HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Bankelyde fra brinen
Fighter 1145
Hej

Mit jordvarmeanlæg er et Vølund Fighter 1145 15kw. Brinepumpen kører på 100%. 3-5 sekunder efter at min brinepumpe starter kommer der en række bankelyde fra ekspansionsbeholderen. Lægger jeg en hånd på den kan jeg tydeligt mærke vibrationerne. Efter ca. 5 sekunder holder bankelydene op og alt er igen normalt. Er der nogen, som ved hvad årsagen er ?
 
Daffy
Luft i anlægget ;-)
Interesseret i VP teknik -og dens fysik.
Medejer af en Svensk Torp med en Nibe Figther.1245-8. 120 meter bjergvarmeboring. 8 kvm. solfanger til opvarmning af brine og solvarmebeholder -begge på 300 liter. Kølecertifikat Kat II samt Varmepumpekursus fra DjH. Registreret hos KMO.
 
Fighter 1145
Hej Daffy

Tak for dit svar, som virker meget sikkert. Det er åbenbart ikke nemt at slippe af med luften i min brinekreds. Der er automatudlufter lige over ekspansionsbeholderen og på toppen af det indgående brinerør. Bør jeg løsne begge 1,5 omgang i nogle dage og så se om det hjælper ?
 
hamselv
Umiddelbart ville jeg skylle anlægget med en pumper der kan noget, og så få trykket op på de halvanden bar der er påkrævet. Bagefter pille automatudlufteren ud og i stedet montere en radiatorskrue! Evigt tilbagevendende problem ved anlæg der er dårligt skyllede (og forsynet med automatudluftere).
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,280,428 Unikke besøg
XHTML CSS