HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Har du lyst til at fortælle om dit solcelleanlæg? :-)
Halfdantimm
Hej,

Jeg vil gå meget direkte til sagen og ikke spilde jeres tid på denne flotte søndag :-)

Jeg ejer siden SimpelEnergi.dk ( http://simpelenergi.dk/ ). En side, hvor jeg skriver om en af mine store interesser: vedvarende energi og herunder især solceller.

Jeg har allerede skrevet med én person om hans erfaringer med solceller. Det kom der dette ud af:

http://simpelenergi.dk/156/nordjyde-janteloven-odelaegger-det-for-solceller/

Jeg vil høre, om der måske var nogle herinde, der kunne være interesseret i en mail med nogle spørgsmål vedrørende deres erfaring med solceller? Det bliver noget i stil med 4-7 spørgsmål om, hvorfor netop du valgte at investere i solceller, hvordan det er gået, om det har inspireret venner mv.
Siden er et hobbyprojekt og jeg kan ikke tilbyde noget for det - bortset fra en smule branding eller lignende. Det burde heller ikke tage meget mere end et par minutter at besvare mine spørgsmål. Jeg skriver selv en tekst ud fra det, hvilken du naturligvis kan se inden offentliggørelse.

Har det en smule interesse? Skriv endeligt en mail til icanseeyousad@gmail.com eller send mig en privatbesked herinde.

På forhånd mange tak!!

Mvh. Halfdan
Mvh. Halfdan Timm
 
allankj1
Hej Heatpump.

Haldantimm har skrevet en lille artikel omkring vores anlæg og vores overvejelser for at montere solceller.

Håber at folk kan acceptere at jeg henviser til artiklen her:

http://simpelenergi.dk/194/revisors-solcelleanlaeg-producerer-28-kwh-pa-darlig-dag/

ellers må I bede admin om at slette den.

Go sommer
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
hamselv
Bortset fra at Halfdan kommer med nogle påstande og betragtninger, han og jeg ikke er enige i, synes jeg siden er fin og oplysende. Men kunne godt tænke mig at tilrette lidt her og der.

Vi er skam også med med at kombinere sol og jord. Og bortset fra at man har noget uforskammet grimme investeringer, kan man faktisk få noget tæt på 0 i omkostning, selv på gamle energiforbrugende bygninger. Ham solcellemanden vi har valgt at samarbejde med piller PT ved en række særdeles interessante ideer, og får han poleret dem til bliver det enddog meget sjovt. I forvejen har vi øvet os lidt i at kombinere med sol, hvilket ikke er så dumt endda, dog igen er prisen for drøngode anlæg rimelig uspiselig. Men har man sol, og vil udvide til jord, kan det laves. Og det duer.

Men dejligt at "se" dig igen Allan! Skal jeg snart komme forbi med en EQ'er til dig Allan, eller venter du til der kommer noget der er endnu federe???

Til almindelig "nørdeinfo" læste jeg den anden dag en artikel og nogle nye kompressorer i den helt tunge heavy ende, beregnet til kraftværksbrug. Ekstremt høje tryk og uset høje fremløbstemperaturer. Vildt..... Vores egne kommercielle køleanlæg på CO2 er også normalt massivt forsynet med genvindingsveklere, sådan de kan lave tæt på kogende vand. Og prøv at se sådan en brugsmand med en kæmpe slagterafdeling, få gjort rent med 2 - 3000liter 70-80° vand - produceret "gratis". Han smiler slemt meget. Og teknikken er jo den samme, bortset fra i VP'en er varmen den essentielle og i køleanlægget optimerer du på køl (og varmen er så et spildprodukt der pludselig er lidt "mere værd", idet du med CO2 kan noget lidt anderledes, end med frigener).
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 10

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,180,833 Unikke besøg
XHTML CSS