HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Isolering papiruld (dårligt)
MORTEN P
Hej har for 4 uger siden fået lagt 200 mm extra papiruld , på mit dårlige existerne 200 mm isolering på loftet. i samme omgang fik jeg mont 17 spots direkte i isoleringen ca 100 mm og der efter papiruld . Men til min store overraskelse trækker det med kold luft ned i gennem spots og stadig langs lister ved vægge og loftSad sælger siger at luften ikke kan trænge igennem isolering????

Fik også hulmurs isoleret 95mm . Der er vand/kondens på væggene nogle steder hvor det trækker ,kan se der også er dampspærre i huset. synes bare det er surt når det kostede 19000 kr. Sad

Nogle der har erfaring i dette.????Shock
 
Mogens
Hej Morten

Umiddelbart lyder det da surt at koste på noget som man ikke er helt tilfreds med.
Har du genvindingsanlæg? hvis ja køre du måske med lovlig stor undertryk/vakuum.
Nu kan jeg af gode grunde ikke vide hvordan loftet er bygget, men luften kan sagtens komme mellem forskalling og dampspærrer, som jo går helt ud til vindstop, eller mangel på samme.

Prøv evt. at få lukket helt tæt ved en af dine spot, og se om dette hjælper, formoder det er LED spot.
Du kan også mærke om der kommer luft ned gennem emhætten/emfang, noget tyder på du har noget vakuum.
Når du ser bort fra dine pt: problemer, var du så tilfreds med isoleringsfirmaet?
Går nemlig selv med tanker om at ligge 100-150 mm papiruld ovenpå de 300mm som er der nu.

Venligst
Mogens
http://mosie1.mono.net/
TVP Vari-Speed 3-10 Vagn Tanderup anlæg. 350m slange i sandet/blandet jord, dybde 90cm mellem slanger 150cm. Høj grundvandsspejl. Hus 186m2 alt til kip 4 m, klinkegulv over alt med gulvarme. Airwex varmegenvinding. Strømmen produceres af Iskra R9000 husstandsvindmølle. Maks. er indtil videre 118 kwt på et døgn.Wink
Nu med luftsolfanger tilkoblet varmegenvindingsanlæg.
 
woebbe jordvarme siden 1985
hej mogens

hvis du vil lægge 100 - 150 mm isolering oven på iforvejen 300 mm, har du så regnet på hvor langtilbagebetalingstid der er på investeringen.....??????
jordvarme anlæg vølund f 1245 8 kwh, ca 520 m slange i 2 lag. hus 250 m2 fra 1985 gulvvarme over alt. ventilationsanlæg med varmegenvinding. indetemperatur ca 23 graderWinkvarmepumpens årsforbrug i : 2010 = 5000kwh, 2011 = 4950kwh, 2014 = 4398kwh.
Jordvarmen opvarmer også mit 1900 liters UDENDØRS SPABAD. med 38 grader varmt vand sommer og vinterGrin
Pr.21/9 2012 48 stk 250w solcellepaneler fordelt på syd,øst og vest vendte tagflader med danfoss tlx + 12,5 kwh inverter begrænset til 6 kwp. solcelleproduction i 2014 = 10070 kWh Grin
 
allankj1
Cirka 30 år vil jeg tro. Det giver meget lidt på varmeregningen når der lægger så meget i forvejen.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
Mogens
Hej woebbe

He he tænkte nok spørgsmålet kom, og forståeligt nok. Nej har ikke regnet på det og umiddelbart er der måske heller ikke meget at hente. Men men men.

Ved at huset næsten var håbløst at isolere med ruller af glasuld, og det fordi huset har 18 vinkler, og inde midt i huset/stuen er der mange forskellige vinkler, samt grader på vinkler, der gør at isoleringen bare ikke er/kan være helt optimalt.
Derfor ville et indblæst lag papiruld kunne lægge sig tæt op af et virvar af saksespær.
Vil dog først ha det termograferet når temperaturen kommer lidt længere ned.

Det tog 2 tømrersvende samt en lærling 14 dage at færdiggøre tagkonstruktionen, så det fortæller vist alt om hvor vanskeligt konstruktionen er.

Havde det været i dag var der kommet papiruld på i stedet. Og bliver det til noget forventer jeg selv at blæse det ind.

Venligst
Mogens
http://mosie1.mono.net/
TVP Vari-Speed 3-10 Vagn Tanderup anlæg. 350m slange i sandet/blandet jord, dybde 90cm mellem slanger 150cm. Høj grundvandsspejl. Hus 186m2 alt til kip 4 m, klinkegulv over alt med gulvarme. Airwex varmegenvinding. Strømmen produceres af Iskra R9000 husstandsvindmølle. Maks. er indtil videre 118 kwt på et døgn.Wink
Nu med luftsolfanger tilkoblet varmegenvindingsanlæg.
 
allankj1
På vores hus ville det koste 16.400 kr at få 100 mm ekstra isolering på loftet og jeg ville kunne spare 300 om året på regningen til jordvarmen. Tilbagebetalingstid cirka 55 år.

Jeg ville bruge de penge på noget bedre.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
Mogens
Ups Allan

55 år så er jeg vist blevet til pottemuld eller aske, har sku ikke lige haft tid til at tage stilling endnu.Angry
Men kan møllen producere strøm nok, hvad vi forventer, så kunne jeg da godt finde på noget andet teknik. Men kunne man få gjort så der var lidt overproduktion af strøm, ved evt. en bedre isolering, så kunne vogn to måske blive en lille elbil.Smile
Men pt: glæder vi os mest over den manglende blæst i november måned, som endelig er kommet og ser ud til at fortsætte ind i december.

Venligst
Mogens
http://mosie1.mono.net/
TVP Vari-Speed 3-10 Vagn Tanderup anlæg. 350m slange i sandet/blandet jord, dybde 90cm mellem slanger 150cm. Høj grundvandsspejl. Hus 186m2 alt til kip 4 m, klinkegulv over alt med gulvarme. Airwex varmegenvinding. Strømmen produceres af Iskra R9000 husstandsvindmølle. Maks. er indtil videre 118 kwt på et døgn.Wink
Nu med luftsolfanger tilkoblet varmegenvindingsanlæg.
 
MORTEN P
har igen genvendig , i morgen sætter jeg vindstop. firmaet var flinke.
 
allankj1
Rimelig sort formulering. Fatter ikke rigtig hvad du skriver.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
Mogens
Hej Morten.P.

Ok med genvinding. har du fået sat vindstop op, og har det hjulpet?
http://mosie1.mono.net/
TVP Vari-Speed 3-10 Vagn Tanderup anlæg. 350m slange i sandet/blandet jord, dybde 90cm mellem slanger 150cm. Høj grundvandsspejl. Hus 186m2 alt til kip 4 m, klinkegulv over alt med gulvarme. Airwex varmegenvinding. Strømmen produceres af Iskra R9000 husstandsvindmølle. Maks. er indtil videre 118 kwt på et døgn.Wink
Nu med luftsolfanger tilkoblet varmegenvindingsanlæg.
 
MORTEN P
Har kun fået, sat op på den ene side af huset og som jeg frygtede havde de ikke blæst isolering helt ud til yder væggen , der manglede ca mellem 50-70 cm fra yder væg og ind af , synes det er fordårligtSad når de fik af vide fra starten af , at jeg formode mit hus ikke havde isolering i den yderste del. Jeg efterisolerede selv med flexibatts , vindstop ført 60 cm i og fuget sammen + fuget til ydervæggen . Jeg har også lukket huller i spots , da mine ledpære kun bliver 40 grader varme. alle indvendige lister i loftet er fuget med akrylfuge masse og passer godt til det hvid malet loft. For og vende tilbage til håndværkerne , ringede jeg og forklarede og ville se billeder , dem har jeg dog ikke taget , da der var vild blæst og regnede da jeg lavede det. Håber jeg får penge tilbage , ellers er det ikke noget jeg vil anbefale til nogen.......... 9ud af 10 gange er det bare bedste og gøre ting selvSmile
 
Mogens
Morten.P.

Det lyder bare for trælsAngry

Det er simpelthen for dårligt at i dette lille dejlige land, der skal man være over stort set alle, hvis man ikke vil have noget går i fisk.
Vil sige som Kristen Poulsgård. Det for dårligt tøsedrenge.Grin det er faktisk ikke noget at grine af.

Jeg vil stramme den og sige 9½ gange skal man gøre det selv.
Ordet penge kender man, kvalitet er stort set et udgået ord.

Håber du får styr på dit Morten, for der er kun dig selv til at gøre det. Desværre!

Mogens
http://mosie1.mono.net/
TVP Vari-Speed 3-10 Vagn Tanderup anlæg. 350m slange i sandet/blandet jord, dybde 90cm mellem slanger 150cm. Høj grundvandsspejl. Hus 186m2 alt til kip 4 m, klinkegulv over alt med gulvarme. Airwex varmegenvinding. Strømmen produceres af Iskra R9000 husstandsvindmølle. Maks. er indtil videre 118 kwt på et døgn.Wink
Nu med luftsolfanger tilkoblet varmegenvindingsanlæg.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 7

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,350,085 Unikke besøg
XHTML CSS