HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Valg af jordvarmeanlæg i nyt hus
Jelskov
Hej.

Jeg skal til bygge nyt hus efter BR10. Og nu skal der besluttes valg af jordvarme anlæg.

Jeg har fået et godt tilbud fra Weishaupt med en model der hedder WWP S 6 IDT - WWP S 11 IDT, men om det er det rigtige valg har jeg svært ved at se.

Efter flere timers google søgning har jeg stadig ikke fundet frem til nogen endelig test, og anbefaling af jordvarme mærke.

Andre mærker som vi overvejer, er Danfoss og Bosch?

Er der nogen der har erfaring med Weishaupt?

Når man læser lidt om dem på nettet, virker de som et meget seriøst og stort firma som har mange års erfaring inden for branchen

Håber i kan hjælpe mig lidt.
 
lars-jacobsen
Hej Jelskov.
Jordvarme er et godt valg.
Mht det specifikke valg og erfaringer hermed er der nok ikke så meget at hente herinde. Errindre ikke der har været ret mange indlæg endnu om Weishaupt. Men hvis du kikker lidt af indlægene igennem vil du få lidt input til hvad du skal/kan/bør kikke efter.
Det er lidt som at spørge i et bilforum om du skal købe en Citroen C3 1,6 HDI .... Eller måske en Ford xxx eller Toyota yyy. Det kommer helt an på behov, forventninger mm., men ofte kan/vil den ene jo være ligeså godt et valg som den anden.
Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
hamselv
Lars har ret. Vi har alle vore favoritter. Og alle nogle anlæg vi ikke overhovedet kunne ønske os at eje. Men være også obs på at selv det allerbedste anlæg kan installeres så rædselsfuldt at man dels får dårlig drift og dels kan ærgre sig resten af dets levetid, hver gang man ser på det.

Jeg ville sikre mig en flot installation.
Jeg ville sikre mig at styringen taler dansk.
Jeg ville sikre mig at der er en ordentlig garanti.
Jeg ville sikre mig det er betalbart at få serviceret og repareret.
Jeg ville sikre mig der er slange nok og at de er ubrudte. Skal jeg have flere slanger samles de inde i huset, så jeg ikke skal kravle i brønde.
 
AsbjornHN
Lidt afhængig af hvor varmepumpen skal opstilles ville jeg desuden kigge en del på støjniveauet. Jeg kender ikke det omtalte anlæg. Alle pumperne udsender støj når de kører, men der er stor forskel på hvor meget. I følge de svenske energimyndigheders test af "Bergvärmepumpar" klarer de bedste et lydtryk på under 45 dB, hvorimod andre udsender over 52 dB. Det er en meget stor forskel!
Anlæg: Vølund F1245, 8 kw, 430 m slange i blandet jord: noget af jorden er leret og andet er "normal"-jord. UKV-100 buffetank. Installeret i foråret '12. Hus: 187 kvm Skagenshus fra 1976. To plan med gulvvarme i underetage og radiatorer ovenpå. Tidligere olieforbrug, ca 2200-2400 L. Varmepumpens el-forbrug det seneste år 4800 Kwh (Feb 2013-Feb 2014).
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,334,090 Unikke besøg
XHTML CSS