HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Oliefyr - Luftvarme - Pris
kultx
Hvor billigt er luft til luft varme egentligt?

Jeg har et hus med brændeovn og Oliefyr (centralvarme og varmt vand). Olieprisen er efterhånden kommet godt op, men jeg kan ikke helt gennemskue beregningerne på luft til luft varme.

Man siger at det er ca halv pris af elvarme, men olie varme er jo temlig meget billigere end elvarme, så kan sådan et anlæg overhovedet betale sig? Jeg havde forstillet mig at lægge en pind på brændeovenen som nu inden jeg går i seng og så lade luft til luft varmen klare de sidste 2-5 graders fald i temperaturen som er når brændeovnen er brædt ud.

Nu er det sådan at der er lavt til luftet og bjælker, så varmen fra brændeovnen er ikke så super godt fordelt.

Nu snakker i meget om kølemontør. Hvad koster det at få besøg af sådan en (gennemsnits pris, hvis man har lavet hul i vægen og ført rør igennem, så han bare skal skrue dem fast)? Hvad er ulempen ved et billigt selvopfyldt anlæg fra bilka til 4500kr for 12000BTU, ud over det er energiklasse c (hvilket jo er rimelig dårligt)?

Er der nogle anlæg man skal gå i en stor bue uden om? Jeg har hørt om anlæg der fryser helt til fordi de er dimensioneret forkert.

MVH
 
Admin
Hej

Monteringspris er nok noget forskellig fra forskellige landsdele
Prøv at kontakte nogle på din hjemegn.

Ja der er billige anlæg som absolut ikke er beregnet til drift på vore bredegrader, De fryser om vinteren ( Jeg har ikke taget stilling til bilka modellen kender den ikke )

Mit råd køb en der er testet hos teknologisk, du kan finde possitiv listen fra dem her på siden.

Efter der var hul gennem væg og inde og udedel var sat op brugte jeg vel 3 timer til vaccum sugning og indkøring af anlæget hos mig selv.

HUSK DU MÅ IKKE SELV LAVE STRØM

Er der over 1000 Gram i varmepumpen må du heller ikke montere den selv.

Jeg anbefaler ikke nogen, at lave noget arbejde selv.
opsætning af inde og udedel samt boring af 70-80mm hul kan man gøre selv.

lad kølemontøren lave rørtræk og montere disse

Jeg er ikke selv kølemontør og driver ikke kølefirma (ejer blot siden her ), men jeg må arbejde med kølemidler har tilladelse
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
kjeldt
som grundregel skal man holde sig fra alle de billige luft-luft varmepumper,da de efter min erfaring ikke kan overholde det producenten lover.jeg har kørt en del rep. og service på disse og generelt kan man sige det man ikke betaller ved køb af anlæg for man bare som rep.udgift,jeg f.eks nævne at nogne af de anlæg jeg har været på har rep.udgiften været støre end selve indkøbsprisen.og jeg skulle mene at jeg er istand til at udtale mig om dette da jeg har rep/monteret varmepumper af dvs.mærker i 10 år.

men held og lykke

kjeldt::p
 
climatec
Jeg kan kun give kjeldt ret, vælg en testet varmepumpe fra oversigten op www.varmepumpeinfo.dk det er teknologisk instituts side, så skulle du kunne sove roligt.
Jeg har over 12 års erfaring i dette, og ja du får hvad du betaler for, glem alt om de ukorrente varmepumper, de fryser til om vinteren som kjeldt skriver. De varmepumper der skal have specielt varmekabel ville jeg nok også gå uden om for det fordyrer din elregning at have et varme kabel tændt i guds fri natur når temperaturen er under 5+grader.
og når du vælger installatør så vælge en der er god kendt af køle brachens miljøordning www.kmo.dk de har det lov befalede udstyr og ved hvad de laver.

de bedste hilsner

Henrik
 
kjeldt
jeg glemte helt det ene spørgsmål angående økonomi hved en luft-luft varmepumpe,det er sådan i dag er de gode varmepumper væsentlig billigere at varme op med,især i for og eftersasogn af fyringsperioden.Jeg kender flere der har fået monteret varmepumper både folk med olie og naturgas.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,206,655 Unikke besøg
XHTML CSS