HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Fungere dette?
DennisP
Hejsa.

Har tidligere haft indlæg omkring mit jordvarmeanlæg, som tager utrolig mange kWh.

Er nu kommet frem til konklusionen at jeg vil anskaffe mig en ny VP, men har desværre stadig ikke mulighed for at ændre på min installation, hvor VP+Buffer desværre er placeret i udhus, mens Varmvandsbeholder er placeret i stuehus.

Det varme vand produceres udelukkende vha. VP, altså ingen elpatron i varmvandtsbeholderen.
Anlægget kan sagtens producere den fornødne varme til rum opvarmning og også til varmtvand, og har faktisk mellem 40 og 45 grader på returen.
Men da min nuværende VP som sagt er en ældre model, uden udeføler, styring eller andet smart, har jeg ikke mulighed for at ændre så jeg eks. kom ned og have 40-45 grader på fremløb istedet, og der bruges derfor en hulens masser unødvendig energi, på at sende så varmt vand afsted.

Tanken er derfor at købe en ny 15 kW VP, men da jeg som sagt har VP og buffer placeret i udhus, og Varmtvandsbeholderen i stuehuset, og kun har fremløb og retur mellem bygningerne, har jeg ikke rigtig mulighed for at køre varmvands priotering på pumpen, og derved kunne holde fremløbs temperaturen nede, på det normale fremløb.

Tænkte derfor om det kunne være en mulighed at lade den nye VP køre med mindre fremløbs temperatur, som er nok til rum opvarmningen, og så montere enten en combi vandvarmer som kan hæve vandet de sidste grader vha. elpatron, eller en mindre el-vandvarmer, som vandet fra den nuværende varmtvandsbeholder kunne køre igennem, for at få hævet brugsvandet de sidste grader?

Eller, er der nogen der ellers har nogle gode forslag? Smile
 
hamselv
Nu synes jeg at have en erindring om forholdsvis kort slange + din geografiske placering. Og husker jeg nogenlunde rigtigt er en 15 kW VP på den installation nogenlunde en katastrofe.

Som der er opfordret til, ind til flere gange, bør du få en forbi det ved lidt om varmepumper. Ikke bare en der vil sælge - men en der kan rådgive dig oprigtigt.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,280,654 Unikke besøg
XHTML CSS