HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Tror nu IKKE at jeg "skrotter" volumenforstørreren
ojacobsen
Oprindelig emnetekst:
Jeg tror at jeg "skrotter" volumenforstørreren Sad

Ikke helt, men laver en manuel bypass.
Følgende citat er "sakset" fra et tidligere indlæg:

- O -
Til Orientering er volumestørrelsen når der er varmefordelingsplader det dobbelte af hvis du har gulvvarme i beton, så din buffertank skal være min. 280 liter, problemet er din kompressors pausetid, den tid kompressoren hviler før den igen starter op. den er typisk på ca 15 min, hvis din vandvolumen er på 200 liter opvarmet til 45 -50 grader taber den hurtigt 10 -15 grader når huset skriger på varme.
- O -

Har nu regnet efter, og jeg har, uden volumenforstørreren, 278 liter i anlægget. Jeg antager at konklusionen ovenfor er 280 liter i hele anlægget og ikke kun buffertanken.
Grunden til at jeg gerne vil af med den er, at det konstant ligger min. 1,5 grad over tanken.
Jeg vil lave en bypass, således at det er muligt at koble den ind igen i forår/efterår, hvor volumen betyder endnu mere for gangtid, og pumpen ike ligger på kanten af hvad den kan klare.
Redigeret af ojacobsen d. 04-04-2007 16:59
Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
ojacobsen
Matematik er en svær ting..... har fejlberegnet således at der kun lige godt er vand nok hvis man regner med 20l/Kw, jeg må vist et smut tilbage til fokleskulen Wink
Når dette nu er udelukket, så må vi gå den anden vej.... mere volumen.
Hvor meget skal nuværende volumen (ca. 180l.) forøges for at opnå en jævnere temperatur?
Har problemer med placering, kan man skyde den nye buffertank yderligere mod varmesystemet, og endelig: ville det være en idé at sætte en buffertank op foran gulvvarmen, og så have en cirkulationspumpe (har en Alpha+) på sekundærsiden for at holde temperaturdifferencen over gulvet lavere end det varmepumpen helst skal have (se tegning)?
ojacobsen tilknyttede følgende billede:billede:
buffer_forslag.jpg

Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,198,207 Unikke besøg
XHTML CSS