HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Kineser
ejsing
Jeg købte en kinneser luft vand pumpeSadmeeting) den varmer huset op uden problemer.ældre hus i to plan 110kvm betongulv +70kvm overetage som den opvarmer Drift resultater samme som andre
 
allankj1
Det lyder da rigtigt godt. Men i år har det jo heller ikke rigtig været vinter. Spændende at se dens virke når der kommer en rigtig vinter med minus 7 - 10 i et par dage.

Jeg siger ikke at den så ikke virker, jeg siger bare at det så er der den virkelig skal arbejde for sagen.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
ejsing
Hej det ved jeg men det har blæst meget ,det er sværer at varme et gamelt hus op i vind frem for kulde
 
allankj1
Ja men pumpen yder jo stadig fint når det blæser og luften er varme. Men dens ydelse vil falde når det bliver minus grader og eventuelt blæst.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
hamselv
Ja vi står så med ufattelige ærgrelser over ikke at kunne spore hverken brugbar manual eller importør der er behjælpelig med reservedele til sådan en kineser.
 
allankj1
Lige meget Hamselv. Den var billig og når den ikke laves er det smid ud og byt til nyt.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
helskov
Nu har jeg en kineser fra VVS eksperten. Jeg må da sige deres dokumentation der udleveres til kunderne, er da langt bedre end det meste andet jeg har set også fra kendte producenter. Alt er på Dansk! Alt er beskrevet! Alle formler er beskrevet. Så hvad er det lige du mangler af INFO på sådan en?

Eller har du nogensinde gidet at kigge? Eller sviner du bare fordi det er nemmest?

Hvilke funktioner savner du i sådan en?
Hvis du overhovedet ved hvilke der er og hvilke der ikke er?

Eller er det bare den sædvanlige sviner fordi du er forhandler af nogle langt dyre?

Ps. Vi har kørt 2 vintre nu med fremragende drift økonomi i vores 152m2 hus. Sidste vinter kostede os Har aldrig manglet varme. 24gr inde også ved -10gr og mindre som vi havde sidste vinter.

Og ja VVS ekperten garantere reservedele og har samarbejdspartnere der kan reparere.
 
hamselv
Nu håber jeg sandelig ikke du skyder på mig Helskov. Men hvis du synes det hele er så fantastisk så bøvler vi proffessionelt med en Meeting VP. Ingen kan fortælle hvem der er importør. Lars kan finde et engelsk diagram der ligner lidt, men alligevel ikke. Billederne man kan finde på Alibaba - siden er ikke visende anlægget. En venlig heatpump-bruger sendte en tysk manual, der desværre heller ikke er noget værd. Hvis du kalder disse problemer, som vi forsøger at løse for vores kunde for en "sviner", er vi nok ikke rigtigt helt enige om retorikken. Vi kender skam udmærket anlægget fra VVS Experten. Dem reparererer vi også!
 
helskov
Mig bekendt reparerer i også Bosch og IVT osv....
Så de kan da også gå i stykker.
Så der er vel ikke anderledes.
Nu kender jeg ikke Meeting.
Men igen spørger jeg til den fra VVS eksperten som du ofte har skudt med skarpt mod.
Hvilken doku mangler du?
For så skal jeg da smide en link med adskellige dokumenter på Dansk.

Nu er det ikke alle der kan, og vil gå ud og bruge 100k på et varmeanlæg når deres oliefyr pludselig står for udskiftning.
Vi havde ikke lyst!
Og om 8år kommer vi formentlig på billig fjernvarme.
Og som det er nu har vi halveret vores varmeregning med en kineser.
 
hamselv
Nu kniber det mig at læse hvor jeg i denne tråd skyder efter kinesere, men det kan du så lige hjælpe mig med at fortælle!

Omtalte Meeting vi døjer med giver os den udfordring, at vi ikke kan finde en dansk importør, og derfor ikke har en "kinamands" chanche for at kunne reparere. Og når jeg skyder på kinesere i andre tråde, er det almindeligvis mod luft/luft'erne. Disse er almindeligvis plaget af problemer med afrimning. Problemer med virkningsgraderne (TI målte udvalgte modeller til at være vildt meget ringere, end det man oplyste dem til). Når man lurer indvendigt i dem, kan vi konstatere at de er lavet af vildt tynde materiale, og derfor er ret svære at reparere på. For det meste er lakeringen også af mindre lødig karakter og de ser utrolig hurtigt brugte ud. Monteringsanvisningerne har altid været meget underholdende, med blandt andet SeasonAirs' vejledning i hvordan man "Skyllede" anlægget, i stedet for den korrekte tomsugning. Det er så ikke maskinens skyld, men en forbryderisk importør der står bag den.
På luft/vand siden er jeg blevet præsenteret for en kineser, hvor vi efter et kig i den besluttede at noget sådan ville vi under ingen omstændigheder sælge, idet el-arbejdet lignede noget der var løgn og servicering var fuldkommen latterlig besværlig. Denne var ikke fra VVS Experten skal jeg så straks sige. En anden kineser (væske/vand), gav kunden en fuldkommen vild dårlig driftøkonomi. Den eksternt monterede elmåler og den i VP logikken indbyggede var særdeles uenige om forbruget. Igen voldsom service-uvenlig og en elinstallation jeg ville være ked af.
 
poul larsen
Nu vi er ved Kinesere
Så prøv at komme i kontakt med Air Connection jeg har problemer med et print i en AW12 kunden har selv fået tilsendt 2 print til indedel som ikke passer når vi ringer til dem får vi telefonsvarer, de ringer ikke tilbage på de beskeder de får, de svarer heller ikke på mail så kan man jo kun sige til kunden om at skrotte den skide kineser og købe noget man ved der findes reservedele til.
Det billige kan være et surt bekendskab

MVH Poul Larsen
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,340,247 Unikke besøg
XHTML CSS