HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
erfaringer med dvi combi 5kw
arkitekten
jeg vil gerne etablere et jordvarmeanlæg i et nybygget sommerhus. huset er beregnet til op til seks personer, 107 kvm, velisoleret, gulvvarme i alle rum, to badeværelser, badekar. nedgravet 300m slanger i vandførende mosejord. jeg vil gerne have mulighed for at tilslutte en solfanger på et senere tidspunkt for at kunne minimere energiforbruget yderligere (ikke af økonomiske hensyn). huset skal også lejes ud og vil være i brug det meste af året.

jordvarmeanlægget vil blive placeret i køkken alrummet, hvorfor minimal støj fra pumpen er afgørende. jeg har tænkt mig at bygge et skab/lille rum omkring jordvarmepumpen når den er installeret, for at minimere lyden.

jeg overvejer at anskaffe en dvi combi 5kw. er der nogen der har erfaringer med den? hvordan opleves lyden?

jeg har overvejet en vølund frekvensstyret pumpe som alternativ, men her skal jeg ud i en separat vandbeholder for at kunne tilslutte solgangere på et senere tidspunkt.

derudover fik jeg anbefalet en gastech/ctc varmepumpe som jeg kan forstå fungerer efter et lignende princip som dvi pumpen, men ser ud til at have mindre brugsvandskapacitet og lavere scop værdi.

er dvi combi 5kw et godt valg i min situation eller har i bedre forslag? det er jo noget af en jungle...

på forhånd tak for hjælpen...
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,247,289 Unikke besøg
XHTML CSS