HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
IVT Greenline HT Plus C6 larmer ved tilskud..
jkn
Vores IVT er begyndt at brumme højt når den kører med tilskud.
Det lyder som om det kommer fra siden, hvor sikringerne sidder..
Nogen som har et bud på, hvad det kan være ?
 
allankj1
Har ikke bud på hvad det kan være men hvorfor kører du med tilskud???
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
jkn

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2193&pid=15575#post_15575]allankj1 skrev:[/url]

Har ikke bud på hvad det kan være men hvorfor kører du med tilskud???


Den gør den jo automatisk, når den ikke kan opnå den ønskede temperatur..
Den er også liiige klein nok til huset..
 
lars-jacobsen
Nu har vi jo også haft -5 grader de sidste par dag. Pt -6,7.
Og normalt dimensionere man jo VP til at kunne dække 95-98% af behovet. Resten skal så komme fra suplerende varmekilde, elpatron, brændeovn, elradiatorer eller andet.
Men at den brummer, tjaa det gør min elkedel i køkken også når den fyrer 2,5kW af i 1,5 l vand.
Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
allankj1
Er du sikker på den er for lille til huset. Hvis aldrig du har rørt ved standard indstillingerne vil el-patronen slå til efter en time hvis det er under 0 grader. Det er muligt at pumpen godt selv kan klare det.

Har du noget overblik over hvor mange timer el-patronen har været i drift?? Du kan jo prøve at aflæse timerne for el-patronens drift i menu 7,3.

Yderligere så prøv at giv mig værdierne i menu 8,1 og 8,2
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
hamselv
Kontaktsættet er gået. Kendt fejl for en hel del år siden. Müeller-relæerne bliver slingrede i ankeret. Et Danfoss CI 16 relæ går direkte på og kræver kun lidt flytten på ledningerne.
 
hamselv
Er repareret på <1 time.
 
jkn
Perfekt. Tak for kompetent svar Hamselv..
Det er helt sikkert det !
Jeg går ud fra at det er et 400V relæ ?

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2193&pid=15584#post_15584]hamselv skrev:[/url]

Kontaktsættet er gået. Kendt fejl for en hel del år siden. Müeller-relæerne bliver slingrede i ankeret. Et Danfoss CI 16 relæ går direkte på og kræver kun lidt flytten på ledningerne.
 
hamselv
http://www.danfoss.com/Products/Categories/Faqs/ia/Contactors-and-Motor-Starters/Contactors/CI-6-50-series-Contactors/80dab3e9-e04d-40e4-83e3-a00df7488add.html
 
allankj1
Må vi ikke høre tråd opretteren om hans værdier i de menuer jeg henviser til. Måske elpatron ikke er nødvendigt hvis bare den bliver indstillet ordenligt.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
jkn
Hej Allan..
Elpatron er nødvendig..
Har prøvet et år, hvor den var slået fra og der kunne VP'en ikke følge med..
Mener effekten har jeg sat til 1/3 og træget den med 3 eller 4 timer..
Her om vinteren kører pumpen uafbrudt og det er bare min fornemmelse at det godt kunne have været en 7-8 kW
Hamselv: Du har vel ikke produktkoden til det eksakte Danfoss relæ, der skal bruges?
 
allankj1
Okay

Så giver det jo god mening at den hjælper til. Vidste jeg ikke og troede derfor at du bare troede at el-patronen var en nødvendighed.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
hamselv
Næh, det er sådan noget der standard ligger i vores biler.

Nød rep: Du kan ombytte de to relæer, men så flytter du knurreriet til hvergang du laver VV spids (der bruger den nemlig 6 kW uanset du tror du har blokeret den på 3 kW). Eneste rigtige løsning - skift relæet. Alle kølefirmaer og elfirmaer må forventes at have en på hylden. Ubetinget alle der laver service på ældre IVT/bosch varmepumper har en i bilen.
 
jkn
Tak til Hamselv for en nødløsning der virker..
Nyt relæ bestilt ved elektriker ;-)
 
hamselv
Tæskegodt.....Rart at kunne hjælpe....
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,340,450 Unikke besøg
XHTML CSS