HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
vandbeholder hvor stor?
tb
Jeg har kik på en ctc400 ecoheat varmepumpe.
den har vandgennemstrømning til varmt vand og med 223 l buffer.

Ville den kunne producere nok varmt vand til en familie på 4,men normalt forbrug. Eller er der noget jeg bør overveje?

Vi skal også have et spa, men overvejer at få et 6kwt varmelæne for at få bedre udnyttelse af det.
 
lars-jacobsen
Ud fra DS439 skal du med den lille 6kw have min. 120L effektiv beholder volume med kar.

I øvrigt pudsigt de skriver:
CTC EcoHeat giver legionellafrit varmt vand, da det varme
vand produceres i takt med at det anvendes.

uden at opgive noget som helst om kapaciteten.
lars-jacobsen tilknyttede følgende billede:fil:
Du har ikke lov til at se downloads i denne debat.

Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
tb
Jeg har fået dette tappeprogram fra CTC.
ved 12L pr minut får jeg 132L varmt vand ved 40grader. det virker af noget lidt... eller hvad?
tb tilknyttede følgende billede:fil:
Du har ikke lov til at se downloads i denne debat.
 
hamselv
Synes det lyder noget sølle. Men jeg er jo også beriget med 4-500 liter inden det går galt.
 
hamselv
http://heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2125&highlight=slingtank&pid=14904#post_14904 kig i indlæg 4!
 
tb
Jeg har ikke helt styr på hvor meget vand en bruser bruger men gætter på ca 10L pr min for en normal bruser.

Jeg kan køre el varmelæme på så får jeg 332 l ved 12L per minut eller 647 ved 8L pr minut.

Det er ikke fordi vi bruger meget varmt vand, men gider ikke løbe tør med det samme, det skal være sådan at vi alle kan få et bruse bad om morgen.
 
lars-jacobsen
Normen siger 0,14 l/s (8,4 l/min) for en bruser.
jvfr. din tabel kan den levere 232L ved denne strømningshastighed, eller sagt på en anden måde i ca. 28,5 minut.
Det er OK til at overholde normen men..... lidt klejn. Og har du et spabad så kommer den hurtig til kort. Specielt, hvis der er nogle der skal bruge varmt samtidig med - eller lige efter karret er fyldt.

Men så kan man jo altid begynde at regne lidt. Hvad koster det i merudgift de gange elpatronen kobler ind kontra installationspris (+ varmetaCool på en stor VVB ?
Kan man leve med "risikoen" for lidt lunket vand en gang eller to, ja så er det nok det mest økonomiske valg uden ekstra/stor VVB. Men vil man ikke risikere det, ja så har komfort altså en pris.
lars-jacobsen tilknyttede følgende billede:fil:
Du har ikke lov til at se downloads i denne debat.

Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,258,747 Unikke besøg
XHTML CSS