HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Lavtrykspressostat, igen igen..
brutalis79
Hej alle

Jeg syntes efterhånden jeg har haft mit hyr med min varmepumpe, men nu er der problemer igen.

Et kort hændelsesforløb for ca. 3 års drift vil fortælle om 3 udskiftede termoventiler, et nyt printkort og mange KWh på elpatronen mens jeg har ventet på nye dele. Alle gange har der været alarm på lavtryk, og montør efterfølgende tilkaldt.

Enden på det hele blev, at jeg sidste måned fik en ny udedel af Bosch og ny garanti..

Siden den nye udedel er monteret har jeg fået 3 alarmer på lavtryk, og når jeg så har kigget på udedelen, har den været totalt iset til.. hver gang er vi gået fra plus om dagen til frost om natten. Kan det virkelig passe at teknikken ikke kan klare det temperaturskift, og den følgende afrimning?

Håber på nogle inputs fra de kloge hoveder jeg ved sidder på dette forum.
 
kla
Uden at vide noget om hvordan din model er opbygget, kunne man jo tro at fordampningsføleren måler forkert, evt din udeføler, hvis ikke varmepumpen ved at det er minusgrader vil den ikke afrime.

min lillebror har haft en IVT varmepumpe i 10 år og har altid synes at overgangsperioden var kold, forstået på den måde at freløbstemperaturen har været bedst nå temp har været under 10 grader. for 1 mdr siden besøgte jeg ham og konstaterede at han udeføler viste 18 grader når udetemperaturen var 10 grader, derfor troede varmepumpen at den skulle gå på sommertid.

tjek dine temperature på fordamperføler og på udeføler

karsten
Karsten Larsen.


www.tjorneholm.dk
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,360,289 Unikke besøg
XHTML CSS