HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Fejl på Danfoss DHP-L
lordmads
Hej
Måske en herinde som kan hjælpe mig.
Har været på ferie i 1 uge og kommer hjem og der er intet varmt vand.
Jeg har på fornemmelsen at det er en el fejl i pumpen, da alle værdier står rigtigt.
Jeg er nede på en retur temperatur på min brugsvand på 25 grader, jeg kører med en min temperatur der er 40 grader men pumpen starter ikke og viser ingen fejl.
Jeg har åbnet pumpen og alle sikringer er på on.
Nogen ideer, jeg har forsøgt at søge på nette men kan ikke finde noget omkring dette.
Ligeledes nogen ideer til en Danfoss montør som har forstand på det elektroniske i pumpen.

Mads
 
lordmads
Har gået og pillet med anlægget hele dagen. Har fundet ud af at hvis jeg tager strommen i 3-5 min, således at anlægget nulstiller. Så starter det, men efter 10 sek, slukket det igen og en kort periode vises symbolet for at driftpressostaten er udløst, eller at varmgastemperaturen har nået sin maksimale temperatur. Jeg hælder nok mest at det er driftpressostaten/ ( vist også den der hedder flowvagt)
Nogen der kender en elektrikker, som kan i arbejde, helst omkring Midtsjælland.
 
hvac-jan
Hej .du skal renset dit vand filter.når du slukke for strømen resetter du din højtryk fejl.
Panaconic 6kw monobiok 110m2 med gulvvarme.
Luft/vand
 
lordmads
Har renset det og der var ingenting i det, det sidder lige før flowvagten, men skal lige have kigget på om der måske sidder et inde i selve pumpen.
 
hvac-jan
Hej prøve at åben for dit varme (gulvvarme) og er der vand nok på.
Panaconic 6kw monobiok 110m2 med gulvvarme.
Luft/vand
 
lordmads
Fandt fejlen sidste søndag, det er cirkulationspumpen inde i varmepumpen, der er død. Jeg kan godt løbe den igang, men det holder max et døgn, så sidder den fast igen. Egentligt utroligt at der i en Danfoss jordvarmepumpe ikke sidder Danfoss pumper, men et eller andet Kina mærke. Ny pumpe er bestilt, med levering næste uge.
 
hamselv
Nu laver Danfoss ikke pumper, men kompressorer. Men måske du tænker Grundfos?! Grundfos laves blandt andet også i Kina.

Kunne forestille mig det er en Wilo der er i den. Det kan jeg så oplyse dig er en tysker (men de får også noget lavet i Kina.

En Danfoss varmepumpe er så heller ikke dansk produceret, men en svensker. Rettere en Thermia.

Nu skriver du intet om hvilken en af pumperne der er død. Er det brinepumpen bør du nok overveje skylning og filtrering af brinen. Den er en af de ting vi meget ofte ser som fejl. Altså manglende omhu ved fyldning. Det tager livet af brinepumperne.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 6

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,346,733 Unikke besøg
XHTML CSS