HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Artikel omkring solceller
Mogens
Faldt over denne artikel..................... http://fpn.dk/bolig/article2711675.ece

Tror det ville være god læsning for dem som jeg ser det."kun går efter det billigste"

Læg især mærke til at det vil være end fordel med dem som har været på markedet i mange år, eller kun forhandler indenfor energivenlige produkter.
Jeg tror ikke på at butikker der forhandler dåsemad til katte eller bleer til småbørn, også sælger solceller om 10-15 år.eller 2 år.
De der pop up ville jeg holde mig langt fra. Er det noget som skal holde til julen 2012 så er det sikkert fint nok. Men det er vist noget med at det gerne må holde meget længere.

Når solceller skal monteres så kræver mange el selvskaber at det er KSO certificeret solcellemontør der benyttes. Hvis ikke hvad så???
Den der med at jeg skal have før naboen, kan vise sig at blive en dyr fornøjelse.
Så min anbefaling skal være at få nu undersøgt tingene ordenligt inden køb. Til alle andre køb nu og fortryd senere og der er sikkert ingen hjælp at hente.
Vi undersøgte markedet for vindmøller i næsten to år, og det var ikke en dag for meget.

Når vi nu taler vindmøller fra en kælderbutik eller andet på en 1-2 kw. med en mastehøjde som ikke vil nå over en lasbilhøjde, så glem det........GLEM DET!
http://mosie1.mono.net/
TVP Vari-Speed 3-10 Vagn Tanderup anlæg. 350m slange i sandet/blandet jord, dybde 90cm mellem slanger 150cm. Høj grundvandsspejl. Hus 186m2 alt til kip 4 m, klinkegulv over alt med gulvarme. Airwex varmegenvinding. Strømmen produceres af Iskra R9000 husstandsvindmølle. Maks. er indtil videre 118 kwt på et døgn.Wink
Nu med luftsolfanger tilkoblet varmegenvindingsanlæg.
 
byboeren
Jeg er enig, omend jeg synes at afsnittet med overskriften "Vælg de mest effektive solceller" ikke er teknisk korrekt beskrevet og giver tyndfilmsceller ufortjente hug. Et tyndfilmsanlæg kan jo nogle steder være mere effektivt end monokrystallinske og det synes jeg da bestemt ikke fremgår af lige det afsnit. MEN men men det underbygger jo meget godt pointen med at det kræver faglig ekspertise og den tror jeg heller ikke er til stede ved de solcelleforhandlere som også har havenisser på hylderne i december måned.

@Mogens har du gode erfaringer med din mølle ? og ved du hvor egnet den er til at placere et sted med "ikke 100% optimale vindforhold"
 
Mogens
Hej byboeren

Jeg faldt også over den med tyndfilm/kontra de andre, du har ret i at det ikke er den rigtige vurdering. Måske de har sammenlignet nogle ældre, ihvertfald så går det hurtigt indenfor dette marked.

Jeg har gode erfaringer med møllen og fundet ud af at 6 nødvendigvis ikke altid er større end 5 fortået på den måde, at en 5 kw. mølle nemt kan producere mere end en 6kw.
Nu skriver du 100%. det er et stort tal at skal op imod. Må dog sige uanset hvilken mølle man vælger så skal vinden være så optimal som muligt, ligesom solen skal være for solceller.
Tager man de nye vertikal møller som er ved at komme ind på markedet, så skrives der godt nok at de er bedre ved steder hvor der er turbolens, typisk har de bare en noget lavere højde og det er ikke godt.
Vi bor i det åbne land med huse og hegn omkring, og det giver lidt turbolens, men møllens opbygning gør at den i et splitsekund fanger vinden igen. Vores mølle har ikke som nogle andre en krøje som styres af en føler på toppen. Ved vores er det haleroret der styrer det og derfor er den også hurtig til at opfange vinden igen.
Nu skriver du selv byboeren og det passer vel ikke alt for godt med hensyn til mølle eller hvad? ;-)

Venligst
Mogens
http://mosie1.mono.net/
TVP Vari-Speed 3-10 Vagn Tanderup anlæg. 350m slange i sandet/blandet jord, dybde 90cm mellem slanger 150cm. Høj grundvandsspejl. Hus 186m2 alt til kip 4 m, klinkegulv over alt med gulvarme. Airwex varmegenvinding. Strømmen produceres af Iskra R9000 husstandsvindmølle. Maks. er indtil videre 118 kwt på et døgn.Wink
Nu med luftsolfanger tilkoblet varmegenvindingsanlæg.
 
byboeren
Nej det passer ikke så godt med en mølle her 5 km fra rådhuspladsen. det var til min svigerfar som bor i landzone men med skov "halvvejs rundt om" og af den grund er jeg lidt bekymret ved at anbefale ham en mølle. Det skal helt klart undersøges noget mere.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,247,715 Unikke besøg
XHTML CSS