HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Installations spørgsmål
Lekle
Hej Alle.

Jeg fik i efteråret installeret en VP - horisontalt. Vi var fra dag 1, utilfreds med installatøren, men nu var vi i gang. Da de efter en uges kraven! endelig var færdige spillede det. Da jeg ikke har tillid til graveren, valgte jeg at tjekke vores gamle sivebrønd, som ifm installationen var blevet åbnet. Ganske vist, som min mavefornemmelse sagde, var den fyldt med jord.
Jeg tog selvfølgelig kontakt til installatøren, men der kom aldrig nogen og ordnede det. Først forleden, da vores kælder stod under vand, tog jeg tyren ved hornene og endelig skete der noget. Vi fik en slamsuger på som tømte brønden og spulede rørene. Vi kunne så konkludere at de havde gravet et rør over. Så måtte installatøren jo rette op på det, hvilket så er blevet gjort.
Men under reparationen blev der hugget hul på slangen. Det er nu at der rejser sig spørgsmål.

Som jeg læser lovgivningen, må man ikke laver svejsninger (rep) på slangerne uden at det gøres i en brønd?

Slangerne går på kryds af en kloak ledning, og forbi en brønd,- som jeg læser det skal der være x-afstand til disse. Denne brønd får regnvand, hvilket ikke er kloak, men får også gulvafløb (vaskemaskine) fra kælderen, samt overskud fra siv brønden ved septiktanken?

Kan også forstår at der skal være bøsninger i fundament (Må vel også gøre sig gældende i en kælder sokkel) ?

Håber der kan give et godt råd her...
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 10

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,282,765 Unikke besøg
XHTML CSS