HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Pris lovpligtig service
LarsMA
Hej
Er i gang med at se på jordvarme til vores renoverede og tilbyggede hus og spørger så indtil prisen på det årlige eftersyn (Thermia). Det vil så lige ligge på 2995 pr år, hvilket jeg synes er en del (dobbelt op på oliefyret). 500 kroner af dem vil så være en garantiudvidelse til 5 år på anlægget (De fleste andre har så iøvrigt 5 års ganranti i forvejen).
Har søgt lidt i dette forum, men har ikke nogen ide om hvad en "rimelig" pris er for service.
Det er jo mere besparelsne på varmen der bliver reklamweret med end pænt høje service priser!

Hvad skal service koste og hvad giver I (og hvilket anlæg)?
 
lars-jacobsen
Man får som regel hvad man betaler for.
En ret normal prisleje er nok mellem kr. 1500-2.000 alt efter om det er en lokal ink. kørsel eller plus.
Start med at trække momsen fra og regn så lidt hvor mange timer og hvilket dækningsbidrag der så reelt når/hvis der skal være til at teknikeren skal have en fornuftig timeløn.
Det kan i virkeligheden nok laves til kr.3-400 men så bliver det nok ikke meget anderledes en de 3-4 minutter skorstensfjeren er om at sænke en kugle ned gennem skorstenen og feje ud. ikke meget "service", rådgivning, trimning eller test.
Men korrekt kr. 2.000 er en betydelig post, hvis den årlige el/energi udgift beløber sig til måske kr. 5-6.000
Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
LarsMA
Forventer ikke noget under 1500 kroner, men der er så også et stykke op til 2500-3000.
det er jo faktisk en ganske betydeligt tillæg til driftsomkostningen sammenlignet med f.eks. fjernvarme
 
hamselv
Vi laver på mange forskellige og ligger på 12-1400,- + moms tror jeg det er (varierer efter hvor langt vi skal køre). Kender vi ikke pumpen, kan vi ikke pille meget i styringen og oplyser kunden om dette. Laver vi Nilan , gamle varmepumper og dem fra Tranås, kan vi prale af at vide ret meget om hvad vi piller ved.
 
LarsMA
Det er også det niveau jeg ville have forventet, men nu befinder jeg mig også i Nordsjælland, hvilket kan have visse uheldige konsekvenser på prisen på serviceydelser, hvilket jeg som oprindeligt jyde jævnligt ærgrer mig over.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,257,717 Unikke besøg
XHTML CSS