HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Nettomålerordning 6kw nu - 11kw efter nytår?
F1250
Hej!

Har netop fået installeret en fin Nibe1250, som erstatning for vores gamle pillefyr. Sådan en kører jo på strøm, så tænker en del på solceller/vindmølle.

Mit spørgsmål er, er der nogen der kender til rygterne om at det efter nytår bliver muligt at køre 11kw på nettomålerordningen? evt links til lovforslag og lignende er meget velkomne :-)

Mvh

Flemming P
Vølund F1250, 1150m slange, primært gulvvarme, bimåler på varmepumpe.
Renoveret gård fra 1886 med stuehus på 275kvm i et plan
FORBRUG: FØR: 10 tons Træpiller, ca 1000kwh til pumper/styring & sorte fingre MINDST en gang i ugen
NU: 20-30 kwh / døgn
 
allankj1
Den har jeg ikke hørt om. Har tilgengæld hørt om et rygte der siger at nettoafregningsordningen måske kører på lånt tid. Men som sagt kun på rygtebasis.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
Mogens

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=1699&pid=10912#post_10912]F1250 skrev:[/url]

Hej!

Har netop fået installeret en fin Nibe1250, som erstatning for vores gamle pillefyr. Sådan en kører jo på strøm, så tænker en del på solceller/vindmølle.

Mit spørgsmål er, er der nogen der kender til rygterne om at det efter nytår bliver muligt at køre 11kw på nettomålerordningen? evt links til lovforslag og lignende er meget velkomne :-)

Mvh

Flemming P


Hej Flemming

Der har i lang tid været talt om at hæve til 11 kw. men som alt andet tager det tid, og ingen ved om det kommer i stand.
Almindelig husstand med varmepumpe har som regel nok i en vindmølle på 5-6 kw. Men med solceller rækker det dog langt fra.
Men uanset hvad man sætter op, så er det ikke nogen god idè at overproducere som det ser ud nu.
Venligst
Mogens
http://mosie1.mono.net/
TVP Vari-Speed 3-10 Vagn Tanderup anlæg. 350m slange i sandet/blandet jord, dybde 90cm mellem slanger 150cm. Høj grundvandsspejl. Hus 186m2 alt til kip 4 m, klinkegulv over alt med gulvarme. Airwex varmegenvinding. Strømmen produceres af Iskra R9000 husstandsvindmølle. Maks. er indtil videre 118 kwt på et døgn.Wink
Nu med luftsolfanger tilkoblet varmegenvindingsanlæg.
 
F1250
Hej Allan og Mogens!
Vi kan hurtigt blive enige om at det er mest rentabelt at forbruge det hele selv, men når nu man kan afskrive på anlæget, kan man jo lige så godt sørge for at der er plads til et lidt højere forbrug end man har idag.

Jeg bor i Thy, og følger nøje "Thymøllen" - 6kw -den producere ml 18.000 og 20.000 kwh pr år!

Kunne godt lide tanken om at "naboen" betalte møllen (renter, afdrag, service mv.) og jeg bare havde rigeligt med gratis strøm :-) hvis 11 kw bliver loftet er drømmen måske ikke så fjern?

/Flemming
Vølund F1250, 1150m slange, primært gulvvarme, bimåler på varmepumpe.
Renoveret gård fra 1886 med stuehus på 275kvm i et plan
FORBRUG: FØR: 10 tons Træpiller, ca 1000kwh til pumper/styring & sorte fingre MINDST en gang i ugen
NU: 20-30 kwh / døgn
 
Mogens

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=1699&pid=10918#post_10918]F1250 skrev:[/url]

Hej Allan og Mogens!
Vi kan hurtigt blive enige om at det er mest rentabelt at forbruge det hele selv, men når nu man kan afskrive på anlæget, kan man jo lige så godt sørge for at der er plads til et lidt højere forbrug end man har idag.

Jeg bor i Thy, og følger nøje "Thymøllen" - 6kw -den producere ml 18.000 og 20.000 kwh pr år!

Kunne godt lide tanken om at "naboen" betalte møllen (renter, afdrag, service mv.) og jeg bare havde rigeligt med gratis strøm :-) hvis 11 kw bliver loftet er drømmen måske ikke så fjern?

/Flemming


Tja Flemming jeg tror nu ikke på at vi kommer til at bruge mere strøm i fremtiden, da teknikken kun går en vej og det til det bedre.
Nu bor du i Thy hvor vindforholdene er nær optimale, så vi kan godt forstille os at en Thymøllen ville kunne give 18.000 kwh
Hvis vi siger du bruger 12000 kwt årligt, så har du 6000 kwt tilbage som du får 0,60 øre for, da det er en indtægt skal du svare skat af det indtjente. Så allerede her er der ikke meget tilbage.
Du får en større mølle som kan give mere strøm, men mon ikke den også er dyre i indkøb, forsikring, vedligeholdelse. Nu må jeg vist hellere stoppe, tror allerede den er gået i minus.Frown
Når der så er gået nogle år, mener det er 10 år, så får du kun 0,45 øre pr. kwt.
Min ny opsatte 5 kw R9000 mølle giver efter beregninger 10.000 kwt årligt, og er pt. noget foran to andre 6 kw møller som henholdsvis står tættere havet, samt lidt længere inde i landet en her ved Vejle. Så at noget er større er ikke ensbetydende med at det også giver mere, ikke under normale forhold som de fleste bor under.
Den dag de får lavet en elbil som kan køre længere end udenfor garagenGrin og er kommet ned i pris, så kunne det helt sikkert blive en fin forretning, men nu ville jeg ikke gøre det.

Venligst Mogens
http://mosie1.mono.net/
TVP Vari-Speed 3-10 Vagn Tanderup anlæg. 350m slange i sandet/blandet jord, dybde 90cm mellem slanger 150cm. Høj grundvandsspejl. Hus 186m2 alt til kip 4 m, klinkegulv over alt med gulvarme. Airwex varmegenvinding. Strømmen produceres af Iskra R9000 husstandsvindmølle. Maks. er indtil videre 118 kwt på et døgn.Wink
Nu med luftsolfanger tilkoblet varmegenvindingsanlæg.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,229,166 Unikke besøg
XHTML CSS