HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
MIt EVIheat anlæg
Nerd
Hej jeg vil gerne fortælle mine erfaringer med EVI heat combi anlæg

Som jeg skrev tidligere var jeg blevet forelsket i anlægget og fik kontakt til Energywise, som kom ud og kiggede om det kunne lade sig gøre på min grund. De tog en lokal VVSer med som skulle installere det og vi fik snakket installationen igennem. Jeg fik et tilbud fra VVSeren på 150.000 kr for en 6kW VP og 7,5 m2 sonnenkraft solfanger som jeg sagde ja til. Jeg skulle selv montere på taget, men er uddannet tømrer så de var ikke sværere at indstallere end Velux ovenlys og det sparede jeg omkring 5000 kr på. Min grund er ikke særligt stor så der blev plads til ca. 280 m slange hvor omkring 10m er isolerede, som en anlægsgartner gravede ned som en del af tilbuddet.

Vores hus er 90 m2 plus en udestue på 20 m2 som dog ikke er opvarmet. Isoleringsgraden i huset var elendig da vi overtog huset, det havde et flot G i energimærkningen. Væggene er dobbeltmur med omkring 5-7cm hulmursisolering som ikke var med i energimærkningen, loftet har 5cm granulat og 10 cm rockwool som er gammelt og nu fylder omkring 10 cm samlet. er begyndt at efterisolere loftet lidt, men skal have lavet 1.sal så gider ikke betale for isoleringen, det bliver rester jeg får engang imellem. Gulvet har nu 45 cm flamingo over det hele, som er blevet lavet i tre omgange; 35m2 i 2010 da anlægget blev installeret, 20m2 i 2011 og 35m2 i år som jeg er næsten er færdig med.

Vores forbrug kender jeg ikke præcist da jeg ikke har en ekstern måler på anlægget. men vi brugte fra sommeren 2010 til 2011 7500 kWh timer ialt. Et gennemsnitlig hustandsforbrug er vel 4000 kWh, så omkring 3500 kwh er VP vil jeg tro og der var vinteren også rimelig hård. i den periode var der kun gulvvarme på 35 m2 resten blev opvarmet med det gamle radiatoranlæg og det krævede en væsentlig højere fremløbstemperatur som også har påvirket forbruget. jeg har ikke fået kigget på tallene fra det sidste år men regner med at forbruget er lavere da vinteren ikke har været så hård. Til sammenligning ved vi at vores naboer som har et tilsvarende hus og også er 2 voksne + 2 børn bruger 14000-15000kr i gas, så vores udgift er cirka halvdelen. Men det vil tage 15 år før vores inverstering er betalt hjem, hvis man går meget op i sådan noget.

jeg har sådan set kun en negativ ting at sige om anlægget og det er at vores VP giver også en alarm 5-10 gange i løbet af sommeren med at hot gas temperaturen er for høj. Hvorfor den gør det har jeg ikke kunnet finde ud af sammen med VVSeren og energywise har kontaktet hovedkontoret i Sverige men ingen løsning endnu. Alarmen kommer på tidspunkter hvor der er massere af varmt vand og der ikke er behov for opvarmning. Alarmen gør at VP ikke starter før alarmen er slettet, så hvis alarmen er gået og der ikke er noget sol, er der ikke noget varmt vand og det kan godt være irreterende. De har dog ikke oplevet det på andre anlæg og alarmen slettes ved at trykke 2 gange på diplayet og skulle ikke betyde noget for VP. Derudover er display og styrepanelet lidt gammeldags på vores men kan se det er opdateret på de nye.

/Nerd
 
Nerd
Hej Admin

Flyt det lige over i tråden om EVI heat anlæg af Vang

/Nerd
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 7

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,340,878 Unikke besøg
XHTML CSS