HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Varmepumpe i Kolonihaven
RuneS
Hej på heatpump,

Jeg har et kolonihavehus, som jeg efterhånden er ved at være godt igennem med renovering og har fået lavet EL installation. Så skal forhåbenligt for alvor til at bruge det i den kommende sæson og jeg står derfor og gerne vil anskaffe mig en varmepumpe.

Vores behov er derfor lidt anderledes end det jeg synes jeg kan læse mig frem til her igennem debatten, og da jeg ikke kan finde søge funktionen har jeg valgt at lave et indlæg.

Jeg påtænker ikke umiddelbart at jeg vil ha anlægget til at køre om vinteren. Alle vandrør bliver blæst ud med kompresseren her når sæsonen slutter og de lukket for vandet, og jeg har aldrig før haft problemer med fugt/mug i huset uden varme. Omvendt vil jeg egentligt gerne ha muligheden for 8 graders funktionen, hvis det skulle blive aktuelt.

Dernæst kommer mine overvejelser så omkring hvilken varmepumpe jeg skal købe. Jeg vil umiddelbart holde mig til en pumpe der er godkendt på ens.dk listen, men samtidig er krav og forbrug jo ikke just som hvad en typisk varmepumpe vil blive udsat for. Dvs den vil ikke køre i -20 grader f.eks. Ej heller vil den køre 8760 timer om året. Den skal bruges til at holde temperaturen i huset selvom der er dårligt vejre og specielt om natten. Vi må ikke være i huset de kolde 5 mdr af året, så der vil den typisk være slukket.

Hvad vil i mene er en passende model til omkring de 6000-8000 kr? Kan f.eks. se at Harald Nyborg har en godkendt model på ens.dk til 5000 kr, men den er jeg usikker på om jeg tør købe. Samtidig er mit buget ikke til ret meget mere end de 6-8000 kr, da jeg er på SU.

Har øje på denne:

http://www.polarpumpen.dk/luft-luft/panasonic/panasonic-ne9lke-etherea-nordisk-tilpasset-inverter-med-vedligeholdsesvarme-8-grader

På Forhånd tak for jeres tid.
 
hamselv
Husk på montage ikke er GDS.

Vi har en del udskiftning og rep på Panasonic der ikke er Danmarkspumpen. Og normalt er de fuldkommen smadret af is, fordi de ikke har den nordiske afrimningslogik. Normalt kan vi nøjes med at skifte styreprintet, men sommetider er kabinettet mast fuldkommen i smadder og hele udedelen må skiftes.

Læs ENS listen med kontrollerede luft/luft anlæg og scan de importører ud der har problemer.
 
hamselv
Skal skynde mig at understrege at det ikke er fra Polarpumpen. Vi exelerer vist i hver sin ende af landet. Jeg kender ikke deres pumper.
 
RuneS
OKay, så du mener at jeg ikke kommer uden om at skal ha fat i en "Danmarkspumpe"? Har den et modelnr eller hedder den bare danmarkspumpen?
 
hamselv
Nu siger jeg ikke den skal hedde sådan. Men der findes Panasonic i DK der hører hjemme ved Middelhavet. I disse EU tider kan du ikke slippe for dette, og parallel import trives gevaldigt. Med andre ord er du som køber noget ude på herrens mark. Noget duer, noget duer ikke. Problemet for Panasonic er, de er så salgsorienterede, at de ikke oprigtigt prøver at holde lidt samling på tropperne. Det samme har vi prøvet med LG, hvor anlæggene fra store Claus kørte upåklageligt og fra en af de andre - måske.

Se ens-listen og undgå grossister der ikke er deres ansvar voksen.

Og som altid: Is it for good to be true, it aint.

Har i dag snakket med et par kunder: Du er for dyr......Nåhhh ja, trækker vi buffer, pumpe og 200 meter slange fra........Så er vi ens i pris og leveringsomfang.
 
RuneS
okay, så dvs man kan ikke helt være i god tro selvom den figurere på "ens.dk" listen. Der er os det her Go' Energi, de har os en liste med hvad de mener er godkende modeller.

Kan selvfølgelig os godt se at det ikke er en garanti for en god pumpe selvom at den lever op til den energimærkning som den vitterligt har påtrykt. Omvendt leder jeg vel også bare efter en pumpe som jeg kan betale. så mit problem er vel bare at navigere rundt i krattet, uden at blive snydt alt for meget.

Men der er ikke én bestemt model man anbefaler til kunder i mit segment? Altså under 10.000 kr, som så heller ikke behøver de helt store kundskaber i hård frost f.eks. Det jeg håber på at kunne opnå er en god virkningsgrad, så varmen er billig. Den vil jo typisk kun køre når der er +5 til 20 grader udenfor.
 
hamselv
Når montage skal inkluderes, har jeg ikke kendskab til noget der duer under 10 000,- Ser du nøgen på varmepumpen findes der flere.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 6

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,212,293 Unikke besøg
XHTML CSS