HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Danfoss eller Vølund
mortenhit
Hej,

Har en gammel Vølund Combi 8,5 KW der er stået af - mens der var 20 graders frost...
Skal have en ny pumpe og vil skifte varmtvandsbeholder også, så det bliver en helt ny unit. Valget står mellem en Vølund Fighter 1245 eller Danfoss DHP-H8. Vil høre om der er nogle erfaringer med de to modeller? Hælder mest mod Danfoss, da Vølund ikke har ydet den bedste service i forløbet og da den gamle pumpe kun var 8 år gammel (men selvfølgelig også en ældre model, så det kan jo ske).
 
hamselv
Tjaaaa, du kan jo lave et sammenligningsark.

F. eks

Anskaffelsespris
Garanti
Årlig eftersyn x 20 (lidt unøjagtigt, men dog en indikation)
Et gæt på nødvendig varmeydelse / årseffektfaktor x 20
Pris et kompressorskift
Nødvendige rervedele (hvis der skal skiftes anode osv)
Lydniveau 1 meter ret foran
Din personlige mening

Så har du måske en indikation der hjælper dig med at gætte. Det er jo ikke noget ved at købe billigt, og så betale besparelsen 2 eller 3 gange på den lange bane. At forvente et kompressorskift anser jeg ikke for specielt sansynligt, men alligevel. At beregne udfra årseffektfaktoren er også lidt upræcist, idet disse er beregnede tal ud fra data der oplyses af producenten. Disse tal kontrolleres ikke af uvildigt organ, som i gamle dage, da vi havde prøvestationen for varmepumper.
 
woebbe jordvarme siden 1985
Hej mortenhit,

Jeg har selv en f1245 8kwh som jeg er vildt glad for og jeg ved der også er andre på dette forum som er godt tilfredse med deres 1245.

Hvis det var mig der stod i din situation ville jeg følge de råd hamselv lige har givet og så få tilbud fra 3-5 anerkendte leverandører.
Hvad vølund angår ville jeg ringe til dem og forklare om utilfredsheden gennem de seneste år samt det urimelige i at skulle udskifte en unit der kun er 8 år gammel og samtidig fortælle dem at du nu undersøger mulighederne hos vølund og deres konkurenter.
Fortæl vølund at du syntes at det må være rimeligt at de kommer med et særligt attracktivt tilbud til dig hvis de ønsker at du skal vælge en af deres Varmepumper igen.
jordvarme anlæg vølund f 1245 8 kwh, ca 520 m slange i 2 lag. hus 250 m2 fra 1985 gulvvarme over alt. ventilationsanlæg med varmegenvinding. indetemperatur ca 23 graderWinkvarmepumpens årsforbrug i : 2010 = 5000kwh, 2011 = 4950kwh, 2014 = 4398kwh.
Jordvarmen opvarmer også mit 1900 liters UDENDØRS SPABAD. med 38 grader varmt vand sommer og vinterGrin
Pr.21/9 2012 48 stk 250w solcellepaneler fordelt på syd,øst og vest vendte tagflader med danfoss tlx + 12,5 kwh inverter begrænset til 6 kwp. solcelleproduction i 2014 = 10070 kWh Grin
 
Hpexpert
Hej Morten

PT, vil jeg anbefale en Vaillant.

- Længste garanti, 10år
- Egen teknisk afdeling.
- God COP-værdi
- Markedsleder på varmepumper i Europa


Ellers hvis du har 100% tillid til din installatør, så ville jeg lytte til ham.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,340,761 Unikke besøg
XHTML CSS