HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
nyt anlæg....hvad skal vi vælge
eichmeier
Ja, vi har 265 kvm hus i 2 plan og er snart til at skulle have installeret et anlæg, men er MEGET i tvivl om hvilket.

Har fået tilbud fra Vagn Tanderup, eller et af hans anlæg og det er smart med det frekvensstyring, men er der ikke andre der kan det.

Kan læse at det X15 fra IVT også har det, men kan ikke finde noget om det.

KOM med jeres anbefalinger af hvad I ville købe, hvis det var jer.

35 kvm, er med gulvvarme resten bliver med radiatorer og det skal også lave varmt vand.

Kom frit med alle fordomme og oplevelser og hvad I ville købe, subjectivt eller objektivt, det bestemmer i selv........

Jeg vil bare gerne have noget input.

eichmeierShock
 
Admin
Hej eichmeier

Disse er frekvensstyret

Vagn tanderup

IVT X 15 kan købes ca til til sommerferien, efter sidste meldninger jeg har.

vølund kommer med en fighter 1250 ( vølund finder du under NRGI )

DVI kommer også snart med frekvensstyret modeller.

Danfoss vil jeg gætte på, også sysler med inverter modeller

Jeg syntes du skulle udvælge 2-3 firmaer og lade deres konsulenter udregne tilbud for dig på netop dit hus og forbrugs mønster.

Du kan finde reklame link´s til de fleste firmaer her fra heatpump
Redigeret af Admin d. 12-04-2007 21:19
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
eichmeier
har allerede haft dem ude og er ikke blevet klogere........IVT blev jeg tilbudt fra naturvarme, men de snakkede ikke om frekvensstyring, det har jeg kun hørt om ved vagn tanderups.

Men rent off the record, eller det bliver det jo ikke, hvad ville folk selv vælge.

PRISEN er jo ens uanset hvem jeg vælger.............

Hvorfor kan x15 ikke købes efter sommerferien. ???

Hvem er umiddelbart bedst, også mht. garanti service etc. ?

/eichmeier
 
Admin
Hej eichmeier

x15 markedsføres først senere på året i danmark.

Det kommer nok til at gå i den retning af inverstyring, og dette vil gælde de fleste mærker.

og som sagt flere er på vej med modeller
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Admin
De fleste af ovennævente mærker er store udbydere, og de skal såmænd nok holde deres garant forpligtiglser.

Men at sige hvilken du skal skal vælge det kan ingen, du skal vælge der hvor du syntes du har det bedst med dig selv.

PS. prøv at bruge søgefunktionen i debatten, der ligger rigtig mange gode indlæg du evt kunne bruge til når du skal træffe dit valg
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
kla
Man skal være opmærksom på om anlægget er 100% behovstyret, altså uden elpatron, eller om den er delvis behovstyret med elpatron,

IVT X15 er så vidt jeg ved den eneste 100% behovstyrede med frekvens fra 20 til 90 HZ, og uden mulighed for automatisk indkobling af el- tilskud.

Måske er du ikke blevet tilbudt en X15 af den grund af.

1 dit hus måske har for stort varmetab max effekt når X15 beregnes er på 14 kW

2. X15 er noget dyrere end en standard varmepumpe og derfor vil din besparelse være for længe om at tjene sig hjem

Jeg ville dog godt mene at dit hus matcher en X15, forhør dig evt hos den lokale IVT forhandler, han kan lave en beregning for dig der viser om det vil være rentabelt.

Den lokale IVT forhandler finder du på www.naturvarme.dk

Som før omtalt har jeg både set og hørt en X15 den er helt fantastisk, og det er ikke kun noget jeg siger for at jeg selv arbejder med IVT varmepumper, personligt mener jeg at den er så gennemtænkt helt ned til den mindste detalje, den er en meget speciel varmepumpe, du kan læse mere om IVT X15 på www.IVT.se

Du kan allerede nu bestille en X 15 til levering til sommer, jeg tror at admin har skrevet forkert.

kla
Redigeret af kla d. 12-04-2007 23:31
 
PeterKunz
Jeg har fået en x15 installeret i mit hus. Jeg købte den i Sverige, da jeg ikke kunne vente til pumpen sælges i Danmark.

Den har kørt siden i fredags, og udelukkende til min tilfredshed.

Jeg vil dog anbefale, at du, hvis du gerne vil have en x15, venter til den sælges i Danmark. Du mister noget garanti og service, når pumpen transporteres over grænsen.

Men det tager jo også tid at planlægge hele anlægget, og den kommende tid er der ikke det store varmeforbrug.

Jeg tror, alle frekvensstyrede varmepumper yder nogenlunde det samme, så det gælder om at forhøre sig hos de forskellige forhandlere, og så vælge den, du har det bedst med.

Der er ingen af de nævnte produkter i denne tråd, der ikke er førsteklasses, så du går under ingen omstændigheder galt i byen med nogen af dem.

Fordelen ved Vagn Tanderup er, at han kan levere frekvensstyrede i forskellige størrelser, så du kan få en, der netop passer til dit hus.
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
eichmeier
ok, har lige fået tilbudt x15, men til en merpris på 20.000,- så den lander på ca. 125.000,- hvorimod et Tanderup anlæg er lidt billigere.......

Tror det bliver Tanderup, ogkorrekt Peter, det er svært at få indstillet de næste mange måneder, men der skal det bare lave noget varmt vand.

/eichmeier
 
PeterKunz
Hvis du vælger en Tanderup, så sørg for, at det bliver en scroll-pumpe. Stempelpumpen larmer for meget.

Vær desuden sikker på, at den, der laver vvs-arbejdet, er helt sikker på hvad, der er optimalt for en varmepumpe. Det er ikke alle vvs'ere, der omtænker deres systemer. Så de sætter blandesløjfer og termostater og meget andet op, som måske ikke behøves. Der er jo ingen grund til at bruge flere penge end nødvendigt...Pfft
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
eichmeier
Ja, det er lidt svært fordi dem jeg har haft ude ikke havde VVS autorisation, men han fortalte mig hvilke radiatorer og hvilke termostater jeg skulle bruge, og at der ingen blandesløjfer skulle være, da det var lavtemperatur.

om det passer aner jeg ikke, så meget er jeg ikke inde i det, men vil bare have et anlæg som er billgere end elvarme og brændeovn, da jeg er træt af at fyre i brændeovnen............

Kan du ikke skrive hvilke radiatorer og termostater etc. du bruger, og hvad du gav for dit anlæg, gerne over mail.
/eichmeier
 
SAS
Hej eichmeier,

Jeg overvejer også at få installeret et jordvarmeanlæg, og er som dig, i tvivl om hvad jeg skal vælge.

Du siger du fik tilbudt X15 til 125.000 kr. Var det med alt arbejde udført eller hva? Og 20.000 kr. mere end hvilken model?
 
eichmeier
20.000 mere end en std. IVT Greenline mener jeg kan ikke lige huske ydelsen, det er plus nedgravning af slanger.

/eichmeier
 
Razz
Hej eichmeier

kunne du ikke lokkes til at udspecificere dine tilbud her?

vh Razz
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,281,177 Unikke besøg
XHTML CSS