HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Jordvarme til luftanlæg
KingGuru
Jeg har erhvervet mig et hus med en gammel Danterm luftpumpe der varmer huset med at blæse varm luft ud i alle rum. Det er kombineret med et gammelt oliefyr.
Jeg er så igang med at finde ud af hvad jeg kan sætte ind som alternativ, og gas er en mulighed. Ligeledes en Luft til luft varmepumpe men så skal jeg også finde noget til varmt vand.
Er jordvarme også en mulighed, eller er temperaturerne ikke gode nok til at man kan overføre det til luft?

Mvh
Anders
 
Rhsin
Thermia har nogle enheder der kan kombinere jordvarme til såvel vand, men også iblandes luft her http://www.thermia.com/products/fan-coil-units.asp

hvor gode de er ved jeg ikke, men jeg har et jordvarmeanlæg som jeg indtil nu har været særdeles godt tilfreds med.
Mvh
René

Sommerhus 216m2 fra 2005 med gulvvarme + Pool
Jordvarme - Thermia Diplomat Duo Optimum G3 13 KW
600 meter slange, grundvandet pibler frem
510 liter buffer på brugsvand og 100liter buffer på gulvvarme/pool.
Monteret 2 luft/luft Panasonic aaa+ varmepumper i hh seperat aktivitetsrum på 30m2 som ikke havde gulvvarme, samt i stue for bedre dynamik og mulighed for aircondition, for optimal komfort.
 
KingGuru
Takker..
Skrev til dem idag, og de sagde at jeg skulle få en til at komme ud og kigge på det?
Nogle i kan anbefale nogle der ikke har egne salg i øjene, men har en stor viden. Synes ofte der er store armbevægelser for hvorfor netop deres produkt er fantastisk.
 
KingGuru
Det virker ikke som en holdbar løsning. Må finde på noget andet.
 
kla
er det kanalvarme ville jeg vælge gas,

varmepumper kan godt lave høje temperaturer, problemet er vandmængden i varmefladen, så kunne man sætte buffer på, meeen lidt en lappeløsning.

måske nyt radiatorer system og så en varmepumpe, luft/vand eller jordvarme.
Karsten Larsen.


www.tjorneholm.dk
 
hamselv
Vandmængden er da det mindste problem. Det tager et sekund at bestille en flade der duer. Langt værre er det at hovedparten af den slags systemer med indblæsning i gulvet er lavet med eternitkanaler (asbest).
 
hamselv
...og henviser du rent til volumen, er det også ligegyldigt. Snakker vi radiatorbaseret system eller luftvarme er buffer stadig et must. Specielt ved on/off pumper. Kun på anlæg med varmebærerkreds med stor masse (vandvolumen eller beton) kan man retfærdigvis undlade at volumenforøge. Selv på inverterstyrede LV'ere er anbefalingen at køre med en buffer.
Redigeret af hamselv d. 18-03-2014 21:12
 
KingGuru
Ok.. Jeg må nærmest være tilbage i Luft luft systemer når jeg skal skifte den dantherm KO 18
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,339,093 Unikke besøg
XHTML CSS