HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
buffer el. ej ??
cc
Jeg har en vtp 7er med frekvens omformer og er egentlig godt tilfreds med anlæget, jeg har dog mistanke til om min varmvandsbeholder/buffer kører optimalt. (centralvarmen trækker varmen ud af varmvandsbeholderen) hvilket betyder at der ikke er meget varmt vand om vinteren. øv

problemet består i at når pumpen kører vinterdrift starter vp med at lave varmt vand til 51 grader derefter slår 3vejsventilen om og kører varme til mine gulve efter ca 30 min starter varmepumpen på lavt blus pga. frek.omf. og alt efter hvor koldt det er udenfor speeder den op eller ned i hastighed for at tilpasse temp. alt dette er til at overskue.. jeg kan se på temp på mit brugsvand at den falder stødt og efter nogen tid kalder varmvandsbeholderen på varme igen.. og pumpen kører så varme på varmvandsbeholderen, dette betyder at jeg har mange start, stop. (og frekvensomformeren er ubrugelig)

Er det måske flow hastigheden som gir turbolens i beholderen el. er det en fejl konstruktion i beholderen el. nogle parametre som skal ændres i vp. el. måske noget helt fjere??

om sommeren tror jeg vp. kører 2-3 gange i døgnet for at holde temp. på de 300l vand vedlige.
om vinteren varmer den måske 10-15 gange i døgnet på det varme vand.

Jeg har overvejet at montere 2 kuglehaner på anlæget således at de 100 l buffer kan kobles til og fra efter behag. Dette burde hjælpe på de mange gange den laver varm vand på et døgn og en større mængde varmtvand i hanen. Jeg vil så også mene at vp vil få mere gavn af frekomf. da den vil cykle stille og roligt derudad på centralvarmen uden hele tiden at blive afbrudt af varmvandpri.

I har helt sikkert en mening om problemet og jeg venter spændt på at læse den....
 
hamselv
Har slettet dubletten til dit indlæg. Måske kunne du ulejlige dig med at fortælle hvilken varmepumpe du har. Kan ikke lige finde en VTP.
 
cc
Undskyld, jeg skrev forkert, tvp vari speed.. fra Vagn Tanderup.. ;-)
 
hamselv
Har du snakket med Vagn???? Buffer er umiddelbart ikke noget man bruger med frekvensregulerede VP'er. Det er netop ideen med de regulerede!
 
cc
Ja, har talt med ham, Da jeg klagede over der ikke var meget varmt vand hævede vi bla. max temp og mindskede hysteresen, men det gør jo også at pumpen laver varmt vand hyppigere.
Vi ændrede lidt i nogle forskellige parametre, kan ikke lige huske hvilke, resten kunne være turbolens i beholderen, jeg har også sænket flowet til min.(fik en formel på hvor mange m2 pr. rum blev omregnet til l/min. pr rum.)
Og der normalt ikke plejer at være de store problemer med det opsæt...
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,278,516 Unikke besøg
XHTML CSS