HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
varme
conkam
Hej

Jeg bor i et to etagers hus, hvor førstesalen er bygget for et par år siden. Jeg har et stort ventilations anlæg i huset som primært tager varmen fra stuen og varmer første salen op og hvis der ikke er varme nok suplerer den noget el-patron på 9 kwh (det er dyrt). I stuen har jeg en brændeovn som den eneste energi kilde dvs når vi kommer hjem er der meget koldt der hjemme. I forbindelse renovation af huset fik jeg lagt vandbåren gulvvarme ind, da vi hverken har naturgas eller oliefyr kan jeg ikke bruge dette. jeg går med følgende overvejelser er der noget som kan anbefale eller ikke anbefale nogle løsningerne skrevet for neden.

1. For installeret en varmepumpe i stuen da det er mere mindre et stort rum på 75 kvm og satser på at det er varmt nok til el patronen ikke starter så meget.

2. For installeret en varmepumpe i stuen og en 1 førstesalen i et af værelserne, slukker for elpatronen i mit ventilations anlæg og for ventilations anlægget til cirkulerer den varmeluft i de 4 fire værelse jeg har ovenpå.

3. Skal jeg købe en luft til vand på til stuen og kører den på gulvvarmen og en luft til luft 1. salen.

eller er der andre forslag?
 
Admin
Ja der er flere muligheder for dig, men de koster heller ikke det samme.

En luft til luft varmepumpe kan i dag fås med en ret høj cop værdi.
De bedste jeg har set bliver reklameret til en cop værdi på 5.22
altså 1 kwh strøm ind og 5.22 kwh varme ud.

Disse tal er reklame tal se altid efter på positiv listen du kan finde link her på siden. ( har ikke set dokumentation for de overholder dette )

Vil du have luft/luft varmepumpe skal det være en der er beregnet til vores kolde klima

Blæser funktionen kan også være til hjælp når du bruger din brændeovn.

Tag evt kontakt til nogle leverandører af luft til luft varmepumper og lad dem lave nogle beregninger.


Vi har også en dansk producent af luft- vand varmepumper
lad evt dette firma lave en beregning også.


Som den første er sanyo kommet med en luft/vand varmepumpe der kører på det mere miljø venlige co2 istedet for almindelig kølemiddel

Bed Meget gerne de firmaer du får til at lave beregninger om at lægge dem her i forum, Så vil alle kan få glæde af dem
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Admin
Her kan du se lidt mere info

Http://www.citcop.com
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
conkam
hej igen

er der nogle af de varmepumper citcop.se du kan anbefale?
 
Admin
Hej

Jeg syntes du skulle tage en snak med dit lokale Aut kølefirma, og få Dem til at lave en beregning for dig.

Du skal forlange et anlæg med en høj Cop værdi, tilpasset vores klima
og være med på positiv listen hos Teknologisk institut.

Den høje cop værdi man kan se på nogle anlæg er ikke tilfældet ved høje minus grader.

Et anlæg med varme kabel på udedelen må være et must i vores klima.( min mening )

Hvis du vil have en luft/luft varmepumpe vil jeg anbefale dig at købe et med Dc inverter

forskellen er at et on/off anlæg starter og slukker kompressoren meget tit hvilket giver forøget slid

en inverter kører hele tiden efter hvad der er brug for den skal lave
er der ikke brug for tryk kører den bare tomgang = De støjer mindre

jeg vil også anbefale dig at tage en snak med din lokale tekniske forvaltning, vedrørende opsætning af varmepumpe.

Vil gerne høre mere til hvad fremtiden bringer.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
conkam
tak for dit svar. Jeg har haft flere firmaer ude som er kommet på deres bud på en løsning. Efter min og flere af de firmaers konklusion er at et luft til luft varmepumpe til stuen og luft til luft varmepumpe integeret i førstesalen. Hvad jeg kan se på citcop er den toshiba de har er 10000 billiger end danmark. Så jeg havde tænkt mig enten bestille den eller den panasonic flagship hvilken af de to kan du anbefale?
 
Admin
Jeg vil helst være neutral her på siden, da der skal være plads til alle mærker.

De priser du ser på citcop er til forhandlere og ofte en hel palle af gangen.

Pas også på hvis du selv køber at der er et aut kølefirma der vil montere dette så.

Uanset at man kan se flere steder at man selv kan montere en varmepumpe, vil jeg kraftig fraråde dig dette, der skal en del viden og udstyr til. og strøm må du slet ikke lave.

Er der 1000 gram kølemiddel eller derover er det også forbudt.

Lad derfor et aut kølefirma lave instalationen og optimere dette.

PS: jeg har ingen forbindelse til de aut kølefirmaer, jeg er ikke inden for den branche. men jeg har dog tilladelse til at arbejde med kølemidler op til 2.5 kg
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
frikoel
Hej jeg må lige komme med en kommentar til debatten. Jeg vil ikke ligge hovedet på blokken men jeg mener citcop priser er uden moms... Jeg vil dog anbefale at købe hos et aut kølefirme for at få garantien. Så lige en ting vedr. varmekabel på udedel, det er ikke et must.. Der er en del anlæg som kører perfekt uden (Fujitsu Siemens, Daikin mm) Jeg ved ikke hvad prisen er for det tilbudte anlæg og hvad du selv laver, ring dog lidt rundt og få flere priser.
aut. kølefirma.Wink
 
conkam
priserne er også uden moms men de er stadig ca 10000 billigerer en et tilsvarende anlæg end her hjemme (nu snakker jeg om den toshiba). Jeg har købt to toshiba'er til 5800 dkk eks moms og har fundet et aut. kølefirma til at monterer den så nu må vi om det virker Wink. Jeg regner med at få monteret den ene nede i stuen først hvis det ser ud til at virke pænt så vil jeg have den anden monteret op på 1 salen til efteråret det ser ikke ud at jeg for brug mere varme i år.
 
frikoel
Det bliver sikkert fint, jeg opvarmer selv mit hus med to varmepumper (+brændeovn) det fungerer upåklageligt. Held og lykke
 
kjeldt
jeg troede ikke at man som privat person kunne købe noget hos citcop da da beder om firma nr. når man bestiller.Smile
 
Admin
Kan man heller ikke linket skulle bare være til orientering, så man kunne se forskellige modeller.

Og igen lad Aut kølefirma montere
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
conkam
Hej Alle

Nu har jeg fået monteret den ene varmepumpe i stue etagen og har haft den kørende i et par dage. Det ser ud at den holder på varmen i stue etagen selv om den kører med minimalt temparatur (17 grader) så er der en 20 grader i stuen når vi kommer hjem, det er i hvertfald ikke koldt når vi kommer hjem forhold til før hvor jeg havde en el radiator som ikke hjalp særligt meget hvor stue temparaturen var på 15 grader når vi kom hjem, men jeg kan ikke finde ud af om det vejret det er blevet bedre eller det er anlægget der spiller optimalt, finder nok ud af det til næste vinter Smile.
 
kjeldt
dette lille temp. problem skyldes som regel,at der ikke er blevet lukket i murgennemføringen hvis alså rørerne er blevet ført bagud.Dette skyldes at temp. føleren sidder forneden i inde delen på en daiseikai og kan så trække kold luft fra hulmuren,man skal derfor tage kappen af og isolere ved murgennemføringen,hvis dette er blevet gjort skal man have fat i en setpunkts forskydnings enhed,da der er ca3gradder forskel fra en loft til en gulvplacering
 
climatec
Hej jeg har købt en gammel nedlagt gård og total renoveret den, ved samme lejlighed har vi lagt gulvvarme ud og ladet det trække over en luft til vand varmepumpe og kørt den sammen med vores brændeovn med vandtank, det har kørt perfekt hele vinteren så det kan jeg varmt ;-) anbefale. hvis der er nogen der aligevel skal i gang med med et sådan lidt større renoverings projekt.

Henrik
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,206,668 Unikke besøg
XHTML CSS