HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Manglende varme
djargo
Kære Forum.
Vi har et luft/vand varmepumpe anlæg af mærket Bosch EHP 8 AW CC 160*
Det er fra år 2008 - og har generelt kørt udemærket. Nu i denne her periode, hvor udeføleren viser at der er ca. 7-8 graders frost, er det vanskeligt at få varme i vores gulve. Vores telestater står alle åbne -og har gjordt det siden igår for derved at bringe varme til vores gulve. Vores rumfølere rundt om i huset kalder ( selvfølgelig ) rigtig nok ligeledes på varme -styres trådløst.

Vi vælger at sætte rumfølerne i husets rum til 22 grader - uanfægtet dette, kommer temp. i de forskellige rum ikke over 18.5 grader....Hvad mon der er galt her ? Skal siges at vi aldrig har haft aktiveret vores EL patron i anlægget -Dette er en bevidst handling.

Med venlig hilsen
Ole Sørensen
 
allankj1
Hmmmm virker mærkeligt. Kan du se temperaturen på kompressoren under drift??? Hvis kompressoren er meget varm kan de skyldes mangel på kølemiddel og så yder pumpen ikke det den skal. Hvis den har virket ville jeg nok i stedet for slå over på el-patron drift lukke øjnene for varmeregningen. Hellere det end at ødelægge kompressoren på sigt. Så kan du bestille reparatør i morgen.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
hamselv
Elpatron skal selvfølgelig tillades at træde til. Varmepumpen yder angiveligt i underkanten lige nu. Det kan også skyldes gal indstilling af kurven.
 
allankj1
Jamen hvis pumpen tidligere har kunne klare opgaven er det jo lidt underligt. Vinteren i 2009/10 var noget slemmere end den har været i år og hvis pumpen kunne klare det den gang uden el-patron er det jo underligt den ikke kan nu. En fejl er vel ikke udelukket?
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
hamselv
Nu er der selvfølgelig udført eftersyn på varmepumpen, så den er i bedste form!!??!?

De sidste dages blæst vejer fuldkommen vildt tungt på fyringsbudgettet, hvis huset ikke er supertæt. Mit hus er ikke glad for så hård blæst. Heldigvis ligger vinden i øst, så det er rimeligt her.

Nu ved vi så intet om huset, men det er en total misforståelse ikke at tillade elpatron, når man har en luft/vand pumpe. Ydelsen er mere sølle ved - de næsten 7 vi har her lige nu. Er pladen så tilmed godt beskidt skal det være ringe.
 
hamselv
Selvfølgelig har du ret Allan, men vi får intet at vide. Jeg ville straks tænke tilsmudsning udedel. Jeg ville straks checke temperaturer, for at se om den var bagud i væsentlig grad. Ville gerne kende hedgas temp. CC beholderen har vist også en trevejs i frem, den kan også være syg. Ellers er mistanken mod standard problemerne - termoventilen og/eller fyldningen. Fyldningen giver så normal tilisning i striber. Alt sammen ting der kontrolleres ret omhyggeligt ved eftersynet (hvis man kender varmepumperne).
 
hamselv
Kan i øvrigt huske et lignende anlæg. Der havde smeden monteret en buffer på og vendt denne forkert. Det gav også noget særegen og mærkelig drift, hvor problemet forværredes nå det blev koldere.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,339,264 Unikke besøg
XHTML CSS