HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Rigets tilstand?
ojacobsen
Ja-ja, jeg er syg, så derfor de mange indlæg Wink

Det har jo været en dejlig varm vinter, men jeg er lidt nysgerrig:
Hvor mange har haft brug for el-tilskud i denne vinter, og lever det op til det lovede/forventede?
Selv er jeg nået til de 45 (ca. 1,5% af det samlede effektforbrug), primært omkring snestormen med hård vind fra øst.
Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
TP
Hej ojacobsen

Du skriver du er nået til de "45", er det kWh, eller er det tiden du har haft el-tilskud og i så fald er det timer eller minutter ?.

Har selv haft el-tilskud i sammenlagt 1 time og 59 minutter af 9 kW. Så det er ikke blevet til den store udgift.

Laveste brine ind temp. var 1,2 grader.

Det er indtil videre ganske godt, men vi har jo ikke rigtigt haft vinter i år så jeg ser frem til næste sæson, hvor vi forhåbentligt kan få prøvet anlægget af ved - 10 grader. Wink

God sommer Cool
IVT 495 twin med 7 stk kompakt kollektorer.
165m2 velisoleret villa fra 1987 i 1½ plan. Stueplan: Gulvvarme i træbjælkelag. 1. sal: radiatorer
 
ojacobsen

Citer

Du skriver du er nået til de "45", er det kWh, eller er det tiden du har haft el-tilskud og i så fald er det timer eller minutter ?.

Undskyld, jeg mener timer....
Så vidt jeg ved regner Nibe timer ved alle tre elementer indkoblet, i mit tilfælde 6Kw. Er den éne kun koblet ind skal den være på i tre timer for at tælle én time.
Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
XJLN
Ud over de 2 første døgn hvor VP blev sat til for første gang og kørte med fuld eltilskud i 40-50 timer har vi ikke haft behov for eltilskud.
De laveste brinetemperaturer jeg har observeret på display var in -0,9°C, out -3,3°C
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,198,288 Unikke besøg
XHTML CSS