HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Selvbyg jordvarme til at holde sommerhus frostfrit
andersmadsen1972
Hej
Har et stort sommerhus som idag bliver holdt frostfrit med et oliefyr. Jeg tænker på at konvertere til et varmepumpe system. Af ren og skær interesse overvejer jeg dog selv at bygge varmepumpe systemet sammen.
Jeg har arbejdet med udvikling af varmepumper (og store kølekompressorer) ved Danfoss gennem 11år, så jeg har en masse erfaring med kompressorer, bla. V-speed typer :-)

Nå, tilbage til mit spørgsmål: Da mit kommende varmepumpe system "bare" skal holde huset frostfrit, spekulere jeg i hvor avanceret en styring der er brug for, og om man eventuelt kunne nøjes med et par elektroniske termostater og med disse overvåge kondenserings, fordampnings og varmvand retur temperaturen og styre kompressorerne udfra disse???? Jeg har 2 sæt SC21/21G twin kompressorer (ialt 84 cm^3), som jeg har fået til en billig penge og disse kunne eventuelt koples ind enkeltvis efter behov??
Derudover ville jeg høre om det overhoved er lovligt at samle sig "eget" vramepumpe system?

mvh
Anders Madsen
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 12

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,349,791 Unikke besøg
XHTML CSS