HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Technica TS 180HP - tilslutning
toftlarsen
Hej

Har lige erhveret mig et ældre anlæg af ovennævnte type.
Vil gerne finde et eldiagram over den, da det umiddelbart ikke er entydig hvilke klemmer der vælges. Jeg skulle mene at have rimelig el/køl forståelse men kan ikke umiddelbart konkludere om der de 2 enhender skal snakke sammen!
Hvad er prisen R407c - kan se jeg på et tidspunkt har givet omkring 548 kr til fabrikken!

Nogen hjælp at hente?
 
hamselv
407c er ikke noget du efterfylder. Der skifter du fyldningen komplet. Du aner ikke hvad der er tilbage, hvis du har haft tab.

Iøvrigt må du ikke håndtere den slags, med mindre du er certificeret, og kan kun købe det hvis du kan fremvise et KMO nummer.

En luft/luft på 407c ville jeg iøvrigt ikke ønske mig.
 
toftlarsen
Kan godt se at R 134 ligger noget højere i temp., men jeg skal kun holde mit værksted frostfri (8-10 gr. hen over vinteren) så mon ikke det går.

Per
 
hamselv
Hvis den ikke er født med 10 graders funktion er det tvivlsomt om du får det til at du. Vi har set kinesere det er lykkedes at bedrage med held og rigtig mange kinesere hvor det ikke er lykkedes. Faktisk har de ikke engang kunnet køre i frost nogen af dem. Det er så bare at prøve at svindle styringen. Det trælse ved projektet er, du risikere at binde penge i projektet og så alligevel ende med noget der ikke duer eller duer ringe. Har den smidt noget fyldning, hedder det komplet ny. Har rørenderne på indedelen stået åbne er anlægget i værste fald kassabelt.
 
toftlarsen
Hej, tak for info.
Ender har ikke stået åben - først nu hvor jeg er ved at lodde mig nogle nye rør.
Ja jeg regner også med at den skal evacueres helt og så de 1,6 kg på som angivet.
MEN - jeg mangler stadig lidt el-dokumentation (synes ikke det ser helt logisk ud) - NOGEN HJÆLP? EVT. HVEM SOM FORHANDLEDE DET MÆRKE I SIN TID?
 
toftlarsen
Hej "hamselv"

Ved du hvem som har forhandlet TECHNICA..... synes ikke jeg får nogle google resultater- æv
Og jo, har lavet aftale med montør om påfyldning, men er nødt til lige at have den op og snurre inden han kommer..
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,972,155 Unikke besøg
XHTML CSS