HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
IVT 495 Twin. Ikke varme i alle rum.
Morten ap
Hej.

Har som overskriften sådan et anlæg.
Men har fået skiftet kompressor i det for 3 uger siden , og derefter er det som om det ikke vil varme ordentligt.
Nogle rum er helt nede på 19 grader og andre 20.5.
Har ændret på mit flow men det sker der ikke det store ved og stilles det tilbage som det skal bliver alt koldt.
Køre i øjeblikket på kurven 6.5 og har læst at kurv 4 skulle være rigeligt.
Har gulvvarme i hele huset støbt i beton og sat alle mine føler til 21 grader i div. rum.
Har i nogen forslag til hvad der kan være galt.
Mvh. Morten
 
hamselv
Hvilke temperaturer har du i anlægget?

Umiddelbart lyder det nærmest som syg fremløbsføler, eller syg trevejsventil.
 
Morten ap
Hvilke temperature tænker du på??
Hvor sidder den fremløbsføler?
Har tænkt på den 3 vejsventil syntes ikke den arbejder som den skal.
Den står meget i det blå felt 3 vejs.
 
Morten ap
Kiggede lige temperaturer på anlægget.

Fremled. 34 gr
Tappevarmv. 48 gr GT3.1
Varmvand. 49 gr GT3.2
Varmvand. 48.9 gr (GT3:4)

Manometer hvor flow just. 36 gr
Manometer hvor termostater er. 30 gr

Ved ikke om det kan bruges.
 
hamselv
Så er min gæt gulvvarmen er syg. Åbner dine telestater? Altså ikke bare selve telestaten. Ventilen kan også nemt ske at hænge - lige som radiator ventiler.
 
Morten ap
Ja de åbner fint og har arbejdet med stifterne også.
 
hamselv
Pumper? Iflg dine aflæsninger er varmen der jo, men kommer den rundt?
 
Morten ap
De begge køre, har haft skruen af og tjekke at møllen køre i dem.
Tænker om der har kunnet kommet luft ind da han skiftede kompressor
 
hamselv
Altså, varmen er der. Det siger tankfølerne. Og iflg dig selv er der varme frem til manifolden, right? Så ville det være rart at høre om returmanifolden er iskold. Husk på du har en lukket kreds med varmen. Så følger du fra varmepumpen og frem burde det være nogenlunde simpelt at finde ud af hvor der ikke er flow.

Nu aner jeg jo intet om hvad man har haft adskilt, men en 495TWIN piller man kompressoren ud af og sætter en ny i. Altså du adskiller ikke vandkredsen. Kun hvis man har haft hele skidtet skilt ad, burde luft være en option. Men luft på varmekredsen kan jeg nu ikke erindre vi nogensinde har bøvlet med. Brinekredsen kan være lidt drilsk og den skal have tryk på, da brinepumpen sidder øverst sammen med kølefladen. Så den er lidt følsom. Men der vil du så få udfald lavtryk og for meget elpatrondrift, hvis der er syndet der.

Til gengæld har jeg oplevet at shunt ventilen kan genere. Og fejl på denne kan være en option, men så er afgangen fra varmepumpen kold. Det samme hvis fremløbsføleren er syg.

Så er sidste fejlsted gulvarmemanifold/shunt/pumpe. Og det giver ligesom sig selv, at er der en shunt skal den selvfølgelig åbne. Og ventilerne i manifolden skal åbne. Begge dele kan sidde fast.

Har du ikke reklameret over reparationen til reparatøren? Det kan jo være han har pillet ved et eller andet og kan huske dette.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,340,179 Unikke besøg
XHTML CSS