HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Statsstøtte til varmepumper
KBC
Jeg faldt over denne artikel og syntes den var værd at dele den med jer alle. Den stammer fra Solar (el-artikel leverandør)

Statsstøtte til varmepumper

Regeringen er på vej med statsstøtte til varmepumper på linie med den støtte staten yder under kampagner til økonomiske frysere.

Støtten skal gælde de mest effektive varmepumper, og regeringen vil fremme brugen af små, private varmepumper som erstatning for oliefyr i områder uden fjernvarme eller naturgas. Allerede i år skal der bruges 30 millioner kroner til en kampagne, som skal få private til at rive flere varmepumper ned af byggemarkedernes hylder.

Penge til typegodkendelse og energimærkning
Ifølge transport- og energiminister Flemming Hansen skal pengene gå til en typegodkendelse og energimærkning af varmepumper samt en informationskampagne.

- Desuden kommer der en støtteordning til de mest effektive varmepumpe-modeller på samme måde, som det kendes fra tilskuddene til at skifte gamle og energislugende frysere ud, forklarer Nicholai Linde Solar.

Ifølge ministeren giver varmepumper en samfundsøkonomisk gevinst uden for de kollektive forsyningsområder, når de erstatter ældre oliefyr eller nyere fyr, som alligevel skal have udskiftet brænder eller tank. Samtidig sparer varmepumperne CO2 på klimaregnskabet.

Teknologisk Institut kører allerede en frivillig godkendelsesordning af varmepumper, men godkendelserne omfatter langtfra alle mærker og produkter på markedet.

- Det er vigtigt, at vi får så gode og energibesparende varmepumper installeret hos forbrugerne og derfor ville det bedste være at gøre systemgodkendelsen obligatorisk., siger Nicholai Linde.
Hilsen en glad jordvarme indehaver
1 stk. combi queen 7 med 3X150 m jordslange
 
Finn
Det lyder interessant med statsstøtte, da jeg ikke har investeret i jordvarme endnu (grundet problemer med afstandskrav)

Mon nogen ved hvornår en sådan statsstøtte vil træde i kraft?
Og evt. i hvilken størrelsesorden?
Redigeret af Finn d. 01-03-2007 12:59
/Finn
(DVI Queen 6 fra April 2008)
 
ojacobsen
L*rt, først tager man med den éne hånd, og så giver man med den anden.
R*vtur at have investeret midt imellem Sad
Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
Backfixer
Hej,
fandt denne:
[url]http://www.folketinget.dk/samling/20061/spoergsmaal/S2778/svar/endeligt/20070221/350491.PDF[/url]
 
DangMan
Ok, det ser meget interessant ud !
Er der nogen der ved om der er fastsat nogle datoer på støtte ordningen ?
 
jakob5690

Citer

Jeg faldt over denne artikel og syntes den var værd at dele den med jer alle. Den stammer fra Solar (el-artikel leverandør)

Statsstøtte til varmepumper

Regeringen er på vej med statsstøtte til varmepumper på linie med den støtte staten yder under kampagner til økonomiske frysere.

Støtten skal gælde de mest effektive varmepumper, og regeringen vil fremme brugen af små, private varmepumper som erstatning for oliefyr i områder uden fjernvarme eller naturgas. Allerede i år skal der bruges 30 millioner kroner til en kampagne, som skal få private til at rive flere varmepumper ned af byggemarkedernes hylder.

Penge til typegodkendelse og energimærkning
Ifølge transport- og energiminister Flemming Hansen skal pengene gå til en typegodkendelse og energimærkning af varmepumper samt en informationskampagne.

- Desuden kommer der en støtteordning til de mest effektive varmepumpe-modeller på samme måde, som det kendes fra tilskuddene til at skifte gamle og energislugende frysere ud, forklarer Nicholai Linde Solar.

Ifølge ministeren giver varmepumper en samfundsøkonomisk gevinst uden for de kollektive forsyningsområder, når de erstatter ældre oliefyr eller nyere fyr, som alligevel skal have udskiftet brænder eller tank. Samtidig sparer varmepumperne CO2 på klimaregnskabet.

Teknologisk Institut kører allerede en frivillig godkendelsesordning af varmepumper, men godkendelserne omfatter langtfra alle mærker og produkter på markedet.

- Det er vigtigt, at vi får så gode og energibesparende varmepumper installeret hos forbrugerne og derfor ville det bedste være at gøre systemgodkendelsen obligatorisk., siger Nicholai Linde.


Super fedt da jeg skal til at renovere huset og have 1 sal på vil jeg have jordvarme, i stedet for mit snart 30 år gamle oilefyr. Så det vil da være top dollar at få smide nogle gode dansk kroner i nakken af skattefar, det er jo ikke så tit det sker. Selv om man smider en masse hans vej Smile
 
kla
Jeg arbejder i brancen og kan fortælle alle at de 30 mill kroner skal bruges til oplysningskampanger de 15 mill er afsat til tv spots resten til at sikre at alle varmepumper bliver energimærket, og at energimærkningen er korrekt.

jeg håber dog at jeg tager fejl, men tror det desværre ikke.

kla
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,346,208 Unikke besøg
XHTML CSS