HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Panasonic CU-3E23CBPG Fejl H11
ThomasB
Hej.

Jeg har et problem med vores varmepumpe, det har tabt kommunikationen imellem ude del og inde del, og har fejl kode H11.

Jeg fandt dette indlæg hvor vedkommende har samme problem som os.

http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2015&highlight=H11&pid=13886#post_13886

Det ser ud til at jeg skal have et nyt print i ude delen, jeg har også fået en pris fra dem jeg købte den af men hold da op det er dyrt, 7500kr, kan det virkelig være rigtigt? Og så burde jeg også skifte transistor kortet som jeg ikke fik prisen på..

Jeg er selv elektriker, så vil i første omgang se om jeg kan finde den eller de komponenter der er defekte på printet, er der nogen af jer der har erfaring med den samme problem?

Mvh

Thomas.
 
hamselv
Kan ikke huske prisen, men det lyder lidt dyrt. Det kniber lidt med at trække på velvilje, hvis apparatet ikke er en Danmarkspumpen, men vi kan da forsøge. Ellers skal du selv forsøge hos Jesper Holm, Kinnan. Han er nok den skrappeste PANASONIC mand i DK. Men han er ikke udelt begejstret, hvis han bare skal feje op for dem der lukrerer på navnet (læs parallel-import eller salg via handelskanaler hvor man ikke har back-up og reervedele). Og frt kan man jo ikke fortænke ham i. Det svarer jo til at trække på bistand fra Metroterm, for et anlæg man har købt i Sverige!
 
ThomasB
Hej hamselv.

Varmepumpen er købt hos elcon-comfort, det er der sådan set ikke noget i vejen med, synes bare prisen er lidt peberet og så vil jeg gerne lave den selv.

Ved ikke om den går ind under kategorien "Danmarkspumpen"
 
hamselv
Det kan jeg så ikke svare på. Men går den under Danmarkspumpen er den importeret via Kinnan og det plejer at hjælpe. Jeg synes du lige skal prøve Jesper. Elcon har tidligere været med på Danmarkspumpen, men ved ikke om de har ladet sig friste af at handle billigere. Det marked har jo været knust meget længe. Senest reparede vi et anlæg der var et par år gammel, købt hos en der lovpriste at deres korte garanti var langt bedre end Danmarkspumpens nu 7 år lange. Det skal jeg love for. Besparelsen på indkøbet blev vekslet til mere end det dobbelte på reparationen.
 
ThomasB
Tak for hjælpen hamselv.

Jeg vil prøve at kontakte Kinnan imorgen.

Mvh

Thomas.
 
ThomasB

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2288&pid=16511#post_16511]ThomasB skrev:[/url]

Tak for hjælpen hamselv.

Jeg vil prøve at kontakte Kinnan imorgen.

Mvh

Thomas.


Ps. Anlægget er ca 8 år gammelt.
 
hamselv
Så burde den være fra Kinnan.
 
ThomasB
Fandt lige en gammel manual, og der står sørme kinnan bag på:-)

Håber de vil/kan hjælpe.

Endnu engang tak til hamselv:-)
 
hamselv
Dagens morsomste.

En skraldgrinende montør ringer hjem, og fortæller at nu har han fået fikset det anlæg han var kørt ud på. Et "Harald Skrald" anlæg, der aldrig havde duet. Monteret for + 1 år siden. Årsagen: Tjaaa der manglede en leder mellem ude indedel, så de kunne ikke "se hinanden". Når han alligevel var der, lavede han så også et kondensafløb, sådan vandet ikke rendte ud på et skrivebord.

Christ......var der nogen der sagde sølle montører??!?
 
ThomasB
Jeg snakkede med Jesper Holm fra Kinnan igår, for det første så var det rart lige at få bekræftet at det sikkert er printet i ude delen den er gal med, for det andet så var der også en del penge at spare. Så nu skulle vi gerne være kørende igen når printet kommer:-) Hvis andre skulle få brug får at handle med Kinnan så skal i lige være opmærksomme på at man skal være oprettet som kunde med cvr nr, men så kører det også bare, de ved hvad de snakker om.

Jeg melder lige tilbage når der er liv i anlægget igen, hvis andre skulle få det samme problem:-)

Tak for hjælpen.

Mvh

Thomas.
 
ThomasB
Godaften.

Så fik jeg mit nye print... Det er skiftet og varmepumpen virker igen :-)

Men der er et par ting der bekymrer mig lidt..

1:

Jeg kan ikke slette fejlen på remoten, heller ikke selvom jeg gør som der står i manualen. Den skriver stadig H11. Indedelen siger ikke det "bip" som den burde når man resetter ifølge manualen..

"To clear the trouble (or protection operation) status stored in the
memory after remedial action has been taken

The air conditioner is reset by turning its power off and back on.
* If it is not reset by turning its power off and back on, remove
the battery cover from the remote control unit. The air
conditioner can then be forcibly reset by shorting the
"RESET" terminals toward the main unit (one receiving beep)."

2:

Hvis jeg måler spændingen mellem klemme 2 og 3 på udedelen, så cykler den stadig op og ned. Efter hvad jeg har læst så burde den ligge imellem 20 og 50 volt "mener jeg det var"

Kan det være fordi jeg bør lave et "Wiring Error Check Control" ?

Jeg ved godt det bliver lige tricky nu, men jeg håber i kan hjælpe med at få det afklaret..

Mvh

Thomas
 
ThomasB
Hej igen..

Okey, jeg læste lidt på sagerne... Man skal demontere ledningen på klemme 3 på udendelen, og så var der ganske rigtigt 50vdc fra udedelen og ca 24vdc fra indedelen.. Så er jeg mere tryk :-)

Dvs, det eneste problem jeg har er at resette fejlen fra remoten.

Mvh

Thomas.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 6

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,972,367 Unikke besøg
XHTML CSS