HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Udløst Lavtrykspressostat Bosch EHP 6 AW
brutalis79
Hej alle

Fik her til aften en alarm på lavtrykspressostat, noget mit anlæg desværre tidligere har bøvlet med (Kører på den tredje termoventil)

Er der nogen der ud fra alarmloggen kan komme med et bud på årsag? Har noteret følgende fra loggen:
(T1 faktisk / 29,2) (T1 bør / 30,9) (T2 / 2,3) (T3 / 50,7), (T5 / -52,1) (T6 / 76,1) (T8 / 29,9) (T9 / 28,5) (T10 / 28,6) (T11 / -28,1) (T12 / 0,7) (LP / 0) (HP / 1) (MB1 / 1) (MB2 / 1) (Eltilskud / 1) (G1 / 1) (G2 / 1) (Kompressor / 1) (Blæser / 1) (4-vejs / 0) (Skifteventil / 0)

Mens tallene er plottet ind, er der kommet endnu en alarm...

Håber nogen kan komme med et bud, hvis det fortsætter må jeg hellere få fat på en kølemontør igen.

Med venlig hilsen
Mathias Kristensen
 
hamselv
Hvad du end har sat til T5 indgangen er det defekt. Din Føler T11 er ligeledes defekt. Tror du har et par følerfejl.
 
brutalis79
Kan se i brugsforvirringen at T5 er en rumtemperaturføler, som ikke er installeret ved mit anlæg, derfor den "skæve" visning.

Vedr. T11 så har den vel ikke noget med termoventilen at gøre, som ved de tidligere alarmer har været synderen?

Mvh

Mathias
 
brutalis79
Blot for opfølgende info: Kølemontør kunne umiddelbart ikke finde fejl, dog er der ujævn tilisning på udedelen.

Efter en dag uden alarmer gik def en i dag for "højgastemp" T6, kunne i loggen se den var på 120 C da alarmen gik.
 
hamselv
Termoventil, justering af denne, for lidt fyldning. Problematisk hvis den er utæt = bør ikke toppes op, men fyldningen skiftes (R407C), stadigvæk ser din følere skæve ud!
 
brutalis79
Opfølgning:

Termoventilen og kompressor defekt, så nu har Bosch givet mig en hel ny udedel!

Så håber vi der er mere held denne gang..
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,336,124 Unikke besøg
XHTML CSS