HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Thermia Diplomat Optium G3
Xoom
Halløj
Jeg har lige fået et Thermia G3 8Kw. Hvordan går det med jeres og er der kommet flere til siden?
Efter en uges indkøring synes jeg det begynder at se hæderligt ud. Ca. 7-9 starter dagligt - og på tords af ret lav kurve (35) er der fint 21 gr i huset og varmt vand ad libitum. Bruger ca 5-6 kwh dagligt p.t.
 
Per Hojmark
Hej
Det er da meget fint som du kører, men en uge kan ikke bruges til ret meget. Selv bruger jeg aktuelt omkring 10 Kwh i døgnet. over året varierer mit forbrug mellem 2,5 og 30 Kwh i døgnet. Jeg undre mig over, at du med olie har haft et forbrug på omkring 2000 liter. Og så mangler jeg og andre her på sitet, at vide noget mere om dit hus og din familie, hvis vi skal kunne sige ret meget fornuftigt.
Per Højmark
10 Kw Thermia Diplomat Optimum G3
2X300m jordslange 110ltr buffer på varmekresen
Hus 192m2 2 etager Energi kl. D Radiatore i hele huset. Ingen suplerende varmekilder Husstand 2 personer
Forbrug 2014 varme og varmt vand 5235 Kwh
Forbrug 2015 varme og varmt vand 5140 Kwh
Forbrug 2016 varme og varmt vand 5212 Kwh
Forbrug 2017 varme og varmt vand 5291 Kwh
Forbrug 2018 varme og varmt vand 4944 Kwh
Forbrug 2019 varme og varmt vand 4450 Kwh
Forbrug 2020 varme og varmt vand 4160 Kwh
Forbrug 2021 varme og varmt vand 4973 Kwh
Fobrug 2022 varme og varmt vand 4672 Kwh
 
Xoom
Ja, undskyld jeg ikke har opgivet mere info. Siden jeg skrev er det også blevet koldere og jeg har måttet sætte den op på 22 i rumtemperatur og til kurve 35 med 30-32 som min. Nu har jeg også et par dage haft 13-15 starter og brugt 15-16 kWh/dag.
Vires hus er i to etager. Bygget 1975 på 133 kvm i alt. Vi brugte 3000-3500 liter olie da vi købte i 2007, men har fået det efterisoleret (skunke, spidsloft, etageadskillelse og hulmur samt nye vinduer på 1. Salen. Det gjorde vi de sidste 3-4 år kun har brugt ca 1800-2200 liter olie. Vi har gulvvarme i det meste af stueetagen og radiatorer (ældre men ret store i støbejern) på 1. Salen. Jeg tror vi nok vil udskifte den ene radiator. Selv om den er stor har den svært ved at afgive nok varme. Det er en tolags men en af de nyere trelags med en effekt på 2-3000 watt kan fås for 2-3000 kr plus montering, og så tror jeg den vil kunne holde det dejlig varmt.
Jeg har pillet lidt i indstillingerne ind i mellem, men har somregel stillet det tilbage igen. Ved ikke helt hvad der rykker noget og hvad der er normalt. Er det fx helt normalt med 14-15 starter nå fedt er 0-5 gr og blæser en halv pelikan? Jeg er indtil videre ret tilfreds med det. Men er spændt på et par dage med stiv kuling, sne og 10-20 gr frost. Så kunne jeg godt forestille mig at den ville komme alvorligt på arbejde. Men oliefyret havde også vanskeligt ved at holde huset 100 % varmt på sådan nogen dage. De forekommer ho heldigvis kun sjældent.
Thermia Optimum G3 8Kw fra Klimadan - 400 meter slange - 140 l buffertank - installeret november 2018. 133 kvm hus fra 1975 som er efterisoleret (papiruld i hulmur, skunk og spidsloft samt etageadskillelse) og med nye vinduer. Gulvvarme i stueetagen og radiatorer på 1.sal.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,140,356 Unikke besøg
XHTML CSS