HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Let eller tung gulvvarme og andre ?
helskov
Hej

Har besluttet at de 2 værelser vi har i huset som har radiatorer vil jeg have lavet gulvvarme i.
Så er hele huset med gulvvarme.
Hvor meget buffer effekt opnår man ved tung gulvvarme i forhold til hvis man laver det som let?
Huset er idag med tung gulvvarme i de øvrige rum.

Da vi overtog huset kendte vi ikke rigtigt forbruget inden og det ser ud til vores 10kW varmepumpe er en anelse for stor. Har lige nu 140liter buffer også.

Så spørgsmålet er om jeg vil opnå en buffereffekt der er værd at skrive hjem om?

De 2 rum er tilsammen 42kwm. Huset er fra 1908 men kraftigt ombygget i 1997. Så al gulvvarme er med 250mm og alle vægge er 150-200mm samt 300mm på loft. Dog termoruder.

En anden ting. Jeg leger lige pt lidt med min cirkulationspumpe som sidder efter buffer. Det er en Grundfoss Alpha A. Når den står i Auto kører den altid 22W. Jeg har sat alle gulvvarme ventiler på max åben og de 2 radiatorer i huset står også næsten altid fuldt åbne.
Jeg valgte at køre på denne måde og så sænke varmekurven en par grader istedet.

Nu har jeg prøvet at sætte den på manuel og 7 W. Efter 3 døgn har jeg sådan set stadig fint varme.
Også på de fjerneste radiatorer.

Er det en ulempe at lade den køre så lavt? Jeg kan mærke min retur er noget koldere. Måske 10gr eller mere. Men det er vel en fordel eller hvad? Mere varme bliver vel optaget i gulv og radiatorer eller er det fejlagtigt forstået?

Mvh
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 7

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,207,483 Unikke besøg
XHTML CSS