HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Kan det passe?
Lond
Jeg har gået og holdt øje med hvornår varmepumpen kørte men det gjorde den aldrig når jeg var forbi. I dag åbnede jeg så for to varmtvandshaner for nu skulle det være - og ganske rigtigt efter 5-10 minutter gik den i gang med at lave varmt vand. Da den var færdig med det var ind temperaturen 21,6 og ud 18,8 og der havde den stort set ligget i et stykke tid. Det har da været ekstremt varmt i et godt stykke tid men jeg er da overrasket over den høje temperatur. Er det normalt?
Det skal lige tilføjes at de to lejligheder der forsynes har været ubeboede i en lille uge og det kan vel være en del af forklaringen?
IVT Greenline HE E9 KW med combivandvarmer med 300 l og buffer 120 l. 250 m2 og 2x300 m 40 mm jordslange i 1m dybde og afstand. 150 m desvæære under fliser. Solceller:2x3,5kWp og 1x 7kWp mod Sydsydvest og 15grader hældning.
 
hamselv
Nej det passer meget godt. Og specielt med at VPén har fået en lille pause. I har vel også fået et par dråber vand. Og i har jo grus, så varmen er kommet meget hurtig ned. Her er det ler og der tager det en hulens tid at få varmen ned. Men det er vist den højeste brinetemperatur jeg har set.

PS Husker endnu den der bette fyr med ret dårlig ånde, vil pillede ud. Den var godt nok klam.
 
Chr
Jeg lavede også en tvangskørsel på VV mandag aften (så anlægget kunne sættes på ferie-funktion fra midnat).
Jeg lagde ud med 21,8-22,0ºC og sluttede efter kanp 15 minutter med 21,1 - 21,3ºC. Den svinger lidt som om der er koldere og varmere områder i slangen. Delta på ca 3,5ºC. Det er ekstremt!!
Min VP kører ca 15 minutter hver morgen til VV, og ellers holder den sommerfri.
I de sidste fire uger har vi fået 11 mm regn (det er ca 14 dage siden), og det kom på bare en nat.

Chr.
197 kvm hus, energiklasse 2015. Blowerdoor testet til 0,28.
IVT PremiumLine EQ C8 varmepumpe med 463 meter turbocollector og 300 l buffer.
Specialdesignet ventilation med varmegenindvinding, Genvex Energy II med emhætte tilsluttet.
 
hamselv
Det lyder altså vildt. Har gået og luret på min egen, men det er ikke lykkedes mig at fange den i drift på det sidste og har ikke gidet at tvangskøre. Min jord plejer nu heller ikke at ligne rekorder, men er bare tålelig god af ler at være.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,334,348 Unikke besøg
XHTML CSS