HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Overvejer jordvarme, og fået en pris.
Thomas h p
Mit hus er 106m2 og har 150-200mm isolering på loftet, nye træ/alu termoruder. mit årlige olieforbrug ligger på 1100L +/- 100L. Grunden er 937m2

Jeg arbejder i et installationsfirma hvor vi både er elektriker og vvs folk, og var igår inde og spørge til en pris på en Danfoss DHP-L og en varmvandsbeholder samt 400m rør som han anbefaler. prisen lå på 56000kr plus moms. for installation. vis jeg selv gravede rør ned samt pillede det gamle fyr ud. kunne spare 10000kr plus moms vis jeg valgte en demo som have kørt 14dage.


Hvordan lyder det i jeres øjne? Wink

Næste problem bliver så at finde de penge, men er jo en god invistering, så mon ikke banken siger god for detSmile

Mvh Thomas
 
hamselv
Tjaaa, hvis jeg var din mester, fik du ingen varmepumpe. Det undrer mig hvis han er interesseret i få sine netto priser offentliggjort.
 
Thomas h p
tror bestemt ikke det netto priser, for der ikke nogen af kollegaerne som køber noget ved mit firma, da alle mener de for dyre.

Så går ud fra du mener prisen er okay? er ikke selv vvs mand. er elektriker så kender ikke priserne.
 
Mogens
Hej Thomas

Jeg giver dig ret i at det ikke er nettopris du har fået af din mester.
Det kan du nemt finde til samme pris eller endda lavere ved at søge lidt rundt på nettet.
Nu skriver du ikke hvor stor pumpen er, men de ligger i priser fra 40000,-50000,- + moms og det kun vejledende pris. Når man så ved hvad der kan hentes af % på sådan noget vvs/el artikler, så synes jeg ikke det er nogen god pris du har fået.
Jeg ville købe andet steds, ikke mindst for at undgå evt problemer med mester hvis noget skulle gå galt.
Men fortæl ham hvad du gør, for ellers kan der blive sure miner fra hans side over du evt. køber andet steds.

Held og lykke
Mogens
http://mosie1.mono.net/
TVP Vari-Speed 3-10 Vagn Tanderup anlæg. 350m slange i sandet/blandet jord, dybde 90cm mellem slanger 150cm. Høj grundvandsspejl. Hus 186m2 alt til kip 4 m, klinkegulv over alt med gulvarme. Airwex varmegenvinding. Strømmen produceres af Iskra R9000 husstandsvindmølle. Maks. er indtil videre 118 kwt på et døgn.Wink
Nu med luftsolfanger tilkoblet varmegenvindingsanlæg.
 
Thomas h p
Det en Danfoss DHP-L 8 og en Danfoss DWH 200 vandvarmer. sys enlig prisen er fornyftig, men som sagt ikke sat mig 100% ind i priserne.

Hvad med dimensioneringen af anlægget er den god nok?
 
Mogens
Det er jo fint hvis du synes prisen er ok, så er den jo ikke længere.

Med hensyn til størrelse på anlægget så er der mange ting der skal tages højde for.
Hvis du ikke står og skal udvide huset, eller kan udvide, så synes jeg nok at en 8kw lyder af lidt meget til 106m2 hus.
Ville nok starte med at få isoleringen optimeret først, det du kommer til at spare ved en optimering af dette, ville måske kunne gøre at du kan spare på størrelse på anlægget.
Men du skal have en til at lave nogle beregninger på det. Noget som jordbund har også stor betydning hvor mange meter slange du behøver at nedgrave.
Nu er vinteren over for denne gang, så du har tiden foran dig til at finde det rigtige anlæg til den rigtige pris.
Måske når du er i banken alligevel, skulle spørge til solceller også, så får du helt igennem et miljøvenligt produkt.
http://mosie1.mono.net/
TVP Vari-Speed 3-10 Vagn Tanderup anlæg. 350m slange i sandet/blandet jord, dybde 90cm mellem slanger 150cm. Høj grundvandsspejl. Hus 186m2 alt til kip 4 m, klinkegulv over alt med gulvarme. Airwex varmegenvinding. Strømmen produceres af Iskra R9000 husstandsvindmølle. Maks. er indtil videre 118 kwt på et døgn.Wink
Nu med luftsolfanger tilkoblet varmegenvindingsanlæg.
 
Thomas h p
På sigt kommer der en garage på 30m2 der skal opvarmes. og vis der kommer flere penge skal jeg have en udestue som også skal opvarmes.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 6

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,348,535 Unikke besøg
XHTML CSS