HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
vp 18/combi 185
Ronald
Hej er der nogle som kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre
Jeg har et hus på 160m med elvarme og et gammelt genvex 300 som er ca 28 år gammel og en elvandvarmer og en god luft/luft varme pumpe mont i stuen
Nu er mit spørgsmål jeg vil skifte mit gamle genvex 300 ud . Men hvad skal jeg mont istedet skal jeg bare få mont et nyt krydsvarmeveksler eller skal jeg få mont noget alla vp 18 med vandvarmer eller combi 185 er der nogle som kan være behjælpelig med nogle tips og råd MVH Ronald
 
hamselv
Genvex'en er jo en noget bedaget herre, og ikke specielt god mht virkningsgrad og slet ikke filtermæsigt.

Mit nr 1 valg når du nu har kanalsystemet, ville så absolut være Genvex'es meget fine Combi, der dels har passiv genvinding i form af en modstrømsveksler og en luft/vand - luft/luft varmepumpe indbygget. Fint apparat med rigtig fine og gode filtre.


Både Nilans VP 18 og Genvex Combi er temmelig solide maskiner der almindeligvis holder rigtig længe.De gamle modeller VP 18 uden passiv genvinding er noget dyrere på driften en Combi'en og VP18 med passiv genvinding.

Jeg ville vælge Genvex Combi.
Redigeret af hamselv d. 07-02-2014 18:31
 
hamselv
Billigere er det selvfølgelig at montere en ny Energy1 fra Genvex. Meget fin lille maskine, der absolut er anbefalelsesværdig. Anstændigt gode filtre og aluveksler er standard. Vælg den fine model med bypass.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,271,110 Unikke besøg
XHTML CSS