HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Ansøgning ved GDS Projekt
VvsThomas
Hej
Jeg overvejer at hjælpe en kammerat med et Jordvarme anlæg ( Jeg er vvsèr og har lavet ca 10 anlæg, der bare er i orden , rigtige bæringer,limet isolering, masser af slange, skyllet med svamp,blødgjordt vand på central siden, så det er der styr på.

Mennn..
Kan man som mening/ almindelig person ansøge om tilladelse til etablering af Jordvarme og få ændret sin BBR uden en Autoriseret Underskrift?
Kan man søge om tilskud uden at skulle have en Autoriseret underskrift.
Varmepumpen er uden VVB, så der er kun tale om centralvarme siden.
Jeg ønsker ikke at komme i klemme på nogen måde. Og jeg har ikke styr på denne proces. Derfor håber jeg at få noget input her..

På forhånd tak
Bosch LW/m EHP 6Kw 350 meter slange. 22m2 gulvarme 90 m2 rad. 120l buffer.middel isoleret hus fra 1935
 
Daffy
Tja, det hurtige svar er at du kan spørge i din kommune.
Kik evt. på Deres hjemmeside.
Interesseret i VP teknik -og dens fysik.
Medejer af en Svensk Torp med en Nibe Figther.1245-8. 120 meter bjergvarmeboring. 8 kvm. solfanger til opvarmning af brine og solvarmebeholder -begge på 300 liter. Kølecertifikat Kat II samt Varmepumpekursus fra DjH. Registreret hos KMO.
 
hamselv
Hvor jeg bor, ber man om autorisationsnummer på dem der skal lave det. Man spørger om der er truffet aftale om eftersyn og med hvem. Opstarter man en Bosch og vil gerne have den udvidede garanti, skal den være opstartet af en Climate Partner.

Når så det er sagt, har jeg medvirket til flere GDS projekter. Nogle hvor man selv har gravet eller fået pløjet. Men jeg har altid fået lov til at levere pumpe, sprit og opstart.
 
hamselv
PS Hvorfor fumle med svampe, når man bare kan bruge et topdollarfyldeanlæg
hamselv tilknyttede følgende billede:fil:
Du har ikke lov til at se downloads i denne debat.

 
hamselv
Tilskud tror jeg ikke. Ikke hos dem jeg sælger energibesparelser til.
 
hamselv
Håndværker fradrag (hvis det kommer igen). Nej, ikke for sort arbejde.
 
Admin
Hejsa
Jeg tror der er mange hjemmegjorte anlæg i DK
Ting som kræver autorisation kan man naturligvis ikke selv lave.
Ansøgning kan laves af alle, nogle kommuner kræver installatør underskrift, men mon ikke det kunne være dig selv.
Co2 tilskud kan sælges til dem der vil købe dem, og her kan det betale sig, og se sig lidt for.
Evt. kommende boligjobordning, kan selvfølgelig kun bruges til moms udført arbejde. Kunne jo så bruges på gravearbejdet.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
VvsThomas
Tak for de mange svar.
Ja vi afventer lige og ser hvad med håndværkerfradraget.

Til Ham selv. Svamp bliver brugt, da jeg ikke kan få plads til sådan et anlæg i min Punto :-)
Ellers lækkert anlæg du har der.
Bosch LW/m EHP 6Kw 350 meter slange. 22m2 gulvarme 90 m2 rad. 120l buffer.middel isoleret hus fra 1935
 
hamselv
Trailer du, trailer.....Kan sagtens stå på en standard 4-500 kg trailer.

Det kører også godt. Vi bruger det også til at skylle gulvslanger, påfylde glykol, osv osv. Det er hammerlækkert. Byggede 3 anlæg ved JF, den her er opsummeringen af alt hvad vi lærte. Vandur. Filtrrering, blandehaner. Det lille kemisæt i kufferten sammen med alle forventelige adaptorer i messing/rustfri. Og selvfølgelig HOH anlæg med til radiatorkredsen.

I øvrigt vil du blive rystet hvis du så hvad jeg kunne skylle ud på anlæg der er skyllet med for lidt tryk/små slanger. Svamp eller ikke svamp.

Lavede faktisk 2 servicekar ved JF. Den ene var en skraldespandsmodel som den grossisterne har solgt/sælger, bare meget større pumpe. Kørte OK når der kom ordentlig størrelse slange på. Den fedeste var et servicekar med 30 liter kar med bundsug. Ekstra kort filterpose pga størrelsen. Særdeles kraftig CPI pumpe. Den nye her har lidt mere goddaw i pumperpower, og vi har overvejet en 60/80 liters servicetank, men synes ikke rigtig. Tanken passer vupti ind bag i en kassebil, selv med reoler. Eller som sagt på en husholdningstrailer. Vejer intet, så kan nemt håndteres af en mand.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,271,949 Unikke besøg
XHTML CSS