HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Hvilket anlæg?
michael0137
Jeg skal til at bygge nyt hus og har i den forbindelse besluttet at jeg vil have jordvarme. Jeg har snakket med en del firmaer omkring emnet og kan konstatere at der kan være meget stor prisforskel, på de enkelte tilbud. Da jeg gerne vil have et anlæg der kan holde i mange år, men samtidig til den bedste pris, er mit spørgsmål hvad jeg skal vælge? Jeg har et tilbud på ca. 95.000 kr, på en Vølund Fighter 1220, komplet monteret og slanger nedgravet. Jeg vil gerne høre andres erfaringer med forskellige firmaer og typer.

Mvh Michael.
 
ojacobsen
Valgte, af "sikkerhedsmæssige" årsager en totalløsning som du har fået tilbudt. Skulle jeg vælge igen, så ville jeg nok foretrække en enterprise hvor jeg selv skulle stå for en meget større del af opgaven, men her er der nok et dillema: hvem skal beregne, og er der nogen at klantre hvis det ikke holder?
Der er mange ting der skal tages højde for (du skulle se det regneark vores leverandør benyttede, og så holdt det endda ikke helt), så proffer er nok en god idé at have med...

Vedr. produkt, så er jeg "isenkrammæssigt" meget tilfreds med min fighter, og har samtidigt hørt positivt fra andre.
Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
michael0137
Jeg regner med at jeg selv skal stå for nedgravningen af slanger, men resten vil jeg gerne overlade til et firma. Dels for at undgå "hovedpine" over selv at stå for det, men også for at være sikker på at have det færdigt til det tidspunkt, hvor byggefirmaet skal have varme på huset. Det er jo nu beslutningen skal tages, så vi kan have slangerne gravet ned inden der skal støbes fundament, så slangerne kommer med ind i huset.

Mvh Michael.
 
XJLN
Du behøver ikke grave slangerne ned inden fundamentet bliver lavet, du skal bare sørge for der er udsparinger i. Jeg fik lagt 110mm rør i soklen i vores nye hus så muligheden for jordvarme var til stede hvis kommunen gav lov, hvilket de gjorde Smile
Vi har en Figther 1220 som er installeret i november/06 indtil videre er vi ok tilfreds, men vi har jo heller ikke været gennem en rigtig vinter endnu Frown
Jeg købte stumperne hjem og havde så den lokale VVSér til at skrue det sammen samt gravede også selv slangerne ned.
 
DangMan
På de tilbud jeg har fået er besparelsen noget i henretningen af 20k hvis jeg selv graver slangerne ned ! Mit største problem med at grave slangerne ned er at så har de en oplagt "syndebuk" hvis der er noget der ikke fungerer optimalt ! Det er jo meget let for dem at sige at det så er slangerne det er galt med ! Så for at være 112% sikker kommer de forbi og ser renden når slangen er lagt i og når det første jord bliver lagt tilbage over !
 
michael0137
Jeg har nu fået tilbud på to forskellige anlæg, fra hver sin leverandør.
Det første tilbud er med en Vølund Fighter 1220, komplet monteret, nedgravning af slanger og hvad der ellers skal til. tilbuddet lyder på knap 95.000 kr.
Tilbud 2 er med en queen5 fra DVI, ligeledes med tilslutning og nedgravning af slanger. Dette tilbud lyder på knap 104.000 kr.

Mit spørgsmål er jo så nu, hvilket af de to tilbud der er det bedste. Jeg har ingen erfaring med jordvarme og ved derfor ikke om der forskel, rent kvalitetsmæssigt på de to anlæg.
Lad mig høre nogle erfaringer og råd.

Mvh Michael.Wink
 
michael0137
Jeg har nu fået endu et tilbud og denne gang på et anlæg fra k.h nordtherm. Det er altså valget mellem en queen 5, en fighter 1220 eller en pumpr fra k.h nordtherm. Jeg vil meget gerne høre om Jeres erfaringer med disse typer, da prisforskellen ligger indenfor små 20.000 kr og derfor ikke er afgørende. Det vigtigste er at vi får et godt og stabilt anlæg, der holder i mange år.

Med venlig hilsen
Michael.
 
Admin
Hej michael0137

Det endelige valg er kun dig der kan tage, alle dine tilbud vil du kunne finde på positiv listen.

Danfoss har også en del modeller disse er også på positiv listen

Prøv evt at bruge søge funktionen her på siden ( vælg debatter ) og søg lidt efter de forskellige firmaer.

Heatpump indeholder i 100 vis af debat indlæg og du vil kunne finde indlæg om de forskellige firma navne.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
michael0137
Vi har nu besluttet os for at købe et anlæg fra K.H. Nordtherm. Det er den type vvs firmaet der skal lave resten af huset bruger og prismæssigt var det også fornuftigt. Jeg kan se at de nu er blevet en del af Danfoss, det gør det vel heller ikke dårligere. Nu glæder jeg mig bare til byggeriet går igang og bliver færdigt, så jeg kan prøve min alternative varmekildeSmile
 
Admin
Hej michael0137

Tillyke med valget af leverandør, hører da gerne mere om forløbet her på siden.

Men glæd jer til at blive fri for olie Cool
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Gambler
Hej michael0137
Tillykke med dit nye jordvarmeanlæg,da du bygger nyt hus,skal der vel også noget mekanisk ventilation??
Jeg er selv i fuld sving, med at tegne mit mit nye hus,men har lidt svært ved at finde den rigtige kombination, af Jordvarme med ventilationFrown
 
michael0137
Hejsa.

Ja vi får nilan genindvinding i huset, men det bliver ikke koblet sammen med jordvarmen. Det kunne vi måske godt have gjort, men der har været tusind ting i forbindelse med byggeriet, så et sted skulle vi jo stoppe. Har lige talt med kommunen idag og de har sagt god for byggeriet, men de skal først lige til at kigge på vores ansøgning om at lave jordvarme. Så jeg håber godt nok at det kan lade sig gøre, ellers har vi et nyt problem. Men jeg må bare kryds fingre for at der ikke er problemer i det.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,301,860 Unikke besøg
XHTML CSS