HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Røde ører resten af dagen
ojacobsen
En gang imellem må man krybe til patten og gøre noget man ikke har lyst til. Pumpen har nu kørt konstant siden stormen begyndte (ikke noget problem), og det meste af tiden med eltilskud (ikke noget problem), men nu fik jeg simpelthen ondt af den Sad
Jag har simpelthen tændt op i brændeovnen (noget der kun sker én til to gange om året), og nu skal den have lov til at trække vejret lidt.
Der har hele tiden været acceptabel indetemperatur (19,5), selvom at min logger viser noget andet. Den sidder nemlig på den væg hvor den kolde vind suser direkte op igennem (eller er det ned?), og der forestår nu et større arbejde med at få lukket fra skunken til etage-adskillelsen.

Så er der andre der føler at deres pumpe ikke helt klarer den, så trøst jer med at i ikke er alene Wink
Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
PeterKunz
Hvor tæt er der på dit loft? Omkring sternen, under tagrender osv?
Jeg har selv lige været på loftet og planlægge hvordan jeg standser den vind, der hyler rundt på mit 127 år gamle loft..

Selvfølgelig skal der være udluftning, men det betyder meget at luften står så stille som muligt.

Så havde jeg en autoriseret vvs'er på loftet for 4 år siden for at trække nogle varmerør ned til mit toilet. Nu har jeg lige opdaget, at han har flået isoleringen af radiatorrørene (var fuldstændig flænset og åbent ned til metallet, og jeg måtte en halv meter til hver side for at skære rent afAngry) og trukket rørene til toilettet 3 meter hen over loftet uden at isolere!!Angry. Ren kobberrør lige op i frosten!

De ligger et sted, bag vores overetage, hvor vi normalt aldrig kommer, det skyldes kun varmepumpeinstallationen, at jeg er rundt og tjekke, hvor alle rør løber. Har lyst til at sende ham en meget stor varmeregning.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,228,761 Unikke besøg
XHTML CSS