HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Kort over dræn osv.
DangMan
Hejsa folkens.

Jeg har gået lidt og tænkt på hvordan jeg kunne undgå at komme i nærhedden, eller direkte grave igennem mine dræn på marken. problemet er at på dræn kortet er der ikke indtegnet huse osv, kun dræn og skel ! og på andre kort er der self ikke tegnet dræn ind ! Jeg kunne ikke forestille mig at det ville være sk*de smart at føre en af jordslangerne igennem der hvor drænet løber, jeg kan se or mig at vandet fryser i drænet og stopper gennemløbningen og hvd værre er at det er de gamle ler dræn, mon de kan holde til det. muligvis bliver de porøse af gentagne nedrysninger og optøninger og falder sammen Shock/. generelt ikke noget der vil hjælpe på min nattesøvn !

Så jeg prøvede at finde et satelit billed i så god kvalitet som muligt og scannede drænings kortet ind. derefter gjorde jeg den hvide baggrund gennemsigtig og lagde de to kort over hinanden, og vupti, et brugbart kort med "landkending" som er semi brugbart til formålet !
Rødt lig med "no go"

Der skal sikkert lige forfines på kortet, evt lave sikkerheds afstand osv. men i kan se hvor jeg vil hend med det !

Syntes lige jeg ville dele det med jer, jeg er sikkert ikke den eneste der har det problem !
DangMan tilknyttede følgende billede:billede:
www.jpg

Redigeret af DangMan d. 28-02-2007 22:20
 
PeterKunz
Ja, det er sådan noget, det er godt at få delt ud af. Hvor fandt du sattelit-billedet?
 
DangMan
Jeg prøvede flere forskellige steder men eniro syntes jeg var det bedste da jeg kunne få et relativt stort billed og samtidig var der en af de der afstands ting på (den der angiver 30m i højre hjørne) Den fandt jeg ret brugbar til opmålinger fra feks vej og skel !
Redigeret af DangMan d. 01-03-2007 00:01
 
ojacobsen

Citer

Jeg har gået lidt og tænkt på hvordan jeg kunne undgå at komme i nærhedden, eller direkte grave igennem mine dræn på marken. problemet er at på dræn kortet er der ikke indtegnet huse osv, kun dræn og skel ! og på andre kort er der self ikke tegnet dræn ind ! Jeg kunne ikke forestille mig at det ville være sk*de smart at føre en af jordslangerne igennem der hvor drænet løber, jeg kan se or mig at vandet fryser i drænet og stopper gennemløbningen og hvd værre er at det er de gamle ler dræn, mon de kan holde til det. muligvis bliver de porøse af gentagne nedrysninger og optøninger og falder sammen /. generelt ikke noget der vil hjælpe på min nattesøvn !

Hvorfor ikke bare isolere slangen hvor du krydser dræn. Der går nogle meter aktiv slange fra, men det ser ud til at der er plads nok til at lægge lidt mere ned Wink
Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
DangMan

Citer

Hvorfor ikke bare isolere slangen hvor du krydser dræn. Der går nogle meter aktiv slange fra, men det ser ud til at der er plads nok til at lægge lidt mere ned


Jeg slummede lige med nogle mål og kom frem til at jeg havde 2500+ m2 at rode i uden at ramme et dræn Smile

Jeg har lidt den filosofi at jo mere man roder med tingene jo større er chancerne for problemer. Drænet virker fint selvom det er det gamle ler dræn, men hvis jeg nu kører igennem et af dem og den reparation jeg får lavet ikke holder helt så skal jeg derned igen, og så ligger der en jordslange som man kan fucke med Shock og ja jer er lidt paranoid hvad dræn og jord slanger angår !
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 8

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,253,571 Unikke besøg
XHTML CSS