for et par år siden med Trefor til ca. 10 øre under listepriserne og da den udløb satsede jeg igen og troede på leverandøren. Der blev indgået en 2 årig aftale med en på det tidspunkt OK pris da forventningerne var at priserne vile stige. De gjorde lige det modsatte, så nu har jeg sat de 6 mdrs. "gevinst" til.
Har nu opsagt aftalen (man kan altid komme ud efter 6 mdr), og vil nu prøve med spotpriser hos Elro istedet for. De har pt. det laveste tillæg på Norpol spotel på 2,4 øre/kWh ekskl. moms. Må så bare håbe jeg/vi ikke kommer til at betale de 1,5 mia for Skyline eventyret på fremtidige elpristillæg.
Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
Triplus

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=1693&pid=12433#post_12433]PH skrev:[/url]

Sidder med en lidt dårlig smag i munden mht. Elforbundet. De sammenligner deres forhandlingsresultat med DONG's priser i stedet for med Vindstrøms egne listepriser. Forhandlingsresultatet for de omkring 12.000 tilmeldte var 2-3 øre på listeprisen. Det er næsten ikke værd at skrive hjem om. Nåh, men nu har forbrugerrådet meldt sig på banen med taenk-strøm, og det ser ud til de i løbet af ganske få uger har samme antal tilmeldte som elforbundet. Igen er det frivilligt om man vil benytte sig af tilbudet selvom man har tilmeldt sig, så nu prøver vi også her. Smile http://taenk.dk/taenk-strom


Jeg var også skuffet da vi fik prisen fra Elforbundet. Jeg skrev lidt frem og tilbage med dem, men de forstod ikke min utilfredshed, selvom jeg argumenterede for, at deres pris til 8000 husstande skulle sammenlignes med de øvrige fastpris aftaler f.eks. på Elpristavlen, hvor der i øvrigt var leverandører med lidt lavere pris. Det var de ikke interesserede i at sammenligne med!

Jeg har også meldt mig hos Tænk.
 
Chr
Gammel tråd, men nu skal den støves af:

Jeg har kigget mig lidt omkring, og har fundet et tilbud, som en af konkurrenterne ikke troede på indtil han selv havde set efter på nettet:

35 øre pr kWh i fast pris i 6 måneder. Ved tilmelding nu kommer december, og januar med er dit nuværende selskab lidt tunge i optrækket, så er kolde februar også med.
http://www.se.dk/privat/energi/el/fastpris


Yderligere er der 150 kr i rabat for at skaffe en ny kunde så (udenfor referat) må vi jo lave en kæde og udveksle fulde navne og adresser pr PM.

Nogen der har fundet billigere/bedre tilbud?
197 kvm hus, energiklasse 2015. Blowerdoor testet til 0,28.
IVT PremiumLine EQ C8 varmepumpe med 463 meter turbocollector og 300 l buffer.
Specialdesignet ventilation med varmegenindvinding, Genvex Energy II med emhætte tilsluttet.
 
lars-jacobsen
Det er en OK fastpris, faktisk billigere end spotprisen. Kan også se vores lokale selskab har lidt rigeligt med strøm som de skal have solgt nu her hen over sommeren. De er helt nede på 27 øre, dog kun i 3 mdr.

Men eller kan man jo også prøve:
http://www.fællesauktion.dk/
Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,338,629 Unikke besøg
XHTML CSS