HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Gulvarme i nyt sommerhus
Hansi
Jeg leder efter en lille varmepumpe til at drive et vandbåret gulvarme system i et nyt sommerhus på 75 m3. Som jeg kan se fra forskellige fabrikanter af jordvarme varmepumper, kan man ikke få noget som er mindre end 5-6 KW. Jeg er bange for at det er for meget effekt til et velisoleret sommerhus med for mange startstop på kompressoren . Vi har også brændeovn til at supplerer med.
Jeg vil gerne finde en maskine, der kan leverer komforttemperatur på gulvene og eventuelt varmt brugsvand

Har nogen kendskab til mindre anlæg der vil være velegnet til opgaven ?
 
hamselv
Panasonic har invertere der måske kunne bruges. Men de har ikke rigtig nogen brugsvandslogik. Har også set andre, men flere af kollegaerne har ikke just talt pænt om disse. Derfor har vi holdt os fra dem.
 
sasser
Prøv at søg på Chofu varmepumper,de har en løsning der måske kan bruges?
Vaillant luft/vand 8 kw, 300 l buffer.Hus bygget i 2003, 182 m2 med tung gulvvarme overalt. Rumtemp. 21-22 grader.Vp Installeret 25-12-2011.
 
Hansi
Jeg er blevet anbefalet en Panasonic Luft-Vand PLV 11inverter 3- 7 kW effekt sammen med en buffertank og en metro solvarmevarmtvandsbeholder eller en combibeholder. Ved ikke helt hvilken der er bedst. Tænker 110 -160 liter.

Er der nogen der har et flowdiagram over sådan en løsning ?
 
Toy4wd
Nilan har en 3kW jordvarmepumpe......hvis det ønskes......
Nilan JVP 5 Compact, 0 (nul) buffer, 2x150 m, 170 m2 kl A - 2010 hus, Gulvvarme overalt. (JVP'en kører kun på Gulvene!). Beregnet årsforbrug (JVP) 2800 kWhSmile Nilan VP18CEK til vent og varmt vand. Sydfyn.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,340,677 Unikke besøg
XHTML CSS