HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Forening for solcelleejere
allankj1
Håber at solcellerejerne vil bakke op omkring dette. Måske det nytter måske ikke men det er et forsøg værd.

Regeringen er i går kommet med et forslag der forringer den nuværende nettoafregningsordning væsentligt for os der allerede har et solcelleanlæg. Jeg vil derfor råde dig til at melde dig ind i "foreningen for solcelleejere". Kontingentet koster kun 75 kr. for resten af 2012 og det er nu foreningen har brug for medlemmer så det forhåbentlig kan blive hørt og kæmpe for at ændringerne ikke bliver vedtaget i den form der fremgår af forslaget.

I stedet for at få 2,2 kr pr. kwh vil vi om 10 år kun få 60 øre for den strøm vi producere til samfundet (uden CO2 udslip).

Hvis du kender andre med solcelleanlæg på taget er du meget velkommen til at fortælle dem om foreningen. Jo flere medlemmer jo bedre.

Indgrebet vil med et sætte solcellemarkedet i Danmark helt i stå, med risiko for tab af de nurværnde 4.000 arbejdspladser inden for denne branche. Meget beklageligt.

Ps. Jeg har intet med foreningen at gøre udover jeg selv er medlem og synes at det er nu vi skal stå sammen.

Læs gerne deres pressemeddelelse

http://www.solcelleejere.dk/

samt disse

http://www.scribd.com/fullscreen/112290908?access_key=key-1vx4zoh7tvp1e3sygnty

http://www.scribd.com/fullscreen/112290910?access_key=key-285fqzhb7nz05nu582n6
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
pmp
Ja, det er jo rigtigt surt for jer !!

Jeg faldt aldrig en leverandør der kunne finde en løsning til mit tag - heller ikke din leverandør Allan - han vendte aldrig tilbage med et tilbud, efter han havde været her. Så jeg har altså ingen solceller.

Når det er gået så galt, syntes jeg branchen selv har en del af skylden. Alt for høje elpriser og forventede stigninger i salgsmatrialet har jo givet en tilbagebetalingstid, der skreg på et indgreb. At det så ikke er sådan i den virkelige verden er rigtigt surt for ejerne - og et rent selvmål af sælgerne.

De 2,20 pr. kwh du skriver holder slet ikke - men det har vi talt om.

- måske er rønnebærerne bare sure -

Men tænk lige på, hvis vi alle solgte bilen og tog DSB. Uanset om det var godt eller skidt for CO2'en så ville der straks komme et indgreb p.g.a manglende bøder og afgifter.

Når staten lever af strafafgifter, så skal der jo være nogen man kan straffe - sådan er det vel også men el-afgifterne.

Men held og lykke med protesten.
Nibe F1245-8 (Vølund), 300 m jordslange i lerjord. Etableret i august 2010
103 m2 stueetage + 92 m2 kælder. Opført i 1963. 30% gulvvarme. Passiv solvarme fra 11 m2 sydvendt glasareal. Årsforbrug tidligere: 2.100 l olie + 500 kwh el til brænder og pumpe. Årsforbrug nu: Gennemsnit af de første 10 år med jordvarme 3500 kwh incl. pumper.
 
woebbe jordvarme siden 1985
@allanKJ1

hvad f..... bilder de politikere sig ind, de lovede at der ikke ville blive lavet ændringer for os der allerede har investeret i solcelle anlæg, men det er vel det sædvanlige, at de ikke er til at regne med!!!!!!!!!!!!!!Angry

Jeg vil straks melde mig ind i solcelleforeningen og foreslå min nabo, som også har solceller, at gøre det samme.

NB. jeg havde nu hørt at de 60 øre kun var den pris man fik pr kwh af den strøm man producere ud over det antal kwh man selv bruger om året ??? og at nye solcelleejer kun vil få sammepris for den producerede strøm når den bruges samtidig med at den laves.
Hvis strømmen bruges når der ikke produceres strøm fra solcelleanlægget skulle prisen blive 2,25 og indtægten for den solcelleproducerede strøm der laves på tidspunkter hvor der ikke er forbrug vil kun vare 1,65 kr/kwh. Men det er som sagt kun noget jeg har hørt fra en bekendt der talte med en i ministeriet for 14 dage siden så jeg ved ikke om det holder vand............... men det lyder tåbeligt!!!!!!
jordvarme anlæg vølund f 1245 8 kwh, ca 520 m slange i 2 lag. hus 250 m2 fra 1985 gulvvarme over alt. ventilationsanlæg med varmegenvinding. indetemperatur ca 23 graderWinkvarmepumpens årsforbrug i : 2010 = 5000kwh, 2011 = 4950kwh, 2014 = 4398kwh.
Jordvarmen opvarmer også mit 1900 liters UDENDØRS SPABAD. med 38 grader varmt vand sommer og vinterGrin
Pr.21/9 2012 48 stk 250w solcellepaneler fordelt på syd,øst og vest vendte tagflader med danfoss tlx + 12,5 kwh inverter begrænset til 6 kwp. solcelleproduction i 2014 = 10070 kWh Grin
 
allankj1
Nej Webbe. Det er meget være. Vi der har solceller får 10 år på nettoafregningsordningen som vi kender den.

Derefter får du 60 øre for den strøm du lægger ud på nettet. Nettoafregningsordningen vil i stedet for at blive gjort op 1 gang om året blive opgjort pr. time.!!!!

Det vil sige lave du på en sommer dag 43 kwh og bruge de 3 kwh mens solen skinner lægger du 40 kwh på nettet. Dem får du 60 øre for i alt 24 kr. Om aftenen og natten bruger du 10 kwh og dem skal du betale DKK 22,50 kr for.

De 30 kwh de så havde i solcellebanken til vinteren er nu DKK 0 kr værd for dig for de er jo afregnet.

Til vinter hvor varmepumpen bruger strøm er det til markedsprisen 2,25 kr eller hvad den nu er.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
kla
Jo vi kan da alle blive enige om at staten er en stor pengesluger, men det er den Danske velfærd også. hvis man som solcelleejer tror at man er hårdt ramt, så kik på biler med en afgift på over 180 %, spørg købmænd ned ved den tyske grænse om de sælger særligt godt til danskerne, pga øl og vand afgifter/sukkerafgifter m.m.
Hvis man nu bliver syg og skal på hospitalet, og det koster 3.500 for en sengeplads og man er der i 20 dage så bliver vi jo ikke sure over at vi ikke bliver krævet 70.000 kr i gebyr, når vi kører rundt på vores landeveje er det rart at der er asfalt på og ja jeg kunne forsætte.
solcelleejerne fik en mulighed for at spare nogle skatter og afgifter, nu er det blevet udlignet men stadig til fordel for solcelleejerne, og straks taler man om tyveri, mærkelig verden vi lever i ?
Karsten Larsen.


www.tjorneholm.dk
 
Mogens
Så slap enigheden op!

Nemt at få øje på hvem der har fået/nået at få solceller op, og så lige dem der ikke fik det. Det har jeg kun smil tilovers for.Sad
Her taler vi om grøn energi, og det går da helt i sort med det offentlige transportmidler.
De fleste biler er i dag ret miljøvenlige. Selvom vi betaler 180% .På vores bil 2 = Smart så kan jeg love for at vi er mere grøn end det offentlige sneglesystem. For lige under 400,- kan vi kører til staden, køre rundt derovre og hjem igen. DSB vil i dag have 1440,- for at bringe os frem og tilbage, dertil kommer transport til toget og hjem igen, tog,metro,bus eller taxa rundt i Kbh. Så det grønne er blevet til grå som ved vintertide når det gælder det offentlige. Så bland ikke for meget sammen herinde når man taler grøn energi.
Til dem som har fået solceller eller som os en vindmølle, tror jeg bare vi kan læne os tilbage og vente på at de 9-10 år er gået.
Til den tid er der kommet noget backup, hvor vi kan gemme strømmen til billige penge, og der er også et system som starter vores elartikler når der produceres strøm. Det rigtige er næsten på trapperne.Wink
Så for dem der tog en beslutning i tide, nyd det og ha det godt med at I har gjort en indsats for det grønne og jer selv.
Vi ved så også alle at der skal penge i kassen, og må derud fra tage stilling til hvad man så vil gøre. Om nogle år er elbilerne blevet billigere, så her kunne være en mulighed for at bruge den overskydende strøm, som ellers går på nettet.
Men at producere strøm om sommeren, hvor der ikke er det store forbrug har nu aldrig tiltrukket mig, men sådan er det nu engang med solceller.
Og der er vel plads til alle! Smile
http://mosie1.mono.net/
TVP Vari-Speed 3-10 Vagn Tanderup anlæg. 350m slange i sandet/blandet jord, dybde 90cm mellem slanger 150cm. Høj grundvandsspejl. Hus 186m2 alt til kip 4 m, klinkegulv over alt med gulvarme. Airwex varmegenvinding. Strømmen produceres af Iskra R9000 husstandsvindmølle. Maks. er indtil videre 118 kwt på et døgn.Wink
Nu med luftsolfanger tilkoblet varmegenvindingsanlæg.
 
Alfi
Ja mogens det er meget tydeligt Sad og nået kedeligt at se det på dette forum.
Det første jeg tænker på når jeg ser det udkast er, at det er da godt nok nået skrivebords arbejde - alle har en ide om at solceller virker i 30 år, og det gør de nok også men hvad med inverteren ?????
De holder jo ikke så lang tid, så jeg tror ikke at der er mange anlæg om 10-15 år for hvem vil bruge 10000-15000 på en ny, når man ville være på en time ordning
Om 10år kan vi nok gemme det som brint (det er der en i usa som gør) eller i bilen som du skriver.
Hus på landet 280m2. Renoveret 2007
13kw Scotte jordvarme er under installation
Toshiba 8kw Luft til vand pumpe
2*18 rørs solfangere til 180L brusvand samt 500L akk.
Solcelle anlæg 7360w polycrystalline opstartet Januar. 2012
http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=6930&sid=5540
 
pmp
Det ser ud til der er hjælp på vej til jer fra V og K.
Se her:
http://ing.dk/artikel/134015-borgerlige-ministerens-solcelle-loeftebrud-er-uspiseligt

Måske er det nogle der skal skifte parti !!

PS Elprisen her på sjælland er altså ca. 2,07 kr. pr. kwh. Har med opvarmning med el er prisen så 0,14 kr. lavere udover de 4.000 kwh pr. år. Derudover kan man så vælge anden leverandør og få prisen yderligere ned - lige nu med 0,20 kr. pr. kwh.
Abonnement er jo det samme uanset forbrug, så det skal ikke med.
Nibe F1245-8 (Vølund), 300 m jordslange i lerjord. Etableret i august 2010
103 m2 stueetage + 92 m2 kælder. Opført i 1963. 30% gulvvarme. Passiv solvarme fra 11 m2 sydvendt glasareal. Årsforbrug tidligere: 2.100 l olie + 500 kwh el til brænder og pumpe. Årsforbrug nu: Gennemsnit af de første 10 år med jordvarme 3500 kwh incl. pumper.
 
woebbe jordvarme siden 1985
HMM ............. det med at skifte parti skal nu nok overvejes grundigt, politiske partieres holdninger og meninger har det med at skifte afhængig af om de sidder i opposition eller ej.

Men jeg vil nu alligevel håbe at det lykkedes for de omtale partier at få ændret reglerne således at dem der nu har solceller som minimum kan køre efter de nuværende ordninger i 20 år.

Efter min opfattelse består det urimelige i at man ændre ordningen for dem der allerede har købt solcelleanlæg og som købte dem i tillid til at den nuværende ordning ville gælde fremover. Ministeren har jo gentagne gange sagt at dem der allerede har købt eller når at købe inden de nuværende regler ændres, de kunne tage det helt roligt for der ville ikke blive ændret noget for dem.

Hvis reglerne ændres til det forslag der ligger nu, vil stort set ingen private købe solcelleanlæg da tilbagebetalingstiden bliver alt for lang og usikkerheden til om reglerne senere bliver yderligere forringet også vil skubbe i den retning.

Af miljøhensyn er det jo ligegyldigt hvem der producere den miljøvenligestrøm og hvem der bruger den når bare den kan bruges når den produceres. Alt den solcellestrøm der produceres i DK bruges af en eller anden lige når den produceres, til gavn for miljøet derfor er det efter min opfattelse også helt rimeligt at man "gemme" sin solcelle producerede strøm på elnettet til senere brug.
Med det vi igennem årene har betalt og stadigvæk betaler i fastafgift til elværkerne har vi vist alle bidraget med mere end rigeligt til det kobber der ligger i jorden og som vi solcelle ejere ønsker at bruge som buffer. Wink
jordvarme anlæg vølund f 1245 8 kwh, ca 520 m slange i 2 lag. hus 250 m2 fra 1985 gulvvarme over alt. ventilationsanlæg med varmegenvinding. indetemperatur ca 23 graderWinkvarmepumpens årsforbrug i : 2010 = 5000kwh, 2011 = 4950kwh, 2014 = 4398kwh.
Jordvarmen opvarmer også mit 1900 liters UDENDØRS SPABAD. med 38 grader varmt vand sommer og vinterGrin
Pr.21/9 2012 48 stk 250w solcellepaneler fordelt på syd,øst og vest vendte tagflader med danfoss tlx + 12,5 kwh inverter begrænset til 6 kwp. solcelleproduction i 2014 = 10070 kWh Grin
 
Chr
Der skal ikke herske nogen tvivl om, at jeg havde haft solceller på mit tag, hvis ikke mit byggeprojekt var blevet forsinket. Nu er jeg selvfølgelig sat i en afventende rolle mht om det bliver rantabelt eller ej.

Når det så er sagt, så er den nuværende ordning totalt knald i låget set fra et samfundsøkonomisk synspunkt. Solcellestrøm tillægges en værdi på godt 2 kr pr kWh, hvilket er henved 4 gange mere end den samme strøm kunne produceres til på et kraftværk (vand, kul eller atom). Dertil er der lavet vældig favorable skatteregler. Træerne er vokset så langt ind i himmelen, at det er blevet svært at plukke æbler.
Når der er et system, der i den grad favoriserer nogle, så er der andre der kommer til at betale. Det bliver alle de, der ikke har solceller. Ganske som man tidligere har gjort det med vindmøllestrøm, hvor man har været sikret en overpris i forhold til markedsprisen, så vindmølleejerne er blevet væsentligt begunstiget på el-forbrugernes bekostning, og i særdeleshed på bekostning af de, som ikke har haft mulighederne for at komme med på vognen.
Sådanne ordninger kan selvsagt ikke opretholdes. Det ville blive samfundets undergang.

At det er tåbeligt overhovedet at lave sådanne ordninger siger sig selv, ligesom der er urimeligt at ændre reglerne med tilbagevirkende kraft, som man reelt gør i dette tilfælde, hvor grundlaget for investeringen ændres markant (fjernes). På den anden side, så kan det ikke komme bag på den, som tænker lidt tildage i tiden. Som ejer af dieselbiler gennem 15 år husker jeg både forhøjelser af dieselafgiften (i forhold til benzin) og senest miljøafgiften på det partikkelfilter min bil ikke er udstyret med. Sidstnævnte koster 1000 kr om året resten af bilens levetid. Jeg har valgt ikke at bruge knap 12000 kr på en eftermontering, da bilens restlevetid ikke var forventet at være over 12 år.

Jeg forstår godt de, der har investeret i et anlæg og nu føler sig snydt. Men jeg kan også godt se det samfundsøkonomiske og sociale aspekt.

Jeg kommer til at tænke på en episode jeg oplevede for et par år siden. Foran storcenteret stod en gruppe med skilte og demonstrerede for bevarelse af en af de lukningstruede skoler i byen. Jeg spurgte så en af de demonstrende, hvad de demonstrerede imod. De demonstrerede ikke imod noget, men for bevaring af skolen. Ja, det kan jeg godt se, det står på dit skit, svarede jeg. Den efterfølgende ordveksling gav ingen afklaring på, om det var de ældre, handikappede, ordblinde eller nogle helt fjerde, der skulle holde for, så hans pode ikke skulle lide den tort det vil være at skulle til venstre ud af indkørslen i stedet for til højre, når han skulle afsted om morgenen. Men sikkert er det, at nogle skal holde for, når andre skal have mere. Det være sig med skolebevaring, vindmøller, solceller eller andet.

Måske er det største problem de politikere vi selv har valgt.......?

Chr.

(Indlægget er ikke politisk, men kun udtryk for mine tanker som samfundsborger. Enhver form for politisk tilkendegivelse er utilsigtet.)
197 kvm hus, energiklasse 2015. Blowerdoor testet til 0,28.
IVT PremiumLine EQ C8 varmepumpe med 463 meter turbocollector og 300 l buffer.
Specialdesignet ventilation med varmegenindvinding, Genvex Energy II med emhætte tilsluttet.
 
allankj1
Den eneste forskel jeg ser mellem solceller og en der investere 150.000 i at fjerne hans el radiatorer og erstatte dem men et vandbåren system og en varmpumpe er at vi med solceller får lov til at parkere vores strøm fra sommeren til vinteren på nettet.

Staten mister afgifter i begge tilfælde men der er jo ikke tale om støtte kun at staten mangler indtægter i form af afgifter.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
hamselv
....essentielt skal vi idag søge at undgå at forbruge. Det være sig olie, gas som el. Vi må se i øjnene at alt hvad staten kan afgiftbelægge, det får alt hvad den kan trække. Og at Aaen går ind og lægger underskrift til fjernelse af tusindvis af arbejdspladser giver mig problemer. Ligeledes finder jeg det dybt problematisk at Mögers jagt på afgiftkroner giver os arbejder med at nedtage energibeparende foranstaltninger i industrien. Det er lige til græde over. Men danskerne har selv valgt de politikere vi har.

Så lad os huske:

Solcelle-farcen
NOX-farcen
Udeblivelsen af tilskud til energibesparende foranstaltninger
+50% i afgifter på kølemidler
Nedlæggelse af GO'ENERGI (det eneste kontrolorgan vi havde).

osv osv.....

Det bør vi erindre næste gang vi sætter kryds og nogle kalder sig grønne (og det uanset om andre havde fundet på det......)! Det drejer sig om dem der trykker på knappen nu og her....Og har muligheden for at omgøre åndsvage beslutninger.

Heller ikke politisk (og dog alligevel). Jeg har det svært med at nogle kalder sig grønne og opfører sig brunt.
 
hamselv
Hopper du fra solen så Chr???
 
woebbe jordvarme siden 1985
@hamselv

Vi er helt enige,
iøvrigt skal man huske på at den strøm vi laver med vores solceller og som vi ikke selv kan nå at bruge, den vil altid (så længe der ikke er solcellestrøm nok) blive brugt af andre og disse andre betaler afgift til staten af strømmen.

Med andre ord så bliver alt solcelle strøm brugt og sparer derved miljøet for lige så meget strøm fremstillet ved kulfyrede kraftværker og det eneste staten går glip af er afgiften som vi med solceller skulle have betalt for den samme mængde strøm.

Med det nye forslag vil vi med solceller i praksis skulle betale afgift for en stor del af den strøm vi selv producere på trods af at andre også har betalt afgift af den samme strøm da den blev produceret og forbrugt........... ærlig talt urimeligt.
jordvarme anlæg vølund f 1245 8 kwh, ca 520 m slange i 2 lag. hus 250 m2 fra 1985 gulvvarme over alt. ventilationsanlæg med varmegenvinding. indetemperatur ca 23 graderWinkvarmepumpens årsforbrug i : 2010 = 5000kwh, 2011 = 4950kwh, 2014 = 4398kwh.
Jordvarmen opvarmer også mit 1900 liters UDENDØRS SPABAD. med 38 grader varmt vand sommer og vinterGrin
Pr.21/9 2012 48 stk 250w solcellepaneler fordelt på syd,øst og vest vendte tagflader med danfoss tlx + 12,5 kwh inverter begrænset til 6 kwp. solcelleproduction i 2014 = 10070 kWh Grin
 
kla
Det er så ikke helt korrekt, den el som elselskaberne sælger, sælges på en elbørs hvor Jeres solcellestrøm sælges til markedspris nemlig 38 øre, den el kan købes af alle, meget af strømmen sælges til udlandet, hvor staten ikke kan opkræve skatter og afgifter. Den overskudsstrøm som jeres solceller producere honereres i det nye udspil med 1,3 kr altså et "tab" for elselskabet på næsten 90 øre, dette underskud dækkes af den pulje som hedder PSO og sikrer at elselskaberne har råd til at købe, kul, olie og gas, når nu hele verden har fået solceller, prøv at se dette politiske udspil på et lidt højere plan end jeres egen privatøkonomi. Det jeg synes er galt er at man vil lovgive bagud, det er politisk ukorrekt
Karsten Larsen.


www.tjorneholm.dk
 
Chr
@Hamselv.
Jeg er ikke helt hoppet fra solen -skønt min arkitekt ville elske at høre at jeg var. Jeg træder vande indtil jeg ved, hvad der er gældende regler, når jeg er klar til at kunne sætte noget op. Nok er jeg grøn, men ikke for enhver pris.

Sagelige Svand Auken var en gang for længe siden gæstetaler på et SF landsmøde og sagde her om Gert Petersen: Gert, du har altid været til det grønne. Grønne Cecil og grønne Tuborg.

Jeg lægger ikke 150 k op på taget for mine blå øjnes skyld eller for at kunne få lov at sige 2020 om mit hus, og slet ikke, hvis det bliver bekosteligt i længden. Så kan jeg få noget andet grønt, der er sjovere. En John Deer havetraktor, f.eks.

Chr.
197 kvm hus, energiklasse 2015. Blowerdoor testet til 0,28.
IVT PremiumLine EQ C8 varmepumpe med 463 meter turbocollector og 300 l buffer.
Specialdesignet ventilation med varmegenindvinding, Genvex Energy II med emhætte tilsluttet.
 
hamselv
Klogt Chr. Sæt kryds ved på torsdag. Både dig og knægten.....
 
Chr
Vi sætter kryds på torsdag!
Så håber jeg det holder lidt tørt i ugens løb, så det ikke bliver det rene plæver at pløje i. Uha, drengene glæder sig!

Chr.
197 kvm hus, energiklasse 2015. Blowerdoor testet til 0,28.
IVT PremiumLine EQ C8 varmepumpe med 463 meter turbocollector og 300 l buffer.
Specialdesignet ventilation med varmegenindvinding, Genvex Energy II med emhætte tilsluttet.
 
hamselv
Ja det har været stygt med vejret. En tur på Odden gav stygge overraskelser for vores Randhusianske ven der måtte sande at han aldrende maskine stod ekstremt dårligt fast på en blanding af havregrød og brun sæbe. Knejterne der kommer ned til dig, har kraftigere grej og klarer sig bedre, med mindre det er bundløst.

Irriterende med det der solcelle værk. Lidt komisk at partier der "ævler grønt" og snakker arbejdspladser, eliminerer måske 4000 danske arbejdspladser og en kærkommen hjælp til at få dæmpet vores energiforbrug. Men de samme mennesker har også jagtet virksomheder og tævet dem til at fjerne energibesparende foranstaltninger. Men det viser bare hvor meget de ved om den virkelige verden.

Men det var meget forudsigeligt at der ville ske noget.
 
Mogens
Solceller, skat , afgifter mv. ja der flyver meget rundt herinde på siden i disse dage.
Kan fornemme at nogen synes det er helt okay, det regeringen har gang i med at forringe vilkårene for vedvarende energi. Men nu har de jo også fået en del i boksen.
Synes det er usmageligt når nogen næsten synes det er ok at forringe vilkårene, og for kun at tænke i private interesser.
Der er helt sikker en del i dette forum , som IKKE har solceller men har jordvarme eller lignende, og har sagt NEJ til tilskud fra staten for at skifte til miljøvenlig varmeforsyning. Eller håndværkerfradrag for den sags skyld. Tænk lige på det!
Men skulle der være nogen som alligevel har fået denne tilskud, så ville I vel holde en stor fest hvis regeringen bad om at få denne tilskud tilbage. eller hvad?

Folk med egen vandforsyning har selv betalt for alt, og mener alt fra jord til det løber ud af hanen.
Alle udgifter der kommer ved at have sådan et anlæg betales kun af en, og det er ejeren/brugerne, trods det så betaler man for ledningsførst vand. (Skal nævnes at vi selv har kommunalt vand)

Kunne man ikke forstille sig at der snart kommer en afgift for at suge varmen ud af jorden eller luften.?
Sikke et ramaskrig det vil give herinde, både for dem med solceller og uden. Kunne så forstille mig at dem som har gjort noget for selv at nedbringe deres strømforbrug via solceller kunne slippe for evt. en sådan afgift.
Helt sikker på at dem der IKKE selv producere deres egen strøm vil synes om dette.

Grøn Regering med A i spidsen. A = afgiftspartiet.

God weekend med tunge skyer over Danmark Frown
http://mosie1.mono.net/
TVP Vari-Speed 3-10 Vagn Tanderup anlæg. 350m slange i sandet/blandet jord, dybde 90cm mellem slanger 150cm. Høj grundvandsspejl. Hus 186m2 alt til kip 4 m, klinkegulv over alt med gulvarme. Airwex varmegenvinding. Strømmen produceres af Iskra R9000 husstandsvindmølle. Maks. er indtil videre 118 kwt på et døgn.Wink
Nu med luftsolfanger tilkoblet varmegenvindingsanlæg.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,143,049 Unikke besøg
XHTML CSS