HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Jordslanger på nabogrund
Finn DK
Hej alle
For at undgå problemer med kloak, el- og tlf.kabler, vandledninger og dræn på min egen grund, har jeg overvejet muligheden for at få pløjet slangerne ned i naboens mark.
Jeg ved, at andre har gjort det samme, og håber her at kunne finde lidt hjælp til det dokument der skal tinglyses, og også gerne en indikation af, hvad der betales i kompensation.

Mvh, Finn
 
allankj1
Kender ikke noget specifikt til det med at lægge slanger på naboens mark, men i de tilfælde hvor jordvarme er meget besværligt ville jeg måske overveje muligheden for en luft/vand pumpe. Dnyeste modeller er meget effektive og anlægsprisen er noget billigere end ved jordvarme.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
Triplus

Citer


Hej alle
For at undgå problemer med kloak, el- og tlf.kabler, vandledninger og dræn på min egen grund, har jeg overvejet muligheden for at få pløjet slangerne ned i naboens mark.
Jeg ved, at andre har gjort det samme, og håber her at kunne finde lidt hjælp til det dokument der skal tinglyses, og også gerne en indikation af, hvad der betales i kompensation.

Mvh, Finn


Hej Finn...

Vi har lagt slanger på naboens mark, og det er rigtigt at der skal tinglyses en deklaration. Der er en række ting som skal med i dokumentet, og jeg vil klart tilråde, at lade en professionel lave det arbejde, så man ikke kommer i problemer senere. Det afhænger nemlig af de lokale forhold. Vi brugte Mølbak Landinspektører A/S, som gjorde det til en meget rimelig pris. Du behøver ikke bruge en advokat. Vi gav 3650 alt. inkl.

Min nabo forlangte ikke kompensation, men jeg har hørt andre tale om 10.000 kr og sågar mere, hvorfor det hurtigt bliver uinteressant.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 13

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,341,324 Unikke besøg
XHTML CSS